• <
PZT_1100x200_gif_2020

Zmiany związane z konwersją promów HH-Ferries widoczne już gołym okiem

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Zmiany związane z konwersją promów HH-Ferries widoczne już gołym okiem
Zmiany związane z konwersją promów HH-Ferries widoczne już gołym okiem - GospodarkaMorska.pl

Dwa promy HH-Ferries mają za sobą kolejny krótki postój w doku, związany z przygotowaniem jednostek do konwersji, po której staną się największymi na świecie promami zasilanymi energią elektryczną.

Podczas kolejnej już krótkotrwałej przerwy, w stoczni Landskrona na promach Tycho Brahe i Aurora wprowadzone zostały kolejne modyfikacje, które mają jak najlepiej przygotować je do nadchodzącej modernizacji. Jak zaznaczył przewoźnik, na dwóch statkach pojawiły się tym razem widoczne gołym okiem zmiany, które stanowią zapowiedź nadchodzącej rewolucji.
 
Na obu promach obsługujących połączenie Helsingborg-Helsingor można teraz zobaczyć nadbudowy, które pojawiły się na najwyższym pokładzie każdej jednostki, a także specjalne pojemniki. To właśnie w nich znajdą się olbrzymie baterie, transformatory, konwertery oraz systemy chłodzenia.
 
Był to już kolejny postój obu statków. Wcześniej podobna krótka przerwa miała miejsce we wrześniu 2016 r. Dzięki wszystkim tym przygotowaniom sam proces konwersji ma przebiec sprawnie i w sposób jak najmniej dotkliwy dla pasażerów.
 
– Zdecydowaliśmy się na wycofanie promów na kilka dni, by już na wczesnym etapie konwersji na najwyższym pokładzie móc zamontować pojemniki, do których trafią baterie. Stały się one też bardzo widocznym dowodem na zaawansowanie prac nad całym projektem – mówi Henrik Rørbæk z HH Ferries Group, który dodał, że dzięki wprowadzonym ostatnio zmianom, technicy mogą prowadzić prace także, gdy statki funkcjonują normalnie.

Zgodnie z planem, prace nad konwersją pierwszego promu – Tycho Brahe – mają się zakończyć jeszcze przed rozpoczęciem sezonu letniego. W przypadku Aurory,  potrwają do końca roku.
 
Inwestycja związana z przebudową promów będzie najdroższą w historii firmy. Nakłady przeznaczone na transformację mają sięgnąć 300 milionów koron szwedzkich.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31251,00 $ tona -6,49% 13 maj
 Cynk 2891,00 $ tona -3,12% 13 maj
 Aluminium 2422,00 $ tona -2,10% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.