• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Wessels Reederei podpisał list intencyjny w sprawie dalszych konwersji LNG

pc

13.11.2017 00:17 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Wessels Reederei podpisał list intencyjny w sprawie dalszych konwersji LNG

Partnerzy portalu

Wessels Reederei podpisał list intencyjny w sprawie dalszych konwersji LNG - GospodarkaMorska.pl

Podczas europejskich targów morskich Europort 2017 w Rotterdamie niemiecka firma żeglugowa Wessels Reederei podpisała list intencyjny z MAN Diesel & Turbo w sprawie konwersji LNG na trzech kolejnych statkach. To siostrzane jednostki kontenerowca Wes Amelie – pierwszego na świecie statku z napędem diesla przebudowanym na LNG.

Kontenerowiec MV Wes Amelie o ładowności 1 036 TEU był wyposażony w silnik MAN 8 L 48/60B, który został zamieniony na 51/60 dual fuel. 500-litrowy zbiornik na paliwo LNG umieszczono z przodu jednostki, by nie zmniejszać jej ładowności. Pionierską operację przeprowadzono w niemieckiej stoczni w Bremerhaven. Obecnie kontenerowiec pływa na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim, gdzie zawija m.in. do polskich portów.

– Projekt Wes Amelie był kluczowy dla europejskiego transportu morskiego. Udowodnił, że konwersja silników MAN jest możliwa i dodatkowo pozytywnie wpływa na zmniejszenie emisji spalin oraz środowisko – mówi Stefan Eefting, wiceprezes MAN Diesel & Turbo i szef MAN PrimeServ Diesel w Augsburgu.

Obecnie Wes Amelie ma 23 siostrzane jednostki. 16 z nich jest konstrukcyjnie identycznych, co umożliwi MAN realizację kolejnych projektów.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.