• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Chipolbrok dostarczył do Gdańska elementy elektrowni w Grudziądzu

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Chipolbrok dostarczył do Gdańska elementy elektrowni w Grudziądzu

Partnerzy portalu

Fot. GospodarkaMorska.pl

Należący do Chipolbroku statek Chipol Changjiang zawinął 29 marca do Portu Gdańsk. Statek dostarczył elementy elektrowni gazowo-parowej w Grudziądzu.

187-metrowy frachtowiec Chipol Changjiang zacumował przy Nabrzeżu Oliwskim w Gdańsku 29 marca. Od razu rozpoczął się wyładunek zawartości ładowni jednostki. Tam znalazły się m.in. elementy elektrowni gazowo-parowej, którą Orlen buduje w Grudziądzu. 350-tonowa konstrukcja została przeładowana na barkę, na której popłynie Wisłą do Grudziądza.

– Jest to realizacja, która wpisuje się w rytm zamówień związanych z energetyką do Polski – mówi Janusz Kuźmicki, Kierownik Działu Handlowego, Chipolbrok Gdynia. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego faktu, że statki Chipolbroku zaczęły zawijać tutaj regularnie. W zeszłym roku mieliśmy 12 zawinięć do Gdańska. Przewieźliśmy łącznie 90 tysięcy ton frachtowych związanych z dużymi projektami, między innymi realizowanymi przez Orlen, jak Olefin, podobnie jak dla elektrowni gazowo-parowej w Ostrołęce – dodaje.

Chipol Changjiang to wielozadaniowy statek przystosowany do przewozu ciężkich ładunków. Jest wyposażony w dźwigi, które łącznie mogą podnosić do 400 ton. Nośność jednostki to blisko 37 tys. ton. Chipolbrok wykorzystuje ją w serwisach liniowych. Jak mówi Janusz Kuźmicki, Chipol Changjiang z Gdańska popłynie do Antwerpii, która jest bazowym portem armatora w Europie. Tam podejmie 22 tys. ton ładunku – stalowe profile o długości 33 metrów na potrzeby powstającego w Arabii Saudyjskiej projektu Neom, futurystycznego miasta na wybrzeżu Morza Czerwonego.

– Statki Chipolbroku dowożą na potrzeby tego projektu część ładunków z Europy. Nasze biuro w Szanghaju realizuje również przewozy elektrowni wiatrowych, które są przewożone właśnie do tego portu. Po Arabii Saudyjskiej zawijamy do Mombaju, to nasz najważniejszy port w Indiach. Tam mamy też około 10 tys. ton ładunków – sztuki ciężkie, stal, ponadgabaryty... Zatrudnienie statku jest doprecyzowane. Z naszego punktu widzenia fajnym elementem jest to, że Polska pojawiła się na mapach związanych z działalnością naszej firmy, która obsługuje wszystkie kontynenty i przewozi ładunki typu project cargo – opowiada Janusz Kuźmicki.

Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok to państwowy armator, w którym rządy Polski i Chin mają po połowie udziałów, jednocześnie jedna z najstarszych działających polskich firm gospodarki morskiej.

– Spółka rozwija się nieprzerwanie od 73 lat. Mamy obecnie w operacji około 30 statków. Obsługujemy wszystkie kontynenty – mówi Kuźmicki. – Pływamy do Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Australii, obsługujemy Europę i Chiny. Staliśmy się ważnym graczem na rynku przewozów ponadgabarytowych, sztuk ciężkich. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z partnerami chińskimi. Chińska gospodarka jest potężnym eksporterem, z którym liczą się wszystkie kraje na świecie. Dzięki temu mamy dostęp do ciekawych projektów – dodaje Kierownik Działu Handlowego w Chipolbrok Gdynia.


bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.