• <

Lokalne partnerstwo szansą dla Pomorza Zachodniego

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Lokalne partnerstwo szansą dla Pomorza Zachodniego
Lokalne partnerstwo szansą dla Pomorza Zachodniego - GospodarkaMorska.pl

mk

22.12.2016 Źródło: własne

MSR Gryfia, Szczeciński Park Przemysłowy i Polska Żegluga Morska to kluczowi przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego. O współpracy pomiędzy istotnymi podmiotami gospodarki morskiej w regionie rozmawiali uczestnicy Debaty z cyklu Safety Forum, która odbyła się 19 grudnia w Szczecinie.

Chcemy stworzyć w Szczecinie dobrze prosperujący biznes stoczniowy na który złoży się SPP – z zapleczem do budowy statków oraz MSR Gryfia z zapleczem remontowym. Dla wielu osób związanych z branżą marzeniem jest powrót do budowy dużych statków w Szczecinie. Czy będzie to możliwe – o tym zdecyduje rynek, natomiast naszym zadaniem, jako grupy MARS, jest stworzenie jak najlepszych warunków do rozwoju przemysłu w stoczniowego w oparciu o ten potencjał, który w Szczecinie już teraz istnieje – powiedział Konrad Konefał, Prezes Zarządu MS TFI, zarządzającego funduszem MARS.

Dyrektor Pionu Technicznego Polskiej Żeglugi Morskiej,Grzegorz Wardzyński zaznaczył, że stocznia MSR Gryfia stanowi w Zachodniopomorskiem bazę dla remontów masowców i promów pasażerskich należących do Polskiej Żeglugi Morskiej.

Grzegorz Wardzyński mówił także o zapotrzebowaniu PŻM na odbudowę floty promowej. Obecnie w barwach Unity Line pływa 7 promów, które są już na tyle wysłużone, że w niedługim czasie będą wymagały wymiany. Budowa nowych 8 promów pasażerskich pozwoliłaby wykorzystać potencjał krajowych firm.

O współpracy ze szczecińskim armatorem z perspektywy Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia mówił jej prezes, Marek Różalski. PŻM obdarzył nas zaufaniem, co przyniosło efekty w postaci remontów masowców i promów dla tego armatora. W pierwszej połowie przyszłego roku PŻM będzie największym klientem stoczni MSR Gryfia. Bardzo cenimy sobie tę współpracę, PŻM jest firmą szczecińską, ale bardzo dobrze znaną na całym świecie. Współpraca z takimi firmami stanowi najlepsze referencje na przyszłość i jest sygnałem dla innych armatorów, że liczymy się na rynku – powiedział prezes Różalski.

Współpraca branży okrętowej na Pomorzu Zachodnim pozwala budować synergie, które przekładają się na korzyści nie tylko dla poszczególnych firm, ale przede wszystkim budują pozycję regionu, w którym tak istotną pozycję zajmuje gospodarka morska.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.

MARS Shipyards & Offshore jest zintegrowaną rynkowo grupą spółek, której działalność opiera się na czterech obszarach – remontach i konwersjach statków, produkcji offshore, nowych budowach i produkcji specjalnej. Spółki z grupy mają doświadczenie we wszystkich tych obszarach, dzięki czemu nawzajem uzupełniają swoje kompetencje, oferując zróżnicowane produkty i usługi. Grupę tworzą cztery spółki Energomontaż-Północ Gdynia, Energop, MSR Gryfia i Stocznia Remontowa Nauta. Ponadto Fundusz Inwestycyjny MARS posiada udziały w spółkach CRIST oraz ST3 Offshore, które ściśle współpracują z grupą, w ramach wspólnego wykorzystania technologii i potencjału produkcyjnego.

Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33420,00 $ tona -0,79% 12 maj
 Cynk 2984,00 $ tona -0,67% 12 maj
 Aluminium 2474,00 $ tona -2,94% 12 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.