W miniony poniedziałek, 12 kwietnia 2021 roku, w stoczni Chengxi Shipyard Co., Ltd. w Jiangyin, tradycyjnym paleniem blach zainaugurowano proces tworzenia konstrukcji kolejnego statku zamówionego przez Chipolbrok.
Jest to trzecia z serii (CX0698) jednostka o nośności 62000 DWT (Heavy-lift multi-purpose vessel/z klasą PRS - *KM DRY CARGO SHIP ACC (942) HC/E CG IWS AUT ECO REC ECO BWM) budowana pod nadzorem PRS w systemie „dual class”.
Dyrektor zarządzający Chipolbrok p. Maciej Łępicki i p. Lu Ziyou prezes stoczni Chengxi wygłosili mowy, w których wyrazili swoje wzajemne uznanie oraz ocenili projekt jako bardzo ważny dla stoczni i CP. Wśród gości na uroczystości obecni byli przedstawiciele CP, stoczni, PRS, DNV, firmy leasingowej i biura projektowego.
Armator zamówił łącznie 4 statki wielozadaniowe spełniające funkcje kontenerowca. Przekazanie jednostek budowanych pod nadzorem PRS przewidziane jest na koniec 2022 roku. Nadzór ze strony PRS prowadzony jest przez Centralę w Gdańsku w zakresie rozpatrywania i zatwierdzania dokumentacji klasyfikacyjnej oraz przez zespół inspektorów z placówki PRS w Szanghaju w zakresie nadzoru nad budową jednostek oraz nadzoru nad produkcją wykonanych w Chinach materiałów i wyposażenia.
Dla stoczni Chengxi to pierwsze zamówienie na wielozadaniowe statki przeznaczone do przewozu specjalnych, ciężkich i wielkogabarytowych ładunków.
Podstawowe dane budowanych jednostek:
GT: 40300
Długość: 199.90 m
Szerokość: 32.26 m
Głębokość: 19.30 m
Zanurzenie: 11.30 m
Cztery dźwigi ładunkowe: 2x 80 ton, 2x 150 ton.
Korea Płd. i UE wspólnie opracują duże zbiorniki na ciekły wodór
Znamy zwycięzców nagród Nor-Shipping 2023!
WinGD i Mitsubishi Shipbuilding podpisują MoU dotyczące współpracy w zakresie amoniaku
Ursula von der Leyen matką chrzestną statku napędzanego metanolem od Maersk
Wskazówki montażowe systemu uszczelniającego Roxtec
ONE odbiera swój pierwszy statek o pojemności 24 000 TEU