mk
Stocznia Remontowa Nauta po raz kolejny będzie montować skruber do odsiarczania spalin na promie typu Ro-Pax. Dziś (20.12) w suchym doku SDI została zadokowana jednostka Peter Pan, należąca do niemieckiego armatora – firmy TT-Line.
Na luksusowym promie, o długości 191 m i szerokości prawie 30 m zostanie zainstalowany skruber włoskiej firmy Ecospray Technologies. Podczas realizacji projektu niezbędny będzie demontaż, a następnie ponowny montaż kominów oraz instalacja nowej skrzyni kingstonowej.
Poza montażem urządzenia do odsiarczania spalin, na statku zostanie wykonany remont dokowy, który będzie obejmował między innymi prace malarskie na kadłubie i pokładach samochodowych oraz prace rurarskie i elektryczne.
W ubiegłym roku Nauta zamontowała podobne urządzenia łącznie na siedmiu promach pływających w barwach fińskiego armatora – Finnlines. Dotychczas Nauta montowała skrubery produkowane przez uznanych dostawców, takich jak: Wartsila, Alfa Laval Ecospray.
Peter Pan to jeden z luksusowych promów TT-Line, operujących pomiędzy Trelleborgiem (Szwecja), a Travermünde (Niemcy). Wybudowany został w 2001 r. Na pokładzie promu podróżować może 744 pasażerów, którzy mogą korzystać z takich udogodnień, jak restauracja, sale klubowe, sale zabaw dla dzieci czy sala kinowa. Peter Pan posiada także 2600 m linii ładunkowej i może przewozić 174 naczepy.
***
Stocznia Remontowa Nauta może poszczycić się dziewięćdziesięcioletnią obecnością na rynku oraz uznaniem armatorów i firm z branży morskiej. Wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Współpracując z Marynarką Wojenną RP, Stocznia Nauta wykonuje także remonty i modernizacje okrętów wojennych. Stocznia Remontowa Nauta posiada rozległe zaplecze techniczne – zakład przy ulicy Czechosłowackiej w Gdyni z dostępem do dwóch suchych doków pozwala obsługiwać nawet największe statki, wpływające na Bałtyk, a infrastruktura Zakładu Nowych Budów w Gdańsku dostosowana jest do budowy nowoczesnych jednostek.
MARS Shipyards & Offshore jest zintegrowaną rynkowo grupą spółek, której działalność opiera się na czterech obszarach – remontach i konwersjach statków, produkcji offshore, nowych budowach i produkcji specjalnej. Spółki z grupy mają doświadczenie we wszystkich tych obszarach, dzięki czemu nawzajem uzupełniają swoje kompetencje, oferując zróżnicowane produkty i usługi. Grupę tworzą cztery spółki Energomontaż-Północ Gdynia, Energop, MSR Gryfia i Stocznia Remontowa Nauta. Ponadto Fundusz Inwestycyjny MARS posiada udziały w spółkach CRIST oraz ST3 Offshore, które ściśle współpracują z grupą, w ramach wspólnego wykorzystania technologii i potencjału produkcyjnego.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek