Grupa technologiczna Wärtsilä podpisała umowę z brytyjską firmą P&O Ferries. Pięcioletnia umowa obejmuje dwa statki, M/V Pioneer i M/V Liberté i została zawarta w celu optymalizacji oraz minimalizacji wpływu na ich operacje, zapewniając przy tym przewidywalność kosztów utrzymania. Zamówienie zostało zarejestrowane przez firmę Wärtsilä w styczniu 2024 roku.
Promy mają do odegrania ogromną rolę w zaspokajaniu rosnącego zapotrzebowania na zrównoważone środowiskowo opcje transportu. Dlatego też szczególnie ważne jest, aby operacje promowe przebiegały sprawnie i wydajnie, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów, zużycia paliwa i emisji.
Zakres umowy z P&O Ferries obejmuje części i usługi konserwacyjne, planowanie konserwacji, wsparcie operacyjne oraz unikalną usługę Wärtsilä Expert Insight do przewidywania konieczności konserwacji. Oznacza to, że problemy mogą być identyfikowane przed ich wpływem na harmonogram. Opóźnienia są dużym problemem dla operatorów promów, ponieważ oznaczają one konieczność nadrobienia czasu poprzez zwiększenie prędkości, co skutkuje wyższymi rachunkami za paliwo i emisjami.
- Jesteśmy skoncentrowani na tym, aby P&O Ferries była najlepszą firmą promową w Europie, a to obejmuje podejmowanie wszelkich możliwych działań w celu zmniejszenia naszego śladu węglowego i ochrony środowiska - mówi Stephen Pitt, Starszy Menadżer ds. Zaopatrzenia, P&O Ferries. - Możliwość wykorzystania zaawansowanych rozwiązań cyfrowych Wärtsilä jest kluczowa w tym zakresie - pomagając nam poprawić czas eksploatacji jednostki, oszczędzać paliwo i zmniejszać emisje.
Oba statki wyposażone są w napęd hybrydowy z zasilaniem bateryjnym oraz cztery wysokosprawne silniki główne Wärtsilä 31. Oczekuje się, że wyprodukują one o 40 procent mniej emisji niż statki, które zastępują. Poprzez zapewnienie ich optymalnej wydajności, umowa dalszo zwiększy zrównoważoność środowiskową tych statków.
Statek M/V Pioneer rozpoczął działalność komercyjną w czerwcu 2023 roku, podczas gdy M/V Liberté ma rozpocząć działalność na początku 2024 roku. Statki o długości 230 metrów są największymi na świecie promami o podwójnym dziobie i kursują między Dover, Anglia a Calais, Francja.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów