Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) zdobyła wart 441 mln dolarów kontrakt na budowę czterech kontenerowców.
Zamówienie złożył anonimowy europejski armator. Jednostki mają zostać dostarczone do września 2023 roku. Wcześniej w tym miesiącu DSME zdobyło też, warte miliard dolarów, zamówienie na sześć napędzanych LNG kontenerowców o ładowności ponad 23,5 tys. TEU.
Ponadto Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) przedłużyła termin nabycia udziałów w spółce DSME w związku z opóźnieniami regulacyjnymi.
Termin megafuzji został przedłużony z września 2020 do czerwca 2021 po podpisaniu przez KSOE aneksu do umowy z DSME 22 stycznia 2021 roku.
Proponowane połączenie spowoduje, że HHI przejmie DSME z siedzibą w Geoje od koreańskiego pożyczkodawcy państwowego KDB, który jest większościowym udziałowcem posiadającym 55,7% udziałów w firmie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów