pc
Podczas europejskich targów morskich Europort 2017 w Rotterdamie niemiecka firma żeglugowa Wessels Reederei podpisała list intencyjny z MAN Diesel & Turbo w sprawie konwersji LNG na trzech kolejnych statkach. To siostrzane jednostki kontenerowca Wes Amelie – pierwszego na świecie statku z napędem diesla przebudowanym na LNG.
Kontenerowiec MV Wes Amelie o ładowności 1 036 TEU był wyposażony w silnik MAN 8 L 48/60B, który został zamieniony na 51/60 dual fuel. 500-litrowy zbiornik na paliwo LNG umieszczono z przodu jednostki, by nie zmniejszać jej ładowności. Pionierską operację przeprowadzono w niemieckiej stoczni w Bremerhaven. Obecnie kontenerowiec pływa na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim, gdzie zawija m.in. do polskich portów.
– Projekt Wes Amelie był kluczowy dla europejskiego transportu morskiego. Udowodnił, że konwersja silników MAN jest możliwa i dodatkowo pozytywnie wpływa na zmniejszenie emisji spalin oraz środowisko – mówi Stefan Eefting, wiceprezes MAN Diesel & Turbo i szef MAN PrimeServ Diesel w Augsburgu.
Obecnie Wes Amelie ma 23 siostrzane jednostki. 16 z nich jest konstrukcyjnie identycznych, co umożliwi MAN realizację kolejnych projektów.
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO