We Francji trwają innowacyjne prace nad „uratowaniem” okrętu podwodnego o napędzie atomowym Perle. Tylna część okrętu, który został uszkodzony w pożarze, zostanie połączona z częścią dziobową innego okrętu, przeznaczonej do utylizacji jednostki Saphir – informuje CNN.
„Francja przecięła na pół dwa okręty o napędzie jądrowym i połączy w jeden” – napisał portal telewizji CNN.
Okręt Perle typu Rubis został uszkodzony w czasie pożaru w stoczni latem ubiegłego roku. W efekcie dziobowa część stała się niezdatna do użytku. Tylna część 73-metrowego okrętu nie ucierpiała.
„Na szczęście dla francuskiej marynarki wojennej okręt Saphir, który został wycofany ze służby w 2019 r., oczekiwał na utylizację w stoczni w Cherbourg” – informuje CNN.
Francuscy inżynierowie uznali, że dziób Saphira można połączyć z tylną częścią Perle'a, uzyskując w ten sposób jedną sprawną jednostkę. W grudniu uszkodzony okręt przetransportowano do stoczni w Cherbourg.
“Perle został przepołowiony w lutym, a Saphir – w marcu” – podaje CNN, cytując przedsiębiorstwo stoczniowe Naval Group.
Na początku kwietnia tył Perle'a i dziób Saphira zostały umieszczone na specjalnych ruchomych platformach, by następnie mogły zostać precyzyjnie połączone. Prace mają zakończyć się w ciągu kilku miesięcy.
Nowo powstały okręt, który zachowa nazwę Perle, będzie o ok. 1,4 m dłuższy niż oryginał.
Rozpoczęcie kluczowego etapu prac, jak poinformowała Naval Group, zostanie poprzedzone trójwymiarowym modelowaniem cyfrowym.
W rekonstrukcję zaangażowane jest 300 osób, a całe zadanie pochłonie 100 tys. godzin prac inżynierskich i 250 tys. godzin prac przemysłowych – podano. Naval Group nie podała kosztów prac.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów