Zarząd spółki China State Shipbuilding Corporation (CSSC) przekazał, że pomimo wyzwań spowodowanych pandemią i ekstremalnymi warunkami pogodowymi ta zdołała zrealizować rekordową ilość zamówień na budowę statków, znajdując się w światowej czołówce przedsiębiorstw z branży stoczniowej.
Jednymi z najważniejszych wydarzeń w budowie statków w tym roku są dostawy czterech ogromnych kontenerowców o pojemności 24 000 teu od Hudong-Zhonghua Shipbuilding i Jiangnan Shipbuilding. Statki te są największymi na świecie jednostkami transportującymi kontenery w zakresie ich pojemności. W ciągu tego roku stocznie dostarczyły również łącznie pięć gazowców LNG. Ponadto zdobyły już nowe zamówienia na budowę gazowców LNG na dużą skalę.
Ponad jedną trzecią statków ukończonych i dostarczonych w tym roku przez stocznie grupy stanowiły statki dwupaliwowe (31,6%). Przykładem tego był gazowiec wyposażony w dwie pary sztywnych żagli, opracowanych przez chiński zespół badawczy, pozwalające korzystać z siły wiatru. Wyjątkowym osiągnięciem była również konwersja gazowca na statek bunkrowy LNG, o całkowitej długości 184,7 metra i szerokości w formie 28,1 metra, mogący przewozić 30 000 m3 skroplonego gazu ziemnego (LNG). W tym roku nastąpiła również dostawa pierwszego zasilanego metanolem dwupaliwowego zbiornikowca średniego zasięgu o nośności 49 900 ton, zbudowanego w Guangzhou Shipyard International Co Ltd (GSI) w Chinach dla Proman Stena Bulk. Dotychczas dostarczono łącznie cztery statki z tej serii.
Statki dwupaliwowe stały się głównym typem jednostek budowanych przez przedsiębiorstwa zależne CSSC, która w ten sposób chce utorować sobie drogę do stania się największym dostarczycielem innowacyjnych technologii w branży stoczniowej na świecie.
Zdaniem zarządu spółki rok 2022 był dla całego przedsiębiorstwa wyjątkowy, wskazując na wzrost o 8% dostaw statków oraz zyski. To wszystko pomimo wyzwań związanych z nawrotem pandemii COVID-19 w Chinach oraz silnych restrykcji i ograniczeń nałożonych przez władze, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się choroby. Firma planuje utrzymać swoją wiodącą rolę w sektorze budowy statków w 2023 roku i kontynuować pracę nad rozwojem przemysłu stoczniowego przecierając szlaki innowacyjnymi, ekologicznymi technologiami.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek