PMK
Niemiecki armator Hapag-Lloyd ujawnił, że planuje zmodernizować kontenerowiec Sajir o ładowności 15 tys. TEU na napęd LNG.
Umowa na modernizację została podpisana w ubiegłym tygodniu z firmą Hudong Hondhoa Shipbuilding - poinformował armator, dodając, że konwersja zostanie przeprowadzona w szanghajskiej stoczni Huarun Dadong Dockyard.
W czasie pobytu w stoczni istniejący silnik ciężkiego paliwa zostanie przerobiony w silnik dwupaliwowy. Plany firmy zakładają eksploatację statku przy użyciu LNG, ale także możliwość wykorzystania paliwa o niskiej zawartości siarki jako zabezpieczenia.
- Modernizując Sajir będziemy pierwszą firmą transportową na świecie, która zmodernizuje statek kontenerowy tej wielkości do napędu LNG - powiedział Richard von Berlepsch, dyrektor zarządzający Fleet Management w Hapag-Lloyd. - Przeprowadzając ten bezprecedensowy projekt, mamy nadzieję, że utorujemy drogę do dalszych konwersji statków na LNG.
Sajir jest jednym z 17 statków floty Hapag-Lloyd, które pierwotnie zaprojektowano jako gotowe do użycia LNG. 16 statków siostrzanych jest technicznie przygotowanych do modernizacji.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?