Cztery lata po utworzeniu Sea Cargo Charter (SCC), inaczej Karta Ładunków Morskich ma określać globalne ramy umożliwiające dostosowanie działalności czarterowej do odpowiedzialnych zachowań środowiskowych w celu promowania dekarbonizacji międzynarodowej żeglugi. Inicjatywę wspiera 37 sygnatariuszy by wpłynąć na postęp dekarbonizacji żeglugi w całej branży morskiej, umożliwiając podmiotom czarterującym i armatorom monitorowanie i raportowanie swoich emisji w ramach wspólnych ram.
SCC ma zapewniać wspólną, globalną podstawę do oceny dostosowania działalności czarterowej do sytuacji klimatycznej. Dotyczy to zarówno podmiotów czarterujących, jak i armatorów i ma umożliwić sygnatariuszom ilościową ocenę i ujawnienie, czy ich działalność czarterowa jest zgodna z przyjętymi na szczeblu międzynarodowym celami klimatycznymi, służąc tym samym jako kluczowe narzędzie wspierające odpowiedzialne podejmowanie decyzji. Rozwiązanie to ma być przydatne w zakresie dostosowania do wymogów, polityki i celów, jakie postawiła przed branżą Międzynarodowa Organizacja Morska.
– Rozszerzenie umowy Sea Cargo Charter w celu pełnego włączenia armatorów sygnalizuje nowy kamień milowy w globalnych wysiłkach na rzecz dekarbonizacji żeglugi. Mamy nadzieję, że jednocząc właścicieli i czarterujących w ramach wspólnych ram i metodologii, nasza inicjatywa może jeszcze bardziej zwiększyć przejrzystość i wspierać współpracę w całej branży, wzmacniając w ten sposób jej wpływ – powiedział Rasmus Bach Nielsen, przewodniczący Sea Cargo Charter i globalny dyrektor ds. dekarbonizacji paliw w firmie Trafigura.
– Umożliwiając szerszą współpracę w ramach SCC, wytyczamy nową ścieżkę związaną ze zrównoważonymi praktykami i przejrzystością dla branży” Poszerzanie dostępu do SCC potwierdza kluczową rolę armatorów w ograniczaniu emisji ze statków, umożliwiając zainteresowanym stronom przejrzyste raportowanie w jednolitych ramach i uzyskiwanie oczekiwanych spostrzeżeń opartych na danych w celu ograniczenia emisji CO2 – powiedział Eman Abdalla, dyrektor ds. globalnych operacji i łańcucha dostaw w Cargill Ocean Transportation.
Rozwijane w ten sposób rozszerzenie działalności na armatorów ma na celu zwiększenie wpływu i maksymalizację współpracy między partnerami biznesowymi, zapewniając skuteczniejszą realizację wytycznych IMO w związku z przyspieszeniem przejścia na żeglugę niskoemisyjną i zapewniając większą przejrzystość w całej branży. Ponadto Karta Ładunku Morskiego ma pozostawać spójna z ambitnymi celami wyznaczonymi w strategii IMO dotyczącej emisji gazów cieplarnianych. Sygnatariusze po raz pierwszy porównają swoje dostosowanie klimatyczne do celów i ambicji organizacji w swoim nadchodzącym raporcie rocznym, którego publikacja jest zaplanowana na czerwiec.
Sea Cargo Charter jest jedną z trzech inicjatyw opartych na czterech zasadach opracowanych wspólnie ze Światowym Forum Morskim. Razem z Zasadami Posejdona i Zasadami Posejdona dt, ubezpieczeń morskich mają one wspólny cel, czyli wspieranie przejrzystości w raportowaniu emisji i w efekcie przyczynienie się do skuteczniejszej dekarbonizacji branży morskiej.
Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego