Zarząd spółki China State Shipbuilding Corporation (CSSC) przekazał,
że pomimo wyzwań spowodowanych pandemią i ekstremalnymi warunkami pogodowymi ta zdołała zrealizować rekordową ilość zamówień na budowę statków, znajdując się w
światowej czołówce przedsiębiorstw z branży stoczniowej.
Jednymi z najważniejszych wydarzeń w budowie statków w tym
roku są dostawy czterech ogromnych kontenerowców o pojemności 24 000 teu od
Hudong-Zhonghua Shipbuilding i Jiangnan Shipbuilding. Statki te są największymi
na świecie jednostkami transportującymi kontenery w zakresie ich pojemności. W ciągu tego roku stocznie
dostarczyły również łącznie pięć gazowców LNG. Ponadto zdobyły już nowe zamówienia na
budowę gazowców LNG na dużą skalę.
Ponad jedną trzecią statków ukończonych i dostarczonych w
tym roku przez stocznie grupy stanowiły statki dwupaliwowe (31,6%). Przykładem tego był gazowiec wyposażony w dwie pary
sztywnych żagli, opracowanych przez chiński zespół badawczy, pozwalające
korzystać z siły wiatru. Wyjątkowym osiągnięciem była również konwersja gazowca
na statek bunkrowy LNG, o całkowitej długości 184,7 metra i szerokości w formie
28,1 metra, mogący przewozić 30 000 m3 skroplonego gazu ziemnego (LNG). W tym
roku nastąpiła również dostawa pierwszego zasilanego metanolem dwupaliwowego
zbiornikowca średniego zasięgu o nośności 49 900 ton, zbudowanego w Guangzhou
Shipyard International Co Ltd (GSI) w Chinach dla Proman Stena Bulk. Dotychczas
dostarczono łącznie cztery statki z tej serii.
Statki dwupaliwowe stały się głównym typem jednostek budowanych przez przedsiębiorstwa zależne CSSC, która w ten sposób chce utorować sobie drogę
do stania się największym dostarczycielem innowacyjnych technologii w branży
stoczniowej na świecie.
Zdaniem zarządu spółki rok 2022 był dla całego
przedsiębiorstwa wyjątkowy, wskazując na wzrost o 8% dostaw statków oraz zyski.
To wszystko pomimo wyzwań związanych z nawrotem pandemii COVID-19 w Chinach
oraz silnych restrykcji i ograniczeń nałożonych przez władze, aby ograniczyć
rozprzestrzenianie się choroby. Firma planuje utrzymać swoją wiodącą rolę w
sektorze budowy statków w 2023 roku i kontynuować pracę nad rozwojem przemysłu
stoczniowego przecierając szlaki innowacyjnymi, ekologicznymi technologiami.
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników
Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen
Damen zbuduje stery dla niemieckich fregat