Fińska grupa technologiczna Wartsila została zakontraktowana do dostarczenia zaawansowanych rozwiązań hybrydowych dla nowego kanadyjskiego promu.
Zamówienie zostało złożone w styczniu tego roku przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Kolumbii Brytyjskiej. Dostawa jest zaplanowana na drugą połowę 2022 roku.
Jednostka powstanie w stoczni Western Pacific Marine i będzie pływać na trasie Balfour – Kootenay przez Jezioro Kootenay. 89-metroway dwustronny prom będzie mógł przewieźć 250 pasażerów i załogi oraz odpowiednik 61 pojazdów.
W porównaniu z konwencjonalnym układem napędowym, rozwiązanie hybrydowe Wärtsilä zmniejsza zużycie paliwa i umożliwia znacznie niższy poziom emisji spalin. Dodatkową korzyścią jest to, że dzięki skróceniu czasu pracy silników, wymagania i koszty konserwacji są również obniżone.
- System hybrydowy Wärtsilä jest w pełni zgodny z naszym podejściem Smart Marine do podnoszenia poziomu zrównoważonego rozwoju dla naszych klientów. To rozwiązanie można również zaktualizować, aby w przyszłości osiągnąć zerową emisję - powiedział Dave Adams, starszy kierownik sprzedaży w Wärtsilä Canada.
Dostawa Wärtsili obejmuje dwa zespoły prądotwórcze Wärtsilä 20 z układami selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), rozwiązanie hybrydowe Wärtsilä z układem elektrycznym prądu stałego i akumulatorami, system zarządzania energią oraz system alarmowy i monitorujący statek.
Wärtsilä dostarczy również system oczyszczania ścieków i będzie odpowiedzialna za integrację różnych systemów pokładowych.
Rząd Kolumbii Brytyjskiej obsługuje już dwa promy napędzane silnikami Wärtsilä 20.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów