Administracja prezydenta Joe Bidena planuje przeznaczyć blisko 4 miliardów dolarów w celu polepszenia elektryfikacji amerykańskich portów i redukcji emisji CO2 z samochodów ciężarowych.
Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) realizuje wart 3 miliardy dolarów program "Czyste porty", mający na celu redukcję zanieczyszczeń w amerykańskich portach oraz warty mld dolarów program "Czyste pojazdy ciężarowe", dotyczący redukcji emisji CO2 pojazdów w pobliżu portów i innych tras dla ciężarówek. Agencja chce przy tym uzyskać szczegółowe informacje na temat dostępności, ceny rynkowej i wydajności zeroemisyjnego wyposażenia dla portów, w tym pojazdów ciężarowych, sprzętu portowego, ładowania elektrycznego i innych potrzeb infrastrukturalnych dla technologii sprzyjających dekarbonizacji.
Doradca Białego Domu ds. Klimatu Ali Zaidi powiedział, że programy zajmują się problemem szkodliwych zanieczyszczeń produkowanych przez infrastrukturę portową w ramach prowadzonych prac i inwestycji. Ich celem jest także ustalanie standardów, które pobudzą przejście na czystsze, zeroemisyjne technologie. W tym roku również EPA sfinalizowała nowe standardy odnośnie czystego powietrza dla ciężkich ciężarówek po raz pierwszy od ponad dwóch dekad, które są o 80% bardziej rygorystyczne niż obecne standardy. Agencja szacuje, że do 2045 rok zasada ta spowoduje do 2 900 rocznie mniej przedwczesnych zgonów, 1,1 miliona mniej straconych dni w szkole dla dzieci i 29 miliardów dolarów w rocznych korzyściach netto.
- Osoby mieszkające w pobliżu portów wiedzą, że zanieczyszczenie powietrza może być ekstremalne, ponieważ wszystkie ciężarówki i wszystkie pojazdy przewożące towary do i z portów oraz na grzbiety statków znacznie zanieczyszczają powietrze - powiedział w kwietniu prezydent Joe Biden.
Kalifornijskie organy regulacyjne w zeszłym tygodniu zatwierdziły nowe przepisy wymagające, aby wszystkie średnio- i ciężkobieżne pojazdy sprzedawane w stanie w 2036 roku były zeroemisyjne. Zapowiedziano także nowe przepisy o obniżonej emisji CO2 dla lokomotyw. Duże ciężarówki, lokalne floty dostawcze i rządowe muszą przejść na zerową emisję do 2035 roku, natomiast śmieciarki, lokalne autobusy do 2039 roku, a ciągniki i pojazdy specjalne do 2042 roku.
Fot. Depositphotos
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek