mk
MSR Gryfia, Szczeciński Park Przemysłowy i Polska Żegluga Morska to kluczowi przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego. O współpracy pomiędzy istotnymi podmiotami gospodarki morskiej w regionie rozmawiali uczestnicy Debaty z cyklu Safety Forum, która odbyła się 19 grudnia w Szczecinie.
Chcemy stworzyć w Szczecinie dobrze prosperujący biznes stoczniowy na który złoży się SPP – z zapleczem do budowy statków oraz MSR Gryfia z zapleczem remontowym. Dla wielu osób związanych z branżą marzeniem jest powrót do budowy dużych statków w Szczecinie. Czy będzie to możliwe – o tym zdecyduje rynek, natomiast naszym zadaniem, jako grupy MARS, jest stworzenie jak najlepszych warunków do rozwoju przemysłu w stoczniowego w oparciu o ten potencjał, który w Szczecinie już teraz istnieje – powiedział Konrad Konefał, Prezes Zarządu MS TFI, zarządzającego funduszem MARS.
Dyrektor Pionu Technicznego Polskiej Żeglugi Morskiej,Grzegorz Wardzyński zaznaczył, że stocznia MSR Gryfia stanowi w Zachodniopomorskiem bazę dla remontów masowców i promów pasażerskich należących do Polskiej Żeglugi Morskiej.
Grzegorz Wardzyński mówił także o zapotrzebowaniu PŻM na odbudowę floty promowej. Obecnie w barwach Unity Line pływa 7 promów, które są już na tyle wysłużone, że w niedługim czasie będą wymagały wymiany. Budowa nowych 8 promów pasażerskich pozwoliłaby wykorzystać potencjał krajowych firm.
O współpracy ze szczecińskim armatorem z perspektywy Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia mówił jej prezes, Marek Różalski. PŻM obdarzył nas zaufaniem, co przyniosło efekty w postaci remontów masowców i promów dla tego armatora. W pierwszej połowie przyszłego roku PŻM będzie największym klientem stoczni MSR Gryfia. Bardzo cenimy sobie tę współpracę, PŻM jest firmą szczecińską, ale bardzo dobrze znaną na całym świecie. Współpraca z takimi firmami stanowi najlepsze referencje na przyszłość i jest sygnałem dla innych armatorów, że liczymy się na rynku – powiedział prezes Różalski.
Współpraca branży okrętowej na Pomorzu Zachodnim pozwala budować synergie, które przekładają się na korzyści nie tylko dla poszczególnych firm, ale przede wszystkim budują pozycję regionu, w którym tak istotną pozycję zajmuje gospodarka morska.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.
MARS Shipyards & Offshore jest zintegrowaną rynkowo grupą spółek, której działalność opiera się na czterech obszarach – remontach i konwersjach statków, produkcji offshore, nowych budowach i produkcji specjalnej. Spółki z grupy mają doświadczenie we wszystkich tych obszarach, dzięki czemu nawzajem uzupełniają swoje kompetencje, oferując zróżnicowane produkty i usługi. Grupę tworzą cztery spółki Energomontaż-Północ Gdynia, Energop, MSR Gryfia i Stocznia Remontowa Nauta. Ponadto Fundusz Inwestycyjny MARS posiada udziały w spółkach CRIST oraz ST3 Offshore, które ściśle współpracują z grupą, w ramach wspólnego wykorzystania technologii i potencjału produkcyjnego.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek