• <
nauta_2024

Silniki Wärtsilä przystosowane do użycia ekologicznych paliw zasilą ekologiczne tankowce

06.04.2023 10:54 Źródło: Wärtsilä
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Silniki Wärtsilä przystosowane do użycia ekologicznych paliw zasilą ekologiczne tankowce

Partnerzy portalu

Erik Thun

Fińska firma technologiczna otrzymała kontrakt na dostawę silników dla czterech nowych chemikaliowców o pojemności niemal 8 000 dwt, budowanych dla szwedzkiego armatora Erik Thun.

Jak poinformowano, statki będą pracowały na silniku Wärtsilä 25, określanym jako przyszłościowy produkt firmy, przeznaczony do działania z zielonymi paliwami przy polityce zeroemisyjnej przedsiębiorstwa. To średniobieżny, czterosuwowy silnik morski o dającej się rozbudować strukturze modułowej, którą można dostosować do wymagań i oczekiwań klienta. Dzięki Wärtsilä 25 armator może przejść na bardziej ekologiczne paliwa przyszłości po prostu wymieniając wybrane komponenty silnika, co zmniejsza złożoność i znacznie skraca czas ewentualnego remontu.

- Dekarbonizacja jest kluczowym czynnikiem napędzającym naszą działalność. Dlatego wybór silnika Wärtsilä 25 ma dla nas całkowity sens. Doceniamy niezawodność, wydajność paliwową i kompaktową konstrukcję silnika, a możliwość pracy na czystych paliwach przyszłości jest dla nas bardzo ważna. Jesteśmy pod wrażeniem inwestycji, jakie czyni Wärtsilä, opracowując te bardzo nowoczesne i przyszłościowe silniki. Uważamy, że Wärtsilä 25 jest najbardziej zaawansowanym na świecie silnikiem w zakresie 2000 kW - powiedział zastępca dyrektora zarządzającego Erik Thun Henrik Källsson.

Nowe ekologiczne tankowce zostaną zbudowane przez stocznię Ferus Smit B.V. w Holandii, a dostawy do zamawiającego według planów mają się rozpocząć od 2024 roku. Zakup jest częścią programu odnowy floty firmy nie tylko pod kątem unowocześnienia, ale też ograniczenia emisji CO2.

- Od kilku lat ściśle współpracujemy zarówno z firmą Erik Thun, jak i stocznią Ferus Smit. Wszyscy jesteśmy zaangażowani w podnoszenie poziomu efektywności w ramach koncepcji zrównoważonego rozwoju, które są niezbędne, aby dekarbonizacja żeglugi stała się rzeczywistością. Te cztery statki odzwierciedlają to podejście i cieszymy się, że wybrano dla nich silnik Wärtsilä 25. To naprawdę droga do przodu dla operatorów, którzy chcą, aby przejście na przyszłe biopaliwa było jak najbardziej bezproblemowe - powiedział prezes ds. energii morskiej w Wärtsilä Roger Holm.

Wyposażenie Wärtsilä będzie dostarczane do stoczni począwszy od IV kwartału 2024 roku, a pierwszy z czterech statków ma zostać oddany w połowie 2025 roku.

Erik Thun zarezerwował ostatnio w stoczni Ferus Smit osiem kolejnych statków nowej konstrukcji. Nowe kontrakty obejmują cztery wielozadaniowe statki do przewozu ładunków suchych o pojemności 5100 mts dwt i klasie lodowej 1B. Pozostałe zamówienia na cztery zbiornikowce przybrzeżne o pojemności niemal 8 000 dwt, zostały złożone przez firmę Thun Tankers BV, będącą częścią Grupy Erik Thun. Przedsiębiorstwo zwiększyło w ten sposób portfel zamówień, dodając jednostki do już dwóch wcześniej zakontraktowanych, zasobooszczędnych zbiornikowców.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.