Cztery lata po utworzeniu Sea Cargo Charter (SCC), inaczej Karta Ładunków Morskich ma określać globalne ramy umożliwiające dostosowanie działalności czarterowej do odpowiedzialnych zachowań środowiskowych w celu promowania dekarbonizacji międzynarodowej żeglugi. Inicjatywę wspiera 37 sygnatariuszy by wpłynąć na postęp dekarbonizacji żeglugi w całej branży morskiej, umożliwiając podmiotom czarterującym i armatorom monitorowanie i raportowanie swoich emisji w ramach wspólnych ram.
SCC ma zapewniać wspólną, globalną podstawę do oceny dostosowania działalności czarterowej do sytuacji klimatycznej. Dotyczy to zarówno podmiotów czarterujących, jak i armatorów i ma umożliwić sygnatariuszom ilościową ocenę i ujawnienie, czy ich działalność czarterowa jest zgodna z przyjętymi na szczeblu międzynarodowym celami klimatycznymi, służąc tym samym jako kluczowe narzędzie wspierające odpowiedzialne podejmowanie decyzji. Rozwiązanie to ma być przydatne w zakresie dostosowania do wymogów, polityki i celów, jakie postawiła przed branżą Międzynarodowa Organizacja Morska.
– Rozszerzenie umowy Sea Cargo Charter w celu pełnego włączenia armatorów sygnalizuje nowy kamień milowy w globalnych wysiłkach na rzecz dekarbonizacji żeglugi. Mamy nadzieję, że jednocząc właścicieli i czarterujących w ramach wspólnych ram i metodologii, nasza inicjatywa może jeszcze bardziej zwiększyć przejrzystość i wspierać współpracę w całej branży, wzmacniając w ten sposób jej wpływ – powiedział Rasmus Bach Nielsen, przewodniczący Sea Cargo Charter i globalny dyrektor ds. dekarbonizacji paliw w firmie Trafigura.
– Umożliwiając szerszą współpracę w ramach SCC, wytyczamy nową ścieżkę związaną ze zrównoważonymi praktykami i przejrzystością dla branży” Poszerzanie dostępu do SCC potwierdza kluczową rolę armatorów w ograniczaniu emisji ze statków, umożliwiając zainteresowanym stronom przejrzyste raportowanie w jednolitych ramach i uzyskiwanie oczekiwanych spostrzeżeń opartych na danych w celu ograniczenia emisji CO2 – powiedział Eman Abdalla, dyrektor ds. globalnych operacji i łańcucha dostaw w Cargill Ocean Transportation.
Rozwijane w ten sposób rozszerzenie działalności na armatorów ma na celu zwiększenie wpływu i maksymalizację współpracy między partnerami biznesowymi, zapewniając skuteczniejszą realizację wytycznych IMO w związku z przyspieszeniem przejścia na żeglugę niskoemisyjną i zapewniając większą przejrzystość w całej branży. Ponadto Karta Ładunku Morskiego ma pozostawać spójna z ambitnymi celami wyznaczonymi w strategii IMO dotyczącej emisji gazów cieplarnianych. Sygnatariusze po raz pierwszy porównają swoje dostosowanie klimatyczne do celów i ambicji organizacji w swoim nadchodzącym raporcie rocznym, którego publikacja jest zaplanowana na czerwiec.
Sea Cargo Charter jest jedną z trzech inicjatyw opartych na czterech zasadach opracowanych wspólnie ze Światowym Forum Morskim. Razem z Zasadami Posejdona i Zasadami Posejdona dt, ubezpieczeń morskich mają one wspólny cel, czyli wspieranie przejrzystości w raportowaniu emisji i w efekcie przyczynienie się do skuteczniejszej dekarbonizacji branży morskiej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych