• <
nauta_2024

Rozpoczyna się wielka konwersja promów Baleària. Zostaną dostosowane do zasilania paliwem LNG

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Rozpoczyna się wielka konwersja promów Baleària. Zostaną dostosowane do zasilania paliwem LNG

Partnerzy portalu

Rozpoczyna się wielka konwersja promów Baleària. Zostaną dostosowane do zasilania paliwem LNG - GospodarkaMorska.pl

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, firma Baleària rozpoczyna realizację zakrojonego na szeroką skalę projektu, związanego z dostosowaniem swojej floty do zasilania paliwem LNG. Pierwszym promem, który zostanie zmodernizowany w ramach tej inicjatywy, będzie Napoles.

Hiszpański armator inwestuje niemałe środki w swoją flotę. Pieniądze przeznacza nie tylko na budowę nowych statków, ale też na remonty promów, które już posiada. Jednym z najambitniejszych projektów, związanych z dostosowywaniem posiadanych jednostek do najnowszych standardów, jest przygotowanie promów Baleària do zasilania ekologicznym paliwem LNG. Proces ten właśnie się rozpoczyna. Do stoczni trafił już prom Napoles, a potem podobna procedura czeka kolejne jednostki - Sicilia, Bahama Mama oraz Martin I Soler.

Prace na statku Napoles prowadzone będą w zakładach Gibdock na Gibrltarze, dokąd prom trafił w piątek rano. Za ich wykonanie odpowiedzialna będzie firma MAN PrimeServ. To właśnie w jednostki napędowe dostarczone przez firmę MAN wyposażony jest Napoles. W trakcie prac dwa silniki główne MAN 9L48/60A zostaną przekształcone w napędy MAN 9L51/60DF. Zakończenie procesu konwersji planowane jest w styczniu 2019 r.

Napoles nie będzie jednak pierwszą jednostką we flocie firmy Baleària, poruszającą się dzięki napędowi LNG. Taki status zyskał w ubiegłym roku Abel Matutes, który dzięki współpracy armatora z firmą Gas Natural Fenosa stał się pierwszym w Hiszpanii promem zasilanym tym rodzajem paliwa. Firma sukcesywnie realizuje swoją strategię. Już w 2015 r. jej władze ogłosiły, że Baleària została pierwszym przedsiębiorstwem w Hiszpanii, który zaangażował się na taką skalę w promocję LNG.

„Naszym celem jest to, by w nieodległej perspektywie stać się armatorem z najbardziej zrównoważoną i efektywną w kwestii ekologii flotą w sektorze” - powiedział dyrektor firmy Baleària, Adolfo Utor.

Przedstawiciele firmy Baleària szacują, że dzięki ekologicznej rewolucji, jakiej poddana zostanie flota operatora, do atmosfery każdego roku będzie trafiać aż 45 tysięcy ton CO2 mniej. Zastosowanie zasilania LNG w wymienionych jednostkach pozwoli także na ograniczenie emisji związków azotu o 4400 ton. Statki te, dzięki wykorzystaniu ekologicznych napędów, nie będą emitowały cząstek stałych.

Projekt zyskał już wcześniej dofinansowanie ze środków europejskich w wysokości 11,8 miliona euro, co stanowi 20 procent całej inwestycji.

Napoles to zbudowany w 2002 r. prom, który ma 186 metrów długości i rozwija prędkość 23 węzłów (42 kilometry na godzinę). Statek może zabrać na pokład 950 osób oraz 75 pojazdów osobowych.

etmal_790x120_gif_2020
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.