Container Terminal Altenwerder (CTA), należący do niemieckiej firmy logistycznej HHLA, pozyskał w tym roku 16 zautomatyzowanych pojazdów (AGV), zasilanych bateriami.
Wraz z ostatnią dostawą, liczba przyjaznych środowisku pojazdów zwiększyła się do ponad 60. Oznacza to, że już dwie trzecie floty AGV jest w pełni zelektryfikowane. Do końca 2022 roku wszystkie 100 tych pojazdów ma zostać w ten sposób zmodernizowane. Dzięki temu rocznie terminal zredukuje emisje CO2 o 15,5 tysięcy ton, NO o 118 ton.
W CTA pojazdy przejmują automatyczny transport pomiędzy suwnicami kontenerowymi a magazynem.
W 2020 roku uruchomiono jeszcze sześć stacji ładowania energii. Dzięki temu ich liczba w CTA wzrośnie do 13, a pięć kolejnych zostanie dodanych w 2021 r. W razie potrzeby pojazdy samodzielnie podjeżdżają do stacji ładowania i ładują swoje akumulatory zieloną energią elektryczną.
CTA jest obecnie pierwszym na świecie obiektem do obsługi kontenerów, który uzyskał certyfikat neutralności klimatycznej. Kolejne procesy terminalowe, wciąż wytwarzające emisje CO2, będą stopniowo elektryfikowane.
Konwersja floty pojazdów AGV w CTA, wspierana przez hamburskie Ministerstwo Środowiska, Klimatu, Energii i Rolnictwa przy wsparciu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach programu dotacji „Energiewende in Unternehmen”, jest ważnym elementem strategii zrównoważonego rozwoju HHLA.
Celem jest zmniejszenie o połowę emisji CO2 do 2030 roku. i osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r.
Grupa OT Logistics sfinalizowała sprzedaż akcji chorwackiego portu Luka Rijeka
Prace na morskiej trasie Szczecin i Świnoujście trwają dalej. Umowa z PRCiP i Van der Herik Kust podpisana
ICTSI w 2022 roku ze sprzedażą usług w wysokości 2,24 mld dolarów i zyskiem większym o 44%
Port Gdynia na konferencji w Bratysławie prezentował ofertę dla słowackiego biznesu
Mateusz Berger: Polska będzie hubem gazowym dla Ukrainy i krajów naszego regionu [WIDEO]
Plaża w Rewie zostanie poszerzona jeszcze przed wakacjami