pc
Podczas europejskich targów morskich Europort 2017 w Rotterdamie niemiecka firma żeglugowa Wessels Reederei podpisała list intencyjny z MAN Diesel & Turbo w sprawie konwersji LNG na trzech kolejnych statkach. To siostrzane jednostki kontenerowca Wes Amelie – pierwszego na świecie statku z napędem diesla przebudowanym na LNG.
Kontenerowiec MV Wes Amelie o ładowności 1 036 TEU był wyposażony w silnik MAN 8 L 48/60B, który został zamieniony na 51/60 dual fuel. 500-litrowy zbiornik na paliwo LNG umieszczono z przodu jednostki, by nie zmniejszać jej ładowności. Pionierską operację przeprowadzono w niemieckiej stoczni w Bremerhaven. Obecnie kontenerowiec pływa na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim, gdzie zawija m.in. do polskich portów.
– Projekt Wes Amelie był kluczowy dla europejskiego transportu morskiego. Udowodnił, że konwersja silników MAN jest możliwa i dodatkowo pozytywnie wpływa na zmniejszenie emisji spalin oraz środowisko – mówi Stefan Eefting, wiceprezes MAN Diesel & Turbo i szef MAN PrimeServ Diesel w Augsburgu.
Obecnie Wes Amelie ma 23 siostrzane jednostki. 16 z nich jest konstrukcyjnie identycznych, co umożliwi MAN realizację kolejnych projektów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny