Holenderska firma żeglugowa zamówiła w Turcji cztery statki o niskiej emisji CO2.
Projekt statków o pojemności 8 600 dwt został opracowany wspólnie z holenderskim biurem projektowym Ankerbeer BV. Jak poinformowano, projekt jest zgodny z unijnymi normami Stage V dotyczącymi maszyn ruchomych nieporuszających się po drogach (NRMM). Jednostki będą wyposażone w napęd spalinowo-elektryczny, który zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa o około 45% w porównaniu z obecnie dominującymi typami statków o podobnej wielkości.
Przedstawiciele Longship przekazali, że hybrydowy układ napędowy będzie oparty na dwóch pędnikach azymutalnych, z niskimi obrotami i stałymi pędnikami o dużej średnicy. Może być zmodernizowany w celu zasilania paliwami alternatywnymi, które mają w przyszłości zastąpić paliwa kopalne.
- Naszym celem jako przewoźnika przemysłowego podczas dostarczania klientom rozwiązań logistycznych jest znaczne zmniejszenie emisji CO2 i jej intensywności. Dzięki tym jednostkom spełnimy wymagania na długo zanim staną się one obowiązkowe dla branży żeglugowej - stwierdził prezes Longship Øyvind Sivertsen.
Longship to operator statków i firma logistyczna założona w 2004 roku. Koncentruje się na mniejszych segmentach 4 000 i 10 000 dwt, niemniej rozpoczyna szeroko zakrojony program odnowy floty, wprowadzając dodatkowe zakresy dwt i niskoemisyjne systemy napędowe. Do przedsiębiorstwa należy obecnie 17 statków. Pierwsza jednostka z nowej serii o ograniczonej emisji CO2 ma zostać dostarczona wiosną 2024 roku.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich