• <
KONGSBERG_2023

Francja: Z dwóch niesprawnych okrętów podwodnych konstruowany jest jeden sprawny

19.04.2021 14:00 Źródło: PAP
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Francja: Z dwóch niesprawnych okrętów podwodnych konstruowany jest jeden sprawny

Partnerzy portalu

Francja: Z dwóch niesprawnych okrętów podwodnych konstruowany jest jeden sprawny - GospodarkaMorska.pl
Jean-Michel Roche, Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported

We Francji trwają innowacyjne prace nad „uratowaniem” okrętu podwodnego o napędzie atomowym Perle. Tylna część okrętu, który został uszkodzony w pożarze, zostanie połączona z częścią dziobową innego okrętu, przeznaczonej do utylizacji jednostki Saphir – informuje CNN.

„Francja przecięła na pół dwa okręty o napędzie jądrowym i połączy w jeden” – napisał portal telewizji CNN.

Okręt Perle typu Rubis został uszkodzony w czasie pożaru w stoczni latem ubiegłego roku. W efekcie dziobowa część stała się niezdatna do użytku. Tylna część 73-metrowego okrętu nie ucierpiała.

„Na szczęście dla francuskiej marynarki wojennej okręt Saphir, który został wycofany ze służby w 2019 r., oczekiwał na utylizację w stoczni w Cherbourg” – informuje CNN.

Francuscy inżynierowie uznali, że dziób Saphira można połączyć z tylną częścią Perle'a, uzyskując w ten sposób jedną sprawną jednostkę. W grudniu uszkodzony okręt przetransportowano do stoczni w Cherbourg.

“Perle został przepołowiony w lutym, a Saphir – w marcu” – podaje CNN, cytując przedsiębiorstwo stoczniowe Naval Group.

Na początku kwietnia tył Perle'a i dziób Saphira zostały umieszczone na specjalnych ruchomych platformach, by następnie mogły zostać precyzyjnie połączone. Prace mają zakończyć się w ciągu kilku miesięcy.

Nowo powstały okręt, który zachowa nazwę Perle, będzie o ok. 1,4 m dłuższy niż oryginał.

Rozpoczęcie kluczowego etapu prac, jak poinformowała Naval Group, zostanie poprzedzone trójwymiarowym modelowaniem cyfrowym.

W rekonstrukcję zaangażowane jest 300 osób, a całe zadanie pochłonie 100 tys. godzin prac inżynierskich i 250 tys. godzin prac przemysłowych – podano. Naval Group nie podała kosztów prac.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.