Stocznia Green Yard Kleven w norweskim Ulsteinvik zdobyła kontrakt na szeroką konwersję jednostki MS Finnmarken w statek ekspedycyjny z hybrydowym napędem.
To drugi kontrakt Klevena po ogłoszeniu przez zakład bankructwa. Kontrakt obejmuje instalację pełnego pakietu napędu hybrydowego, który składa się z pakietu akumulatorów w połączeniu z silnikami wysokoprężnymi, a także połączonych generatorów wałkowych i silników napędowych.
MS Finnmarken ma przybyć do stoczni w połowie lutego i zapewni pracę aż do wiosny 2021 roku.
- To dla nas ekscytujące wyzwanie i dobra wiadomość, którą możemy przekazać naszym pracownikom. Skorzystają na tym też dostawcy, którzy będą zaangażowani i wykonają większość prac - powiedział Kjetil Bollestad, dyrektor generalny Green Yard Kleven.
Statek otrzyma nazwę MS Otto Sverdrup i będzie pływał we flocie Hurtigruten.
Kontrakt pojawił się tuż po tym jak Kleven Verft zabezpieczył umowę na wyposażenie statku dostawczego platformy Havyard 833 WE (PSV) jako podwykonawca dla stoczni Havyard w Leirvik.
PSV zostanie dostarczony do kanadyjskiego przewoźnika Atlantic Towing.
Stoczniowiec uzysał również zielone światło na recykling statków, dzięki czemu jest jedynym zakładem w Norwegii, który obsługuje cały cykl życia statków.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza