PMK
Stena RoRo przekształciła dawny prom dzienny Stena Superfast X w prom nocny, zwiększając pojemność statku i wyposażając go w płuczki hybrydowe.
Systemy hybrydowe mogą działać zarówno w trybie otwartym, jak i zamkniętym. Umożliwienie statkom przejścia na operacje w pętli zamkniętej w obszarach, w których zabroniono uwalniania wody płuczącej z płuczki, jest szczególnie ważne w przypadku tego rodzaju systemów oczyszczania spalin.
W wyniku konwersji przeprowadzonej w Pireusie w Grecji, w niespełna trzy miesiące, liczba kabin pasażerskich na pokładzie wzrosła z 45 do 176, z czego 94 są nowo budowane, a 33 byłe kabiny załogi przekształcono w kabiny pasażerskie.
Statek został zacumowany w doku z kawałkiem ziemi, do którego mają dostęp podwykonawcy. Wszystkie prace koordynowała lokalna firma. W razie potrzeby zastosowano pływający dok.
Statek, zbudowany w 2002 roku, został przemianowany na Nepita i jest przeznaczony do działania na trasie Marsylia - Korsyka - Afryka Północna, dla francuskiej firmy żeglugowej Corsica Linea.
- Jest to znana i ceniona koncepcja na Morzu Śródziemnym, a zwłaszcza w Pireaus, która wiąże się z dużą swobodą w planowaniu i realizacji”
- Pomimo poważnych trudności związanych z panującą pandemią Covid-19, w której stoczniowcy i podwykonawcy zostali zmuszeni do kwarantanny, udało nam się dotrzymać harmonogramu. Konwersja przebiegła niezwykle szybko i jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników - powiedział Niklas Andersson, dyrektor generalny ds. operacyjnych w Stena RoRo.
- Morze Śródziemne jest dla nas znanym rynkiem, ale w tym przypadku mamy nowego klienta, co czyni go szczególnie przyjemnym. Tego rodzaju zlecenie - przyjmowanie życzeń klienta i realizowanie ich w krótkim czasie - jest tym, w czym jesteśmy najlepsi – dodał.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth