Holenderska firma żeglugowa zamówiła w Turcji cztery statki o niskiej emisji CO2.
Projekt statków o pojemności 8 600 dwt został opracowany wspólnie z holenderskim biurem projektowym Ankerbeer BV. Jak poinformowano, projekt jest zgodny z unijnymi normami Stage V dotyczącymi maszyn ruchomych nieporuszających się po drogach (NRMM). Jednostki będą wyposażone w napęd spalinowo-elektryczny, który zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa o około 45% w porównaniu z obecnie dominującymi typami statków o podobnej wielkości.
Przedstawiciele Longship przekazali, że hybrydowy układ napędowy będzie oparty na dwóch pędnikach azymutalnych, z niskimi obrotami i stałymi pędnikami o dużej średnicy. Może być zmodernizowany w celu zasilania paliwami alternatywnymi, które mają w przyszłości zastąpić paliwa kopalne.
- Naszym celem jako przewoźnika przemysłowego podczas dostarczania klientom rozwiązań logistycznych jest znaczne zmniejszenie emisji CO2 i jej intensywności. Dzięki tym jednostkom spełnimy wymagania na długo zanim staną się one obowiązkowe dla branży żeglugowej - stwierdził prezes Longship Øyvind Sivertsen.
Longship to operator statków i firma logistyczna założona w 2004 roku. Koncentruje się na mniejszych segmentach 4 000 i 10 000 dwt, niemniej rozpoczyna szeroko zakrojony program odnowy floty, wprowadzając dodatkowe zakresy dwt i niskoemisyjne systemy napędowe. Do przedsiębiorstwa należy obecnie 17 statków. Pierwsza jednostka z nowej serii o ograniczonej emisji CO2 ma zostać dostarczona wiosną 2024 roku.
Damen Maaskant oferuje przyszłościowe rozwiązanie dla rybaków w postaci trawlera 2607
Maersk prezentuje projekt pierwszego kontenerowca napędzanego zielonym metanolem
Flint Systems opracowuje symulator spawania w VR dla PSSE
Modułowy system uszczelniający Roxtec
Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek
Branża okrętowa poszukuje specjalistów. Saab rektrutuje ekspertów w zakresie budowy okrętów podwodnych