PMK
Stena RoRo przekształciła dawny prom dzienny Stena Superfast X w prom nocny, zwiększając pojemność statku i wyposażając go w płuczki hybrydowe.
Systemy hybrydowe mogą działać zarówno w trybie otwartym, jak i zamkniętym. Umożliwienie statkom przejścia na operacje w pętli zamkniętej w obszarach, w których zabroniono uwalniania wody płuczącej z płuczki, jest szczególnie ważne w przypadku tego rodzaju systemów oczyszczania spalin.
W wyniku konwersji przeprowadzonej w Pireusie w Grecji, w niespełna trzy miesiące, liczba kabin pasażerskich na pokładzie wzrosła z 45 do 176, z czego 94 są nowo budowane, a 33 byłe kabiny załogi przekształcono w kabiny pasażerskie.
Statek został zacumowany w doku z kawałkiem ziemi, do którego mają dostęp podwykonawcy. Wszystkie prace koordynowała lokalna firma. W razie potrzeby zastosowano pływający dok.
Statek, zbudowany w 2002 roku, został przemianowany na Nepita i jest przeznaczony do działania na trasie Marsylia - Korsyka - Afryka Północna, dla francuskiej firmy żeglugowej Corsica Linea.
- Jest to znana i ceniona koncepcja na Morzu Śródziemnym, a zwłaszcza w Pireaus, która wiąże się z dużą swobodą w planowaniu i realizacji”
- Pomimo poważnych trudności związanych z panującą pandemią Covid-19, w której stoczniowcy i podwykonawcy zostali zmuszeni do kwarantanny, udało nam się dotrzymać harmonogramu. Konwersja przebiegła niezwykle szybko i jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników - powiedział Niklas Andersson, dyrektor generalny ds. operacyjnych w Stena RoRo.
- Morze Śródziemne jest dla nas znanym rynkiem, ale w tym przypadku mamy nowego klienta, co czyni go szczególnie przyjemnym. Tego rodzaju zlecenie - przyjmowanie życzeń klienta i realizowanie ich w krótkim czasie - jest tym, w czym jesteśmy najlepsi – dodał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów