• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Deltamarin ujawnia szczegóły projektu DeltaSAFER - nowego promu przeznaczonego na azjatycki rynek

pc

12.09.2016 09:08 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Deltamarin ujawnia szczegóły projektu DeltaSAFER - nowego promu przeznaczonego na azjatycki rynek

Partnerzy portalu

Deltamarin ujawnia szczegóły projektu DeltaSAFER - nowego promu przeznaczonego na azjatycki rynek - GospodarkaMorska.pl

Jako wiodący projektant promów pasażersko-samochodowych firma Deltamarin poszukuje rozwiązania problemów azjatyckiego rynku promowego. Spośród nich należy wymień znaczne zróżnicowanie w ilości i rodzaju ładunków, ogromną presję na cięcie kosztów oraz bardzo niski poziom bezpieczeństwa, szczególnie w krajach rozwijających się. Odpowiedzią Deltamarin jest projekt DeltaSAFER, który jest promem jednocześnie bezpiecznym i niedrogim (SAFER, czyli z angielskiego bezpieczniejszy, a jednocześnie akronim Safe Affordable FERry). Projekt powstał w polskim biurze firmy, jedynie z nieznacznym wsparciem od fińskiej firmy-matki.

- Jesteśmy pewni, że nasz projekt DeltaSAFER oferuje azjatyckim właścicielom i operatorom promów skrojone na miarę rozwiązanie zapewniające bezpieczny transport morski w przystępnej cenie – mówi Grzegorz Mazerski, kierownik projektu DeltaSAFER i menadżer działu badawczo rozwojowego polskiego biura Deltamarin. - Dodatkową zaletą jest możliwość dopasowania do prawie każdego wymagania pojemności – jest to luksus niedostępny na rynku wtórym – twierdzi Mazerski.

DeltaSAFER to cała rodzina bezpiecznych i niedrogich promów. Projekt łączy opłacalność oraz wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa poprzez zastosowanie modułowej platformy, stworzonej aby spełnić zróżnicowane wymagania na wielu rodzajach tras.

Bezpieczeństwo

Wiele różnych cech tego projektu odpowiada za bezpieczeństwo statku. Wybrane wymiary główne charakteryzują się względnie dużą szerokością (30 m). W połączeniu z poprawionym podziałem przestrzennym pod pokładem samochodowym (w tym potrójne dno i potrójne burty), pozwala to osiągnąć bardzo dobrą charakterystykę statecznościową oraz wysoki poziom niezatapialności. Uproszczony układ pomieszczeń pasażerskich ułatwia sprawne wejście pasażerów na pokład, jak i ewentualną ewakuację. Układ napędowy z wieloma zdublowanymi urządzeniami pomaga przetrwać ekstremalne warunki pogodowe, a zoptymalizowany kształt kadłuba zapewnia małe przyspieszenia na fali oraz niskie zużycie paliwa

Niskie koszty

Kształt i konstrukcja kadłuba, poza zaletami hydrodynamicznymi, są również zaprojektowane z myślą o ograniczeniu kosztów. Oznacza to między innymi używanie standardowych grubości blach i usztywnień oraz zastosowanie uproszczonego sposobu łączenia elementów konstrukcyjnych, opracowanego we współpracy z azjatycką stocznią. Inne sposoby ograniczenia kosztów to stosowanie standardu wyposażenia wnętrz odpowiadającego lokalnym oczekiwaniom, łącząc ograniczoną ilość komfortowych kabin z kilkoma dużymi przestrzeniami noclegowymi przeznaczonymi dla bardziej oszczędnych pasażerów. Ponadto określono listę niedrogich dostawców wyposażenia, co pomoże ograniczyć koszty systemów okrętowych.

Modułowość projektu


Rodzina projektów DeltaSAFER obejmuje szeroki zakres kombinacji liczby pasażerów, ilości ładunku oraz prędkości. Opracowano dotychczas trzy warianty:

DeltaSAFER25 – projekt bazowy, o znacznej nośności (9800t), ograniczonej prędkości (16 węzłów prędkości projektowej) oraz mieszczący 800 pasażerów.
Inne wymiary to:

Długość - 188.8 m
Szerokość - 30.0 m
Zanurzenie- 6.4 m
Długość linii ładunkowych ro-ro- 2500 m

DeltaSAFER21 – wersja na linię chińsko-koreańską o wyższej prędkości (20 węzłów), 2100 metrach linii ładunkowej oraz mieszcząca 1000 pasażerów

DeltaSAFER15 – opcja na rynek Azji Południowo-Wschodniej, z ograniczoną nośnością, ale zwiększoną do 2000 osób przestrzenią pasażerską

Inne opcje, np. szybki prom typu ro-pax, są również obecnie opracowywane. Projekt może być oczywiście dostosowany do potrzeb indywidualnego klienta. Ponadto oferta Deltamarin obejmuje całościowy pakiet składający się z projektu, zakupu wyposażenia i zarządzania produkcją (pakiet typu EPCM–Engineering, Procurement, Construction Management).

Projekt DeltaSAFER przedstawiono na targach SMM 2016 w Hamburgu. Kolejne szczegóły zostaną ujawnione na nadchodzącej konferencji Interferry, która odbędzie się w październiku w Manili na Filipinach.

Doświadczenie i pasja

Deltamarin Ltd to największe fińskie biuro konsultingowo-projektowe w branży morskiej. Świadczy usługi dla żeglugi, przemysłu stoczniowego, marynarki i przemysłu morskiego na całym świecie. Obejmują one cały zakres usług inżynierskich: od studiów wykonalności i opłacalności, poprzez rozwój koncepcji, fazy projektów kontraktowych, do kompletnych pakietów dokumentacji technicznej i warsztatowej, łącznie z prowadzeniem nadzorów w stoczniach w dowolnym miejscu na świecie. Deltamarin zatrudnia ponad 420 projektantów we własnych firmach i w firmach, których jest współwłaścicielem w: Finlandii, Polsce, Chorwacji, Monaco, Rosji i w Chinach.

Deltamarin Ltd od wielu lat jest obecne także na polskim rynku, współpracując jako jeden z większych zleceniodawców z wieloma biurami projektowymi z Trójmiasta. Jego polski oddział mieści się w Gdyni.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.