Rada Interesantów Portu Gdynia zdecydowanie popiera decyzję Ministerstwa Gospodarki o włączeniu gospodarki i technologii morskich do systemu Krajowych Inteligentnych Specjalizacji. Zdaniem Rady pozwoli to na skuteczne wsparcie wielu innowacyjnych projektów oraz na wzmocnienie i rozwój polskiej gospodarki morskiej.
Krajowe Inteligentne Specjalizacje to wyznaczone przez Ministerstwo Gospodarki branże, których rozwój ma zapewnić tworzenie innowacyjnych rozwiązań, zwiększanie wartości dodanej polskiej gospodarki oraz podnoszenie jej konkurencyjności na arenie międzynarodowej.
Projekty wpisujące się w zakres tematyczny KIS będą miały zwiększone szanse na dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Decyzją Ministerstwa Gospodarki z 28 października b.r., do już istniejących specjalizacji dołączyła gospodarka morska. Zakres nowej specjalizacji podzielono na trzy główne działy – projektowanie, budowa i konwersja jednostek pływających, projektowanie, budowa i przebudowa konstrukcji morskich i przybrzeżnych oraz procesy i urządzenia wykorzystywane na potrzeby logistyki opartej o transport morski i śródlądowy.
W ich ramach nacisk położono m.in. na wdrażanie nowych rozwiązań IT, ICT, automatykę i rozwój technologii bezzałogowych oraz zwiększanie sprawności i efektywności energetycznej.
- Włączenie gospodarki morskiej do Krajowych Inteligentnych Specjalizacji to dobry krok, którego pozytywne skutki odczuwalne będą nie tylko w firmach sektora morskiego – powiedział Krzysztof Szymborski, przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia. – Rozwój innowacyjnych technologii w logistyce może pozytywnie wpłynąć nie tylko na kondycję branży, ale i na konkurencyjność całego polskiego handlu zagranicznego, dzięki możliwości zmniejszenia czasu i kosztów dostaw.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych