PMK
Półtora roku po podpisaniu kontraktu zakończyła się pierwsza w Europie konwersja pogłębiarki na silnik dual-fual zasilany po części LNG. Chodzi o jednostkę Samuel de Champlain należącą do Dragages-Ports.
Damen dostarczył pełną obsługę budowy i wyposażenia statku obejmującą inżynierię, zaopatrzenie i wsparcie. Główna zmiana to instalacja generatorów, przerobienie napędu na model dwupaliwowy i instalacja pokładowych magazynów LNG. Projekt był złożony i nie pozbawiony wyzwań. Decyzja o zmianie producenta silnika po rozpoczęciu projektu wymagała nowego podejścia do jego integracji, a połączenie wszystkich głównych systemów z nową instalacją napędową oraz rozległe prace rurownicze wymagały skrupulatnego planowania i starannego wykonania.
- Konwersja Samuel de Champlain była przedmiotem dużego zainteresowania w branży pogłębiania i ogólnie w przemyśle morskim - powiedział Fabien Guillemot, dyrektor handlowy w Damen Shiprepair Dunkerque.
- Napęd LNG nie jest nowością, ale to przełomowe przekształcenie pogłębiarki otwiera nowe możliwości dla wszystkich członków branży. W związku z tym, że przepisy dotyczące ochrony środowiska będą coraz bardziej rygorystyczne, sukces tego projektu jest dowodem dla właścicieli statków eksploatujących wody przybrzeżne i obszary kontroli emisji, że istnieje alternatywa dla złomowania starych statków i budowy nowych – dodał.
Po oddaniu do użytku Samuel de Champlain powróci do swoich regularnych obowiązków związanych z pogłębianiem rzek Loary i Sekwany.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym