PMK
Niemiecki armator Hapag-Lloyd ujawnił, że planuje zmodernizować kontenerowiec Sajir o ładowności 15 tys. TEU na napęd LNG.
Umowa na modernizację została podpisana z firmą Hudong Hondhoa Shipbuilding - poinformował armator, dodając, że konwersja zostanie przeprowadzona w szanghajskiej stoczni Huarun Dadong Dockyard.
W czasie pobytu w stoczni istniejący silnik ciężkiego paliwa zostanie przerobiony w silnik dwupaliwowy. Plany firmy zakładają eksploatację statku przy użyciu LNG, ale także możliwość wykorzystania paliwa o niskiej zawartości siarki jako zabezpieczenia.
- Modernizując Sajir będziemy pierwszą firmą transportową na świecie, która zmodernizuje statek kontenerowy tej wielkości do napędu LNG - powiedział Richard von Berlepsch, dyrektor zarządzający Fleet Management w Hapag-Lloyd. - Przeprowadzając ten bezprecedensowy projekt, mamy nadzieję, że utorujemy drogę do dalszych konwersji statków na LNG.
Sajir jest jednym z 17 statków floty Hapag-Lloyd, które pierwotnie zaprojektowano jako gotowe do użycia LNG. 16 statków siostrzanych jest technicznie przygotowanych do modernizacji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania