PMK
Półtora roku po podpisaniu kontraktu zakończyła się pierwsza w Europie konwersja pogłębiarki na silnik dual-fual zasilany po części LNG. Chodzi o jednostkę Samuel de Champlain należącą do Dragages-Ports.
Damen dostarczył pełną obsługę budowy i wyposażenia statku obejmującą inżynierię, zaopatrzenie i wsparcie. Główna zmiana to instalacja generatorów, przerobienie napędu na model dwupaliwowy i instalacja pokładowych magazynów LNG. Projekt był złożony i nie pozbawiony wyzwań. Decyzja o zmianie producenta silnika po rozpoczęciu projektu wymagała nowego podejścia do jego integracji, a połączenie wszystkich głównych systemów z nową instalacją napędową oraz rozległe prace rurownicze wymagały skrupulatnego planowania i starannego wykonania.
- Konwersja Samuel de Champlain była przedmiotem dużego zainteresowania w branży pogłębiania i ogólnie w przemyśle morskim - powiedział Fabien Guillemot, dyrektor handlowy w Damen Shiprepair Dunkerque.
- Napęd LNG nie jest nowością, ale to przełomowe przekształcenie pogłębiarki otwiera nowe możliwości dla wszystkich członków branży. W związku z tym, że przepisy dotyczące ochrony środowiska będą coraz bardziej rygorystyczne, sukces tego projektu jest dowodem dla właścicieli statków eksploatujących wody przybrzeżne i obszary kontroli emisji, że istnieje alternatywa dla złomowania starych statków i budowy nowych – dodał.
Po oddaniu do użytku Samuel de Champlain powróci do swoich regularnych obowiązków związanych z pogłębianiem rzek Loary i Sekwany.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza