Duńska firma żeglugowa J. Lauritzen poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie budowy minimum dwóch masowców Kamsarmax o ładowności 81 200 dwt, które zostaną zbudowane przez japońską stocznię Tsuneishi Shipbuilding. Mają być wzorem działan na rzecz ograniczenia emisji CO2, stosując zasilanie zielonym metanolem i biodieslem.
Statki te będą jednymi z pierwszych na świecie masowców o zerowej emisji, stosując dwa zielone paliwa. Mają stanowić własność nowo utworzonego podmiotu o nazwie "Lauritzen NexGen Shipping", który J. Lauritzen i Lauritzen Bulkers wykorzystają jako platformę do dalszych inwestycji w statki o zerowej emisji CO2 i przyszłościowe aktywa dla przemysłu żeglugowego w ramach prowadzonej polityki dekarbonizacji.
Statki są zamawiane w ramach partnerstwa z firmą Cargill, która będzie eksploatować jednostki przez okres minimum siedmiu lat.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej transakcji, ponieważ dla J. Lauritzen i Lauritzen Bulkers ważne jest, aby aktywnie uczestniczyć w dekarbonizacji branży żeglugowej i jesteśmy dumni, że możemy to zrobić w wizjonerskim partnerstwie z Cargill, którzy podzielają nasze ambicje, aby naprawdę napędzać zmiany w naszej branży - powiedział dyrektor generalny J. Lauritzen Kristian Morch.
- Wspaniale jest widzieć renomowane firmy, takie jak J. Lauritzen, dołączające do podróży dekarbonizacji tak śmiałym krokiem. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z nimi, aby pomóc ruszyć przemysł do przodu w przestrzeni paliw zeroemisyjnych - powiedział prezes Cargill ds. transportu oceanicznego Jan Dieleman.
Partnerstwo jest ułatwione przez Kopenhaską Platformę Handlową (Copenhagen Commercial Platform, CCP), która będzie również zaangażowana w obsługę i dalszy rozwój współpracy między przedsiębiorstwami.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów