Ekologiczna żegluga staje się coraz bardziej powszechna, a European Energy podpisała właśnie MoU z HMM w celu zabezpieczenia dostaw metanolu dla swojej nowo zamówionej floty ekologicznych jednostek.
Umowa zakłada, że European Energy, jako dostawca e-metanolu, będzie wspierać HMM w tworzeniu łańcucha dostaw zielonego metanolu.
HMM, ósma co do wielkości firma żeglugowa na świecie, zamówiła dziewięć kontenerowców typu dual-fuel. Statki mają być rozmieszczone na szlakach handlowych Azja-Północ/Ameryka Łacińska oraz na Azja-Indie, a ich dostawa ma nastąpić w latach 2025-2026.
- W całej branży żeglugowej obserwujemy ruch w stronę bardziej ekologicznego transportu. Będzie to kluczowa część globalnej transformacji ekologicznej polegającej na odejściu od paliw kopalnych i znacznym ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych. European Energy jako jeden z liderów w globalnym rozwoju e-metanolu będzie starał się wspierać i przyspieszać ten krok w kierunku ekologicznych paliw dla przemysłu żeglugowego - mówi Knud Erik Andersen, dyrektor generalny European Energy.
European Energy buduje obecnie największy na świecie zakład produkujący e-metanol w Aabenraa w południowej części Danii.
Oczekuje się, że pierwszy e-metanol zostanie wyprodukowany do końca 2023 roku.
Po pełnym uruchomieniu obiekt będzie w stanie wyprodukować 32 000 ton e-metanolu rocznie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów