W miniony poniedziałek, 12 kwietnia 2021 roku, w stoczni Chengxi Shipyard Co., Ltd. w Jiangyin, tradycyjnym paleniem blach zainaugurowano proces tworzenia konstrukcji kolejnego statku zamówionego przez Chipolbrok.
Jest to trzecia z serii (CX0698) jednostka o nośności 62000 DWT (Heavy-lift multi-purpose vessel/z klasą PRS - *KM DRY CARGO SHIP ACC (942) HC/E CG IWS AUT ECO REC ECO BWM) budowana pod nadzorem PRS w systemie „dual class”.
Dyrektor zarządzający Chipolbrok p. Maciej Łępicki i p. Lu Ziyou prezes stoczni Chengxi wygłosili mowy, w których wyrazili swoje wzajemne uznanie oraz ocenili projekt jako bardzo ważny dla stoczni i CP. Wśród gości na uroczystości obecni byli przedstawiciele CP, stoczni, PRS, DNV, firmy leasingowej i biura projektowego.
Armator zamówił łącznie 4 statki wielozadaniowe spełniające funkcje kontenerowca. Przekazanie jednostek budowanych pod nadzorem PRS przewidziane jest na koniec 2022 roku. Nadzór ze strony PRS prowadzony jest przez Centralę w Gdańsku w zakresie rozpatrywania i zatwierdzania dokumentacji klasyfikacyjnej oraz przez zespół inspektorów z placówki PRS w Szanghaju w zakresie nadzoru nad budową jednostek oraz nadzoru nad produkcją wykonanych w Chinach materiałów i wyposażenia.
Dla stoczni Chengxi to pierwsze zamówienie na wielozadaniowe statki przeznaczone do przewozu specjalnych, ciężkich i wielkogabarytowych ładunków.
Podstawowe dane budowanych jednostek:
GT: 40300
Długość: 199.90 m
Szerokość: 32.26 m
Głębokość: 19.30 m
Zanurzenie: 11.30 m
Cztery dźwigi ładunkowe: 2x 80 ton, 2x 150 ton.

Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów