Statek-lądowisko dla rakiety kosmicznej nazwany imieniem matki Jeffa Bezosa został przekazany do rozbiórki.
Blue Origin, należąca do Jeffa Bezosa – najbogatszego człowieka na świecie – firma, która miała zajmować się technologiami kosmicznymi i suborbitalnymi, kupiła w 2018 roku od Stena Line prom z myślą o przerobieniu go na lądowisko dla rakiety kosmicznej. Korzystać z niego miała rakieta o nazwie New Glenn. Prom szybko trafił do stoczni Offshore Inland Marine na Florydzie. W 2020 roku przeprowadzono nawet uroczystość chrztu jednostki – nadano jej imię Jacklyn za matką Jeffa Bezosa, Jacklyn Bezos.
Prace w stoczni nie szły jednak zgodnie z planem. Media donoszą, że początkowo przeróbki miały potrwać rok, ale wszystko się znacznie przedłużyło. Nie poczyniono nawet większego progresu w kwestii instalacji odpowiednich systemów, z których miała korzystać rakieta, choć prace nad statkiem prowadzono nieustannie i kosztowały „dziesiątki milionów” dolarów. W końcu zapadła decyzja, że konwersja Jacklyn i późniejsza eksploatacja statku jest nieopłacalna. Blue Origin najprawdopodobniej zwrócił się w kierunku znacznie tańszych barek – z takiego rozwiązania korzysta także SpaceX. Informacje te nie są jednak jeszcze potwierdzone.
Tymczasem Port of Pensacola poinformował, że Jacklyn został odholowany przez holownik Julie F. Punktem docelowym jest Brownesville w Teksasie, gdzie statek prawdopodobnie zostanie rozebrany.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów