254 metry długości, 43 metry szerokości, a co najważniejsze – rekordowe 88 tys. ton śruty sojowej w ładowniach – masowiec CSSC Le Havre pobił rekord ładunku w terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia.
CSSC Le Havre zawinął do Nabrzeża Szwedzkiego HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia 8 marca. Statek dostarczył z brazylijskiego Santosu rekordowy dla terminalu ładunek 88 tys. ton śruty sojowej. Z Brazylii masowiec wypłynął 4 lutego. Po rozładunku Gdynię opuścił 16 marca.
Jednostka pływa pod flagą Hong Kongu. CSSC Le Havre to względnie nowy
statek, w eksploatacji od 2021 roku. Jego nośność sięga 120 tys. ton.
Poprzedni
rekordowy ładunek śruty sojowej dotarł do HES w zeszłym roku na
pokładzie masowca Maran Astronomer. Było to 57 tys. ton. Nowy wynik jest
zatem wyraźnie lepszy. Co ciekawe jednak, Maran Astronomer jest
jednostką znacznie większą od nowego rekordzisty – statek mierzy 292
metry długości.
W Gdyni trwa projekt pogłębiania basenów portowych. Główne tory wodne już osiągnęły głębokość 16 metrów, tym samym do terminali portowych, w tym HES Gdynia Bulk Terminal, zawijać będą mogły statki o większym obecnie zanurzeniu. Jednocześnie terminal ten przygotowuje się do zwiększonych przeładunków poprzez budowę nowego magazynu o pojemności 64 tys. ton.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie