• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Cargill chce zrewolucjonizować żeglugę śródlądową czarterując jednostki z napędem elektrycznym

12.06.2023 13:15 Źródło: Cargill
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Cargill chce zrewolucjonizować żeglugę śródlądową czarterując jednostki z napędem elektrycznym

Partnerzy portalu

Kotug International

Firma będzie korzystać z zeroemisyjnych pchaczy i barek Kotug International do transportu ziaren kakaowych z portu w Amsterdamie do fabryki kakao w Zaandam. W pełni zelektryfikowane jednostki nawodne mają nie tylko eliminować emisję CO2, jak i hałas w transporcie rzecznym.

Transport rzeczny odgrywa istotną rolę w gospodarce Holandii z racji na obecność licznych kanałów, jak i samych rzek, które mają ujście właśnie w tym kraju, a przepływają przez wiele innych krajów Europejskich. Stąd w ramach dekarbonizacji wiele firm inwestuje nie tylko w nisko- oraz zeroemisyjne napędy na jednostkach morskich, ale też tych operujących na rzekach. Ochrzczony w tym tygodniu
E-Pusher 1 ma oznaczać oficjalne rozpoczęcie operacji z wykorzystaniem statku dla Cargill, w ramach których firma Kotug będzie obsługiwał nieemitujące CO2 pchacze i barki rzeczne.

- Cargill jest zaangażowany w odżywianie świata w bezpieczny, odpowiedzialny i zrównoważony sposób. Elektryfikacja transportu naszych ziaren kakaowych to tylko jeden z przykładów tego, jak wdrażamy nowe, innowacyjne, zrównoważone praktyki, aby zmniejszyć nasz wpływ na planetę i chronić ludzi. KOTUG E-pusher Type M jest pierwszym tego rodzaju urządzeniem, a Cargill cieszy się, że może być partnerem w jego wprowadzeniu na rynek holenderski - powiedział dyrektor zarządzający Cocoa & Chocolate Europe & West Africa Emiel van Dijk.

 - Chciałbym wyrazić naszą wdzięczność firmie Cargill za partnerstwo i niezachwiane wsparcie w tym transformacyjnym przedsięwzięciu. Razem tworzymy historię i kształtujemy przyszłość transportu morskiego. To przełomowe osiągnięcie jest zgodne z naszą misją dostarczania zrównoważonych rozwiązań dla przemysłu morskiego. Wprowadzając pierwszy na świecie statek o zerowej emisji tego typu, chcemy zainspirować inne firmy żeglugowe, rządy i interesariuszy do przyjęcia rozwiązań w zakresie czystej energii i poczynienia znaczących postępów w kierunku osiągnięcia globalnych celów klimatycznych dla następnego pokolenia - Ard-Jan Kooren, prezes i dyrektor generalny KOTUG International

Statki o zerowej emisji CO2, wyposażone w najnowocześniejszą technologię oraz systemy napędowe, mają też przysłużyć się ograniczeniu rozprzestrzeniania się także, tlenku siarki (SOx), tlenku azotu (NOx) i innych, szkodliwych cząstek stałych (PM). Oczekuje się, że w pełni elektryczne pchacze i barki zmniejszą emisję CO2 o 190 000 kg rocznie, co ma odpowiadać 15 000 pojedynczym podróżom na tym samym dystansie ciężarówką. Elektryczne jednostki rzeczne mają być ponadto zasilane zieloną energią z farmy wiatrowej, którą Cargill i Vattenfall obsługują we współpracy z Windpark Hanze.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.