W dniu 7 kwietnia 2021 Institute of Marine Engineering, Science & Technology – IMarEST zorganizował techniczne webinarium p.n. Costs & Risk Management with new Class services & CBM. Polski Rejestr Statków oraz Info Marine Middle East, które zostały zaproszone do zabrania głosu, zaprezentowały dwa tematy: Alternative Class Survey Methods i Condition Based Maintenance.
PRS reprezentował Pan Marek Narewski, Ekspert Techniczny z Inspektoratu Rozwoju Przepisów, który przedstawił i uzasadnił cel stworzenia wymagań w zakresie alternatywnych metod nadzoru nad okrętowymi urządzeniami maszynowymi zgodnie z przepisami towarzystw klasyfikacyjnych, wykorzystując dostępne technologie oceny stanu i diagnostyki urządzeń okrętowych. Podkreślił znaczenie racjonalnego podejścia instytucji nadzorującej w stosowanych wymaganiach towarzystw klasyfikacyjnych przy zapewnieniu, że armatorzy statków przestrzegają przepisów IMO, a jednocześnie wykazując empatię dla faktu, że statki muszą operować z zyskiem. Zidentyfikował również podstawowe przyczyny awarii urządzeń maszynowych, które stanowiły tło dla wprowadzenia wymagań w zakresie nadzorowania i utrzymania stanu technicznego urządzeń maszynowych i są przywołane w Przepisach PRS. Wymagania te są tożsame z wymaganiami IACS odnoszącymi się do uznanych przez towarzystwo klasyfikacyjne schematów monitorowania stanu urządzeń maszynowych (CM) i jego utrzymania w oparciu o (CBM).
Drugi prelegent, Pan Patryk Brząkała, Starszy Inżynier d/s Niezawodności, Info Marine Middle East, przedstawił praktyczne aspekty i korzyści płynące ze strategii CBM. Wyjaśnił wyjątkowość pomiarów CBM na pokładzie oraz potrzebę dobrej współpracy z inżynierami okrętowymi w celu uzyskania realistycznych warunków pracy maszyn.
Nikeel Idnani, sekretarz honorowy IMarEST w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, który moderował webinarium, podzielił się swoimi praktycznymi doświadczeniami z tradycyjnie planowanych prac remontowych i konserwacyjnych realizowanych w oparciu o z góry określone, zaplanowane odstępy czasu określone przez producenta silnika napędu głównego oraz konkretny przypadek, w którym błąd ludzki spowodował przestój jego statku i wysokie koszty dla armatora.
Powyższe wystąpienia zostały omówione w grupie ponad stu przedstawicieli światowego przemysłu żeglugowego, którzy wzięli udział w webinarium. Pełne nagranie wystąpień znajduje się w materiale wideo.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych