• <

Wynik wyszukiwania - " Wärtsilä" - Wiadomości

Nowy pakiet sprzętowy od Wärtsilä ma zwiększyć możliwości dynamicznego pozycjonowania na morzu

Nowy pakiet rozwiązań w postaci steru strumieniowego i systemu sterowania napędem firmy Wärtsilä ma stanowić innowacyjne rozwiązanie w zakresie prowadzenia dynamicznego pozycjonowania na morzu, co jest współcześnie istotne przy prowadzeniu prac w ramach offshore, gdzie jest istotne utrzymywanie pozycji statku przez długi czas w jednym miejscu. Ma to zapewnić lepszą wydajność operacyjną.
16.04.2024

Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?

Dzięki przełomowej współpracy z gigantami branżowymi, takimi jak morska organizacja doradcza Lloyd’s Register FOBAS, producent silników Wärtsilä i dostawca biopaliw ACT Group, UECC (United European Car Carriers) przewodzi krytycznej ocenie i ewaluacji biopaliwa na bazie cieczy z łupin orzechów nerkowca (Cashew Nut Shell Liquid, CNSL).
27.03.2024

Jeden z najnowszych kolosów OOCL zawitał do Baltic Hubu

15 marca do gdańskiego Baltic Hubu zawinął kontenerowiec OOCL Valencia. To jedna z najnowszych jednostek linii OOCL.
25.03.2024

Konieczność zastosowania paliw alternatywnych jest faktem. Seatech Engineering z odpowiedzią na rosnące potrzeby budowy floty jednostek LNG

W dynamicznym świecie inżynierii morskiej i w obliczu rosnącego znaczenia zielonej energetyki rola biur projektujących statki jest nie do przecenienia. Służą one zmaterializowaniu wymogów armatora oraz poszukiwaniu skutecznych i ekonomicznych rozwiązań odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku, zgodnych z rosnącymi wymogami środowiskowymi oraz wspierających zrównoważony rozwój transportu morskiego.
14.03.2024

OOCL wprowadza pierwszy ekologiczny statek o pojemności 24 188 TEU w 2024 roku. Nazwano go OOCL Valencia

Podczas ceremonii, która odbyła się dzisiaj w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (NACKS) zaprezentowano najnowszy statek firmy Orient Overseas Container Line Ltd. („OOCL”) o nośności 24 000 TEU. Jest także siódmą jednostką o ekologicznym napędzie i tak dużej wyporności z zaplanowanej serii dwunastu. To także pierwszy z nich, który będzie obsługiwał trasę między Europą a Azją.
05.01.2024

Konferencja Polskiej Platformy LNG i bioLNG. Na jakim etapie jesteśmy?

Polska Platforma LNG i bioLNG po raz kolejny stanęła na wysokości zadania, oferując tym, którzy wybrali się na jej tegoroczną konferencję, dwa dni konkretnych, niezwykle merytorycznych prezentacji i dyskusji.
05.12.2023

Thordon Bearings i Wärtsilä utworzyły sojusz Blue Ocean w celu opracowania statku bez łożyska stewowego

W inicjatywie mającej rewolucyjne znaczenie dla projektowania statków i ochrony oceanów przed zanieczyszczeniem, Thordon Bearings i Wärtsilä ogłosiły utworzenie Sojuszu Blue Ocean w celu opracowania i promocji rewolucyjnej koncepcji statku bez łożyska sterowego.
04.12.2023

Gdynia z wizytą w Gdańsku. Kontenerowiec OOCL Gdynia w terminalu Baltic Hub

Do gdańskiego terminalu przybył, ochrzczony w październiku, jeden z największych statków na świecie, wyposażony w nowoczesne rozwiązania w zakresie redukcji emisji CO2. Wizyta jest o tyle wyjątkowa, że jest to statek armatora z Hong Kongu nazwany na cześć miasta Gdynia, gdzie znajduje się filia OOCL.
01.12.2023

Ceremonia położenia stępki pod budowę przyszłego okrętu USNS Billy Frank Jr. w stoczni Austal USA

W należącej do amerykańskiego oddziału australijskiego koncernu stoczni w Mobile rozpoczęto kolejny etap budowy okrętu ratowniczego, który wejdzie w posiadanie US Navy jako Okręt Marynarki Stanów Zjednoczonych (United States Naval Ship, USNS).
16.11.2023

Obchody "Dnia Mechanika" na Uniwersytecie Morskim w Gdyni

Dzień Mechanika, czyli coroczne święto społeczności Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Celem wydarzenia jest szeroka promocja wydziału, a także prezentacja studentom rynku pracy, integracja środowiska akademickiego oraz dobra zabawa.
24.10.2023

Karstensen: pierwsze efektowne wodowanie z pochylni w Gdańsku za nami

Chwilę po godzinie 14:00 w piątek 20 października zgromadzona licznie publiczność na kultowych terenach stoczniowych z zielonymi dźwigami w Gdańsku stała się świadkiem ważnego wydarzenia – z pochylni znów, po latach zwodowano statek. Tym razem zrobiła to stocznia Karstensen Shipyard Poland, która od kilku miesięcy jest właścicielem terenu i buduje tam statki rybackie.
20.10.2023

Nietypowy, "polski" akcent w Chinach. Megakontenerowiec został nazwany na cześć miasta Gdynia

Kolejne firmy branży transportowej ścigają się w wprowadzaniu statków transportowych. Wśród nich jest przedsiębiorstwo Orient Overseas Container Line Ltd. (OOCL), które zorganizowało w stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (DACKS) ceremonię nadania nazwy swojej nowej, "zielonej" jednostce. Jest w tym swoisty polski akcent, gdyż nowy kontenerowiec został nazwany na cześć miasta Gdynia.
16.10.2023

"Dzień Mechanika" na Uniwersytecie Morskim w Gdyni

W czwartek 19 października 2023 na Wydziale Mechanicznym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni odbędzie się kolejna już edycja „Dnia Mechanika”. Wydarzenia niezwykle istotnego w życiu wydziału, które, choć ze stosunkowo krótką historią już okrzepło w kolejnych edycjach i na stałe zagościło w kalendarzu akademickiej aktywności studentów i pracowników.
14.10.2023

Cruisery na zielonym kursie. Floty pasażerskie coraz bardziej ekologiczne

Armatorzy statków pasażerskich zamawiają statki przyjazne dla środowiska z silnikami dwupaliwowymi i kadłubami oraz systemami emitującymi mniej hałasu. MSC Cruises upowszechniło niedawno informację o pierwszym na świecie rejsie, w czasie którego statek MSC Euribia z systemem LNG wykonał podróż, podczas której uzyskano bilans zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.
12.09.2023

ESG – moda czy konieczność? Żegluga, porty, offshore i stocznie pod presją innowatorów

Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
02.08.2023

Hapag-Lloyd i Seaspan zamawiają 60 silników na metanol

Wprowadzanie zielonego metanolu w przemyśle morskim nabiera rozpędu. Firma Hapag-Lloyd i właściciel statku Seaspan Corporation podpisują umowę dotyczącą zobowiązania do konwersji z MAN PrimeServ, oddziałem posprzedażowym MAN Energy Solutions. W zeszłym miesiącu Maersk ogłosił również plany przetestowania konwersji metanolu z MAN dla niektórych swoich kontenerowców, podczas gdy Stena ogłosiła, że będzie współpracować z Wartsila przy konwersji niektórych swoich promów.
07.07.2023

Stena Line i Wärtsilä współpracują nad przystosowaniem statków do zasilania metanolem

Stena Line, szwedzki operator promowy, ogłosił zawarcie współpracy z firmą technologiczną Wärtsilä w celu konwersji niektórych swoich statków na zasilanie metanolem. Ta innowacyjna inicjatywa ma na celu zwiększenie zrównoważoności operacji żeglugowych i przyczynienie się do dekarbonizacji sektora morskiego.
30.06.2023

Silniki Wärtsilä przystosowane do użycia ekologicznych paliw zasilą ekologiczne tankowce

Fińska firma technologiczna otrzymała kontrakt na dostawę silników dla czterech nowych chemikaliowców o pojemności niemal 8 000 dwt, budowanych dla szwedzkiego armatora Erik Thun.
06.04.2023

Karstensen. Statek rybacki Christina S zwodowany [WIDEO, ZDJĘCIA]

W weekend 20-22 stycznia w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni zwodowano kolejny statek rybacki – tym razem jest to 77-metrowy trawler pelagiczny Christina S.
30.01.2023

Nowa technologia okrętowa od Wärtsilä posłuży do produkcji wodoru

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä zawarła umowę o wspólnym rozwoju z rodzimym przedsiębiorstwem Hycamite TCD Technologies, specjalizującym się w rozwoju technologii produkcji czystego wodoru i stałego węgla z metanu.
29.11.2022

Paderewski dostarczył łopaty wiatraków do Gdyni [WIDEO]

Kolejny transport łopat na potrzeby farm wiatrowych dostarczył do Gdyni statek Chipolbroku – Paderewski.
28.11.2022

Green NortH2 Energy, Meriaura i Wärtsilä zbudują statek towarowy napędzany amoniakiem

Trzy fińskie podmioty - Green NortH2 Energy, Meriaura i Wärtsilä – nawiązały współpracę celem budowy statku towarowego zasilanego amoniakiem.
06.10.2022

Stocznia Karstensen. Zobacz wodowanie statku rybackiego Altaire [WIDEO, ZDJĘCIA]

Kolejne wodowanie odbyło się w stoczni Karstensen w Gdyni w weekend 17-18 września. Tym razem był to trawler pelagiczny o długości 79, 95 m o nazwie Altaire. Statek został zbudowany dla Altaire Fishing Compalny Limited.
21.09.2022

Największy na świecie hybrydowy liniowiec zostanie zwodowany w 2024 roku

Duża firma działają w sektorze transportu morskiego Brittany Ferries ogłosiła zwodowanie największego na świecie hybrydowego liniowca Saint-Malo w 2024 roku. Liniowiec zintegruje kilka systemów, które zoptymalizują zużycie energii w czasie rzeczywistym.
05.07.2022

Fiński MacGregor wyposaży promy ro-pax PŻM w rozwiązania ro-ro

Firma MacGregor, część grupy Cargotec, została wybrana na dostawcę kompleksowych pakietów wyposażenia ro-ro dla trzech niskoemisyjnych statków napędzanych czterema silnikami LNG typu dual-fuel ze wspomaganiem bateryjnym (napęd hybrydowy). Fińska grupa jest liderem w proekologicznych rozwiązaniach dla promów.
26.05.2022

Silniki dla Polskich Promów wyprodukuje Wärtsilä

Grupa Wärtsilä podała, że otrzymała zlecenie od stoczni Remontowa na dostarczenie silników, systemów magazynowania paliwa i zasilania dla trzech promów budowanych dla polskich armatorów.
15.02.2022

Rynek statków elektrycznych osiągnie 16,2 mld USD w 2030 roku. Polska ma udział w jego rozwoju

Prognozuje się, że rynek statków elektrycznych na świecie wzrośnie z 4,7 mld USD w 2021 r. do 16,2 mld USD do 2030 r., przy rocznej dynamice wynoszącej 14,9% w latach 2021–2030 – szacują autorzy raportu Electric Ship Market by Type - Global Forecast to 2030.
02.02.2022

Karstensen nie zwalnia tempa. Kolejny statek rybacki popłynie do Szkocji [WIDEO, ZDJĘCIA]

W zaledwie tydzień po ostatnim wodowaniu, Karstensen Shipyard Poland w Gdyni dokonał kolejnego - tym samym ostatniego - wodowania w tym roku. Tym razem stocznia zwodowała trawler pelagiczny o długości 75 metrów i szerokości 15,6 metra, który będzie się nazywał Artemis. Portem macierzystym tej jednostki będzie Banff w Szkocji.
21.12.2021

Statki autonomiczne wypłyną na oceany przed 2025 rokiem? Polskie uczelnie i firmy mają potencjał, by wejść na nowy rynek

Pandemia nie odpuszcza, a kraje atakowane są przez nowe warianty wirusa. Wymiana załóg sprawia problemy i wywołuje konkretne utrudnienia. Stąd trudności w zejściu załóg na ląd, przemieszczaniu między portami, w których występuje zagrożenie „eksportem” kolejnego nowego wirusa. Powraca temat wprowadzenia na rynek statków autonomicznych. Już dziś rynek ten szacowany jest na miliardy dolarów.
21.12.2021

MSC i Wärtsilä przetestują konwersję paliw alternatywnych do silników dwusuwowych

Fińska firma Wärtsilä zajmująca się technologiami morskimi ma zamiar wprowadzić platformę konwersji dwusuwowych paliw przyszłości w pierwszym kwartale 2022 roku. Program rozwoju we współpracy z MSC Shipmanagement został niedawno zakończony pomyślnymi wstępnymi testami silników w laboratorium silników dwusuwowych Wärtsilä w Trieście.
22.11.2021

Simon Møkster i Wärtsilä oceniają możliwości hybrydowych silników amoniak/LNG

Norweski armator Simon Møkster Shipping i fińska Wärtsilä zajmująca się innowacyjnymi technologiami w sektorze morskim, podjęły współpracę w celu przeprowadzenia studium wykonalności wykorzystania amoniaku jako głównego paliwa dla statków pomocniczych offshore w silnikach dwupaliwowych, w których paliwem alternatywnym jest LNG.
15.11.2021

Spetalen może głosować przeciwko fuzji Noble i Maersk Drilling

Øystein Stray Spetalen's S.D. Standard Drilling rozważa głosowanie przeciwko proponowanej fuzji pomiędzy Noble i Maersk Drilling, podnosząc obawy dotyczące stosunku wymiany w transakcji.
14.11.2021

Eidesvik i Wärtsilä realizują pierwszy na świecie projekt konwersji na napęd amoniakowy

Norweski armator Eidesvik Offshore podpisał umowę o współpracy z grupą technologiczną Wärtsilä na modernizację morskiego statku dostawczego (OSV). Fiński koncern zainstaluje silnik spalinowy napędzany amoniakiem wraz z wymaganym systemem bezpieczeństwa.
11.10.2021

ABS, Hudong-Zhonghua i Wärtsilä łączą siły przy budowie gazowca LNG zgodnego z IMO 2050 CII

Wykorzystując zaawansowane modelowanie i symulacje, w ramach wspólnego projektu zastosowane zostaną różne technologie i rozwiązania dekarbonizacji w modelach projektowych i eksploatacyjnych statku. A to wszystko w celu zbadania jego wydajności w odniesieniu do wskaźnika intensywności emisji dwutlenku węgla (CII) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) do 2050 roku.
14.09.2021

Technologia Wärtsilä wybrana dla arktycznych gazowców LNG

Fińska grupa technologiczna, Wärtsilä, podpisała kontrakt na dostawę technologii radiowych i zintegrowanych systemów nawigacyjnych dla dziesięciu gazowców LNG klasy lodowej budowanych na potrzeby obsługi terminalu Arctic LNG-2.
20.04.2021

Holenderska stocznia zwodowała napędzany LNG chemikaliowiec dla szwedzkiego armatora

Stocznia Ferus Smit zwodowała najnowszy chemikaliowiec napędzany LNG dla szwedzkiego Thun Tankers. Jednostka o numerze budowy 451 otrzyma nazwę Thun Equality i będzie trzecim statkiem klasy E budowanym dla szwedzkiego armatora.
03.03.2021

Schottel dostarczy napęd dla kanadyjskich promów elektrycznych

Niemiecki producent, Schottel, zdobył kontrakt na dostawę głównej jednostki napędowej dla samochodowca budowanego dla kanadyjskiej firmy Western Pacific Maritime (WPM).
19.02.2021

Hybrydowe rozwiązania Wartsili wybrane dla nowego promu ro-ro

Fińska grupa technologiczna Wartsila została zakontraktowana do dostarczenia zaawansowanych rozwiązań hybrydowych dla nowego kanadyjskiego promu.
10.02.2021

Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą

Dzisiaj kolejny z cyklu artykułów na temat armatorów i ich flot, których statki zawijają do polskich portów. Tym razem zajmiemy się przedsiębiorstwem armatorskim Stena Bulk, będącym jedną ze spółek bardzo renomowanej Grupy Stena. Jednymi z bardziej charakterystycznych jednostek wykorzystywanych we flocie Steny Bulk są tzw. metanowce, a więc jednostki do przewozu LNG. Właśnie jeden z takich statków pod koniec grudnia 2020 roku zawinął do świnoujskiego terminala LNG, przywożąc do kraju kolejną partię gazu z USA.
08.01.2021

Grieg i Wartsila wybudują ekologiczny tankowiec zasilany amoniakiem

Grieg Edge, centrum innowacji założone przez Grieg Star Group, oraz Wartsila Norway zdobyli dofinansowanie na budowę pierwszego na świecie tankowca zasilanego amoniakiem, który będzie się zajmował przewozem tego surowca.
20.12.2020

Przegląd rynku stoczniowego - najciekawsze projekty ostatnich 12 miesięcy [foto, wideo]

Na przestrzeni ostatnich miesięcy polska branża stoczniowa musiała mierzyć się z globalnymi konsekwencjami pandemii koronawirusa i co za tym idzie dynamicznie zmieniającymi realiami gospodarczymi. Mimo trudności polskie stocznie produkcyjne walczą z kryzysem realizując dotychczasowe zamówienia. Poniżej przedstawiamy najciekawsze projekty zrealizowane w okresie od XI 2019 do XI 2020 roku.
09.12.2020

Knutsen wybrał technologię skraplania pary Wartsili

Fińska grupa technologiczna Wartsila otrzymała kontrakt na dostawę instalacji ponownego skraplania dla pary gazowców LNG Knutsena. Jednosti powstaną w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries.
04.12.2020

Wartsila dostarczy technologię dla duetu hybrydowych promów Finnlines

Fińska grupa technologiczna Wartsila dostarczy swoje technologie dla dwóch promów Finnlines budowanych w chińskiej stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Weihai). Dwie jednostki typu Superstar będą pływać między Finlandią i Szwecją.
01.12.2020

Drugi etap prób morskich wielozadaniowego statku typu PSV Coey Viking

8 listopada br. rozpoczął się kolejny etap prób morskich statku Coey Viking, jednej z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB.
18.11.2020

P&O Ferries wybiera silniki Wärtsilä dla „super promów”

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä została wybrana przez brytyjskiego operatora promowego P&O Ferries do zasilania nowej serii „super promów” firmy. Kontrakt, który obejmuje dwa statki, został podpisany w I kwartale 2020 roku - informuje Wärtsila.
23.10.2020

Transfennica: armator z ideą

Przedstawiamy kolejny z artykułów dotyczących analiz flot armatorów, których statki przypływają do polskich portów. Tym razem bierzemy pod lupę armatora z fińskimi korzeniami, należącego do Grupy Spliethoff.
07.09.2020

Największa na świecie bunkierka LNG przybyła do Rotterdamu

Gas Agility, bunkierka LNG o pojemności 18,6 tys. m3, w końcu dotarła do Rotterdamu, gdzie niedługo rozpocznie działalność.
25.08.2020

Norweski armator zamówił 10 ekologicznych masowców na Sri Lance

Misje Eco Bulk AS, część norweskiego armatora Kåre Misje & Co., zamówił dziesięć ekologicznych masowców w stoczni Colmbo Dockyard PLC ze Sri Lanki.
20.08.2020

Anthony Veder odebrał nowy gazowiec LNG

Holenderski przewoźnik gazu Anthony Veder odebrał w zeszłym tygodniu gazowiec LNG o pojemności 30 000 m3 od chińskiej firmy Zhejiang Xinle Shipbuilding w Ningbo.
20.07.2020

Integracja systemów automatyki drogą do zwiększenia bezpieczeństwa na morzu

Cykliczne modernizacje, przeglądy oraz naprawy zainstalowanych systemów na statkach, drogą do zwiększenia bezpieczeństwa żeglugi mimo covid-19.
13.07.2020

Czy można przyśpieszyć rozwój budowy statków autonomicznych?

Wiele firm i instytucji pracuje nad budową statków autonomicznych. Rozwój i wdrożenie tej technologii oparte jest o różne koncepcje. Dla większości z nich, pierwszym etapem jest budowa modelu jednostki, a później badania związane z reakcją modelu i zainstalowanych w nim układów sterowania na otoczenie zewnętrzne. I mimo, że jest to sprawdzona metoda, to niestety bywa ona długa oraz mało efektywna.
06.07.2020

Kolejne wodowanie statku rybackiego w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni [foto, wideo]

Kolejne wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni. Zwodowana jednostka to statek rybacki dla duńskiego armatora Astrid Fiske AB​.
22.06.2020

Chińska stocznia z dostawą pierwszego gazowca LNG

Chiński stocznia Cosco Shipping Heavy Industry dostarczyła gazowiec LNG o pojemności 28 000 metrów sześciennych.
26.04.2020

Serwisowe S.O.S czyli szybka reakcja, dobra organizacja i solidna robota

O tym, że działają trochę jak pogotowie i o tym, jak odnieść sukces na rynku usług serwisowych w branży morskiej, rozmawiamy z Radosławem Gawlikiem, członkiem zarządu Enamor sp. z o.o., firmy, która od lat oferuje prace instalacyjne, uruchomieniowe i naprawcze.
19.03.2020

Zaawansowane wyposażenie statków PSV w stoczni Remontowa Shipbuilding

W październiku ubiegłego roku stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. podpisała umowę sprzedaży dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych statków typu PSV przeznaczonych do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego firmie Borealis Maritime współpracującej ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB.
20.02.2020

BC Ferries zamówiło szósty prom zasilany LNG. Wykonawcą będzie polska stocznia

Kanadyjski operator promów BC Ferries powrócił do polskiej stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. z kontraktem na budowę dodatkowego statku zasilanego skroplonym gazem ziemnym (LNG), który ma wejść do eksploatacji na Wyspach Zatoki Południowej w 2022 roku.
03.02.2020

Podsumowanie roku 2019 w Stoczni Gryfia

Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. wykonała w roku 2019 w swoich zakładach w Szczecinie i Świnoujściu prace na 148 różnego rodzaju jednostkach, należących między innymi do armatorów z Niemiec, Skandynawii, Grecji, Holandii, Turcji czy Norwegii.
23.01.2020

Wartsila wyposaży nowe wycieczkowce MSC Cruises

Fińska grupa technologiczna, Wartsila, zajmie się dokładnym wyposażeniem dwóch wycieczkowców zasilanych LNG, które powstają we francuskiej stoczni Chantiers de l‘Atlantique dla armatora MSC Cruises.
19.01.2020

Stocznia Nauta zwodowała statek rybacki dla Duńczyków [FOTO, WIDEO]

20 grudnia w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej „Nauta” S.A. w Gdańsku odbyło się wodowanie statku rybackiego zbudowanego na zlecenie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft AS. Jednostka m/v Tor-ön jest ostatnią, którą zbudowano w gdańskim Zakładzie Nauty.
21.12.2019

Jednostki zaprojektowane przez Wartsila Ship Design Poland z nagrodą „Significant Boat of the Year”

W dniach 4-6 grudnia w Nowym Orleanie odbyły się największe komercyjne targi przemysłu okrętowego w Ameryce Północnej, gromadzące przeszło tysiąc wystawców, przeznaczone dla osób, instytucji i przedsiębiorstw prowadzących działalność na wodach przybrzeżnych, śródlądowych i na pełnym morzu - International WorkBoat Show. Podczas wydarzenia, wręczono prestiżową nagrodę „Significant Boat of the Year”. W tym roku, tytuł otrzymały dwie jednostki zaprojektowane przez Wartsila Ship Design Poland.
17.12.2019

Wärtsilä w Polsce łączy siły

Wartsila Polska Sp. z o.o. jest oddziałem Wärstilä Corporation i działa w Polsce od 1995 roku. Działalność firmy Wartsila Polska koncentruje się wokół rozwiązań dla branży morskiej i energetycznej.
17.12.2019

Projekt inteligentnego holownika wszedł w następną fazę

Grupa technologiczna Wartsila i operator holowników PSA Marine osiągnęły przełom w swoim projekcie IntelliTug, który zakłada stworzenie autonomicznego holownika portowego.
07.11.2019

Fincantieri Bay Shipbuilding wybuduje barkę LNG na rynek wschodniego wybrzeża USA

Fincantieri Bay Shipbuilding zdobył kontrakt na budowę barki LNG, która miałaby pływać po wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Jednostka powstanie w zakładzie FBS w amerykańskim Sturgeon Bay, w stanie Wisconsin.
22.08.2019

Samsung Heavy Industries przedstawiło pierwszy w Korei system akumulatorów litowo-jonowych

Południowokoreańskie Samsung Heavy Industries przedstawiło nowy system akumulatorów litowo-jonowych. Ma on zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie doprowadzić do redukcji emisji i zmniejszenia kosztów operacyjnych.
31.07.2019

Wspólnie na rzecz środowiska. DFDS, Wärtsilä i partnerzy chcą, by żegluga była bardziej ekologiczna

Dbałość o środowisko oraz ograniczenie poziomu emisji szkodliwych związków jest przedmiotem troski wielu firm działających w branży transportowej. Sześć przedsiębiorstw z państw nordyckich zawarło właśnie sojusz, którego celem jest rozwój odpowiedniej infrastruktury, a także paliw przyjaznych środowisku.
29.05.2019

Crowley ochrzcił nowy statek ConRo. Projekt wyjątkowej jednostki powstał w polskim Wartsila Ship Design Poland

Crowley Maritime ochrzciło nowy statek MV Taíno, jeden z pierwszych na świecie ConRo, zasilanych skroplonym gazem ziemnym Ceremonia odbyła się w portorykańskim Puerto Rico. Co ciekawe, projekt jednostki stworzyło polskie biuro Wartsila Ship Design Poland.
25.02.2019

Wartsila przeprowadzi pierwszą na świecie modernizację silnika statku krótkodystanowego na hybrydę

Pod koniec zeszłego roku, fiński koncern Wartsila podpisał umowę z norweskim armatorem Hagland Shipping AS na modernizację jednostki Hagland Captain na statek o napędzie hybrydowym. To pierwszy taki projekt przeprowadzony na statku krótkodystansowym.
08.02.2019

Maszyny i ludzie – opowieść o podróży Wärtsilä do światowej czołówki

"W przyszłości maszyny wykonają proste prace, które ludzie wykonują teraz sami. Pracownicy muszą być coraz bardziej kreatywni: muszą szukać nowych rozwiązań i podważać to co oczywiste. Kierownictwo musi pozwolić im na niepowodzenie, ponieważ jest to jedyny sposób na naukę i tworzenie czegoś nowego. " W ten sposób słynny futurysta Alvin Toffler przepowiedział przyszłość, gdy odwiedził stocznie Wärtsilä w 1983 roku.
11.01.2019

Wartsila zaprezentowała SceneScan, pierwszy beztargetowy czujnik laserowy dla morskich farm wiatrowych

SceneScan Monopole jest pierwszym czujnikiem laserowym opracowanym do stosowania na morskich farmach wiatrowych, gdzie wyeliminowano potrzebę instalowania stałych celów odbijających światło.
17.11.2018

Zwodowano najpotężniejszą morską pogłębiarkę na świecie

Holenderski koncern Royal IHC zwodował najpotężniejszą pogłębiarkę na świecie dla belgijskiej firmy DEME. Jednostka o nazwie Spartacus jest zarazem pierwszą tego typu statkiem zasilanym paliwem LNG.
13.11.2018

Rekordowa liczba zamówień na ekologiczne promy

Rośnie zainteresowanie ekologicznymi promami. Według ostatnich danych agencji DNV GL zanotowano ponad 1000 zleceń na instalację scrubberów na statkach.
06.11.2018

Wartsila dostarczy napęd dla nowoczesnego wycieczkowca

Silnik 31DF dual-fuel fińskiego koncernu Wartsila został wybrany jako napęd dla nowej i zaawansowanej technologicznie jednostki. Luksusowy wycieczkowiec klasy polarnej powstaje w norweskiej stoczni Vard Soviknes na zamówienie francuskiego armatora Ponant.
16.10.2018

Wartsila otworzyła pierwsze na świecie centrum skupione na morskiej cybernetyce

Fiński koncern Wartsila otworzył 16 października w Singapurze International Maritime Cyber Centre of Excellence (IMCCE) - pierwsze na świecie centrum skupione na morskiej cybernetyce. W skład instytucji wchodzi cyberakademia oraz zespół do reagowania na cyberzagrożenia na morzu (MCERT).
16.10.2018

Armatorzy zamówili ponad tysiąc skruberów przez ostatnie sześć miesięcy

W czasie drugiej dużej fali zamówień na skrubery zanotowano ponad 1000 zleceń na instalację tych urządzeń na statkach – wynika z danych agencji DNV GL.
15.10.2018

Stocznia Remontowa Shipbuilding przekazała częściowo wyposażony trawler dla duńskiego klienta (foto, wideo)

Strand Senior w drodze do Danii. Częściowo wyposażony trawler opuścił stocznię Remontowa Shipbuildnig w czwartek. Statek będzie służył do połowu ryb dennych za pomocą włoków dennych i pelagicznych ciągnionych za statkiem.
05.10.2018

Ruszyła budowa nowego terminala LNG nad Bałtykiem

Fińska grupa Wartsila zdobyła wszystkie potrzebne pozwolenia i zaplecze finansowe dla budowy nowego terminalu LNG w porcie Hamina.
02.10.2018

Sprawność Wärtsilä Ballast Water Management System potwierdzona przez USCG Type Approval

Wärtsilä’s Aquarius EC Ballast Water Management System (BWMS) uzyskał zatwierdzenie typu przez organy Straży Wybrzeża Stanów Zjednoczonych (USCG). Niniejsze zatwierdzenie sprawdza, czy produkt spełnia określone wymogi prawne, techniczne i bezpieczeństwa oraz stanowi potwierdzenie jego zasad dotyczących projektowania i wydajności.
07.09.2018

Kaszuby PŻM przechodzą remont w MSR Gryfia

W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. w Szczecinie trwa remont jednostki Kaszuby należącej do Polskiej Żeglugi Morskiej w zakresie BWTS ( Ballast Water Treatment Systems ). Na jednostce montowany jest identyczny system, jaki stocznia zainstalowała w maju tego roku na jednostce Podlasie. W obu przypadkach rozwiązanie pochodziło od firmy Alfa Laval.
27.08.2018

Nowa wielka inwestycja firmy Wärtsilä

Koncern Wärtsilä, specjalizujący się w produkcji rozwiązań dla żeglugi, zbuduje olbrzymie centrum technologiczne. Inwestycja zrealizowana zostanie w mieście Vaasa w zachodniej części Finlandii.
24.08.2018

Wartsila zdobyła warty 170 mln euro kontrakt na instalację scrubberów na statkach czołowego europejskiego armatora

Fińska grupa Wartsila otrzymała warte 170 mln euro zamówienie na instalację scrubberów we flocie czołowego europejskiego armatora kontenerowego. Urządzenia będą miały moc 50, 60 i 70 MW w zależności od wielkości jednostki.
15.07.2018

W Finlandii powstanie nowy terminal LNG

Fińska grupa Wartsila zdobyła wszystkie potrzebne pozwolenia i zaplecze finansowe dla budowy nowego terminalu LNG w porcie Hamina.
09.07.2018

Finał Konkursu OiO4um

We wtorek, 29.05.2018 r. o godz. 11:15 w Audytorium im. prof. Sipowicza Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej odbędzie się Finał Konkursu OiO4um na najlepsze prace inżynierskie obronione w okresie 01.03.2017 – 28.02.2018 r. Finał Konkursu jest organizowany w ramach Akademia Przemysłów Morskich.
23.05.2018

Ogromne plany inwestycyjne Polskiej Żeglugi Morskiej (wideo)

Ujawnione wczoraj plany inwestycyjne PŻM robią wrażenie. Obejmują bowiem super-ekologiczne, nowoczesne cztery promy, zbiornikowiec bunkrowy a także 15 innowacyjnych masowców. Wszystkie jednostki mają być napędzane LNG.
18.05.2018

Wartsila rozpoczęła budowę terminalu LNG w porcie Hamina

Fińska grupa Wartsila zdobyła wszystkie potrzebne pozwolenia i zaplecze finansowe dla budowy nowego terminalu LNG w porcie Hamina.
17.05.2018

ORP Kormoran z dostawą od przedsiębiorstwa Enamor

Podczas obchodów 99. rocznicy utworzenia Marynarki Wojennej do służby wcielony został nowo wybudowany niszczyciel min – ORP „Kormoran”. Gdyńskie przedsiębiorstwo Enamor dostarczyło na okręt zintegrowany system nawigacyjny, urządzenia kryptograficzne oraz hydrotelefon.
29.11.2017

Wärtsilä z kolejnym zamówieniem. Tym razem wyposaży fiński prom

Wärtsilä dostarczy silniki oraz systemy, m.in. nawigacyjny, do nowego, przyjaznego środowisku promu budowanego dla fińskiego Viking Line. Kontrakt został podpisany w październiku 2017 r.
21.11.2017

Duży wzrost zamówień w Wartsili

Fiński koncern technologiczny Wartsila określił wyniki firmy w 3 kwartale jako „zadowalające”. Firma zanotowała w tym okresie 19 proc. w liczbie zamówień.
25.10.2017

Norweska jednostka offshore jako pierwsza na świecie wymieniła silnik na baterię

Norweski statek offshore Viking Princess został pierwszą jednostką, w której wymieniono silnik na baterię elektryczną. Nowy hybrydowy system napędowy został już przetestowany 9 października.
16.10.2017

Wartsila testuje bezprzewodowe ładowanie hybrydowego promu

Fiński koncern technologiczny Wartsila przetestowała automatyczny, bezprzewodowy, indukcyjny system ładowania energią hybrydowego promu, napędzanego po części prądem.
20.09.2017

Piotr Redmerski: W ciągu kilku miesięcy będą pieniądze na budowę pierwszego promu dla PŻB

Deklarację dotyczącą zamknięcia rozmów z bankami na temat finansowania budowy nowego promu złożył podczas targów Baltexpo prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. - Projekt kontraktowy jest na ukończeniu, koncepcja omówiona, kończymy również negocjacje z bankami. Myślę, że na przełomie tego roku ruszą kolejne prace związane z budową jednostki - powiedział Redmerski podczas debaty „Program Batory szansą na innowacyjny rozwiązania polskiego przemysłu okrętowego dla światowej żeglugi.”
12.09.2017

Zbudowany w Polsce statek odbywa testy zdalnego sterowania (wideo)

Statek Highland Chieftain, zbudowany w 2013 roku w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding, przechodzi testy zdalnego sterowania na Morzu Północnym. Próby przeprowadzono 21 sierpnia.
05.09.2017

W Gdańsku Wärtsilä przeprowadza przegląd silników statku Barent Zanen (foto, wideo)

Kolejny projekt Wärtsilä Polska. W Gdańsku trwa przegląd silników pogłębiarki Barent Zanen. Prace potrwają jeszcze przez około 2 tygodnie.
26.07.2017

Wärtsilä – lider nowoczesnych rozwiązań dla obiektów morskich i energetyki lądowej

Wärtsilä jest światowym liderem w dostarczaniu zaawansowanych technologii i kompletnych rozwiązań dla obiektów morskich i energetyki lądowej. Firma kładzie szczególny nacisk na innowacyjność oraz ogólną sprawność produktów, podwyższając w ten sposób środowiskowe, jak również ekonomiczne parametry użytkowe statków i elektrowni lądowych. Jednocześnie ogranicza ich negatywny wpływ na środowisko naturalne. W Polsce Wärtsilä działa od 1995 r.
16.07.2017

Tankowce nowej generacji z silnikami dual fuel od Wärtsila

Wärtsilä otrzymała zlecenie na dostawę silników, śmigieł i układów zasilania paliw dla czterech nowych zbiornikowców. Statki będą zasilane zarówno skroplonym gazem ziemnym (LNG), jak i olejem napędowym. Zbiornikowce powstają w stoczni holenderskiej Scheepswerf Ferus Smit dla szwedzkiego armatora Erik Thun AB.
29.06.2017

Akademia Przemysłów Morskich - gaz naturalny, ekologiczne paliwo w transporcie morskim

W środę 26.04.2017 r. od godz. 15.00 w sali 410 Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej odbędzie się kolejne spotkanie w ramach Akademia Przemysłów Morskich pt. "GAZ NATURALNY ekologiczne paliwo, rozwiązania, w transporcie morskim".
19.04.2017

W holenderskiej stoczni powstaje najpotężniejsza pogłębiarka na świecie

Trwa budowa przyszłej najpotężniejszej pogłębiarki z napędem LNG. Tego zadania podjęła się holenderska stocznia Royal IHC na zamówienie armatora DEME. Jednostka o nazwie Spartacus ma być dostarczona latem 2019 roku.
18.04.2017

Kolejny kadłub wybudowany w Partner Stocznia trafił do Holendrów (wideo)

1 kwietnia do Holandii trafił częściowo wyposażony kadłub statku wielozadaniowego Baltic. Kadłub jest autorstwa polskiej stoczni Partner Stocznia z Polic.
03.04.2017

El Coquí już na wodzie

Crowley Maritime Corp. i VT Halter Marine wprowadziły na rynek nowy statek El Coquí, jeden z pierwszych na świecie ConRo, zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Wartsila Ship Design Poland stworzyła projekt jednostki.
22.03.2017

Gdańskie lodołamacze będą wzorwane na „Stanisławie” i „Andrzeju”

Trwa sprawdzanie ofert złożonych w przetargu na budowę lodołamaczy dla RZGW w Gdańsku. Jednostki będą wzorowane na tych, które MSR Gryfia wybudowała kilka lat temu dla RZGW w Szczecinie, z tym że zostaną dostosowane do warunków panujących na dolnej Wiśle. Szczecińskie lodołamacze zaprojektowało konsorcjum Inocean Poland oraz Midcon Designer.
15.02.2017

Jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców zawinął do Gdyni

Auto Energy w gdyńskim porcie. Ten jeden z nielicznych pełnomorskich statków towarowych z napędem LNG przywiózł do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego – BCT około 100 samochodów osobowych i pick-upów, większe specjalistyczne pojazdy oraz drobnicę. Zanim jednak ten jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców trafił do Gdyni, 7 stycznia w szwedzkim Malmö odbył się jego chrzest.
09.02.2017

Wystartował projekt stworzenia unikatowego masowca z napędem LNG

Konsorcjum złożone z ABS - towarzystwa klasyfikacyjnego oraz liderów w branży morskiej (Arista Shipping, Deltamarin, GTT oraz Wartsila) wystartowało z projektem "Project Forward". Jego celem jest wprowadzenie statków o napędzie LNG do mainstreamu światowej żeglugi.
28.01.2017

Druga młodość znanego na Bałtyku promu. Wärtsilä kluczowym partnerem

Pływający dla Moby Lines prom Moby Zaza, który w ubiegłym roku zasilił flotę włoskiego operatora, czekają poważne zmiany. Na statku pojawią się m.in. nowe systemy odpowiedzialne za zasilanie statku.
05.01.2017

Do Nauty po skruber

Stocznia Remontowa Nauta po raz kolejny będzie montować skruber do odsiarczania spalin na promie typu Ro-Pax. Dziś (20.12) w suchym doku SDI została zadokowana jednostka Peter Pan, należąca do niemieckiego armatora – firmy TT-Line.
20.12.2016

Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni- ranga wydarzenia z roku na rok rośnie

Gdyńskie Forum Gospodarki Morskiej było ważnym wydarzeniem; ponad sześciuset zarejestrowanych uczestników, trzydziestu prelegentów sesja otwartych pytań do Ministra Marka Gróbarczyka, wręczenie nagród branżowych oraz panele dyskusyjne dotyczące aktualnych problemów portów, przemysłu, ship managementu i logistyki morskiej, to tylko niektóre z punktów programu.
16.10.2016

Nowy prom Mols-Linien z silnikami od Wärtsilä

Supernowoczesny prom, który został niedawno oficjalnie zamówiony przez firmę Mols-Linien, zostanie wyposażony w silniki Wärtsilä.
29.09.2016

PŻM i H.Cegielski wracają do bliskiej współpracy

23 września Polska Żegluga Morska oraz H. Cegielski-Poznań podpisały list intencyjny w sprawie serwisowania silników MAN na statkach PŻM oraz rozszerzenia współpracy pomiędzy obiema firmami. Podczas spotkania wielokrotnie podkreślano długoletnie więzy łączące PŻM i Cegielskiego oraz chęć wspólnego działania obu znanych krajowych marek na rzecz polskiej gospodarki.
25.09.2016

Targi SMM: zaktualizowana wersja systemu nawigacji, sterowania i automatyki Wärtsilä

Nowa wersja systemu Wärtsilä Nacos Platinum, zaktualizowana i uzupełniona o szereg nowych funkcji, została zaprezentowana na trwających targach SMM w Hamburgu.
08.09.2016

Nowa jakość: trawler rufowy Wärtsilä

Konstrukcja nowego trawlera rufowego zaprojektowanego przez Wärtsilä Ship Design ma pomóc w zmniejszeniu zużycia paliwa i poprawić wydajność jednostki.
17.08.2016

Wartsila wyposaży dwie jednostki dla hinduskiego portu

Fiński koncern Wartsila wyposaży dwie niezwykłe jednostki - specjalistyczne pogłębiarki nasiębierno-ssące ze smokiem wleczonym. Statki zamówiła grupa Adani - największy operator portu w Indiach.
05.07.2016

Nauta położyła stępkę pod trawler dla Szkotów

16 czerwca w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku odbyła się symboliczna ceremonia położenia stępki pod budowę w pełni wyposażonego trawlera dla szkockiego armatora. Jest to kolejny kamień milowy w budowie jednostki o nazwie „Ocean Star”.
17.06.2016

Deltamarin i Wartsila będą pracować przy stworzeniu unikatowego masowca z napędem LNG

Konsorcjum złożone z ABS - towarzystwa klasyfikacyjnego oraz liderów w branży morskiej (Arista Shipping, Deltamarin, GTT oraz Wartsila) wystartowało z projektem "Project Forward". Jego celem jest wprowadzenie statków o napędzie LNG do mainstreamu światowej żeglugi.
07.06.2016

Nowe promy DFDS z systemami od Wärtsilä

Nowe promy, które od 2017 r. będą pływać w barwach DFDS, zostaną wyposażone w systemy elektryczne dostarczone przez firmę Wärtsilä.
31.05.2016

W Naucie startuje budowa trawlera dla Szkotów

26 kwietnia w obecności armatora w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku Ocean Star. Tym samym oficjalnie zainaugurowano budowę kolejnej jednostki.
26.04.2016

Silnik Wärtsilä 31 z kolejną nagrodą

Wärtsilä 31 pobiła kilka miesięcy temu rekord Guinnessa wydajności w kategorii silników czterosuwowych, a dziś jest ponownie wyróżniona. Tym razem silnik otrzymał nagrodę w kategorii Marine Engines Award podczas European Marine Engineering Conference. Uroczyste wręczenie nagrody odbyło się 13 kwietnia w Amsterdamie.
18.04.2016

Wartsila dostarczy napęd na promy przebudowywane w gdańskiej Remontowej

Fiński koncern Wartsila dostarczy m.in. system napędowy dwóm promom klasy Spirit armatora BC Ferries, które są przebudowywane w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
11.04.2016

Wartsila zaprojektuje nowatorskie jack-upy

Wärtsilä zaprojektuje nową serię jedostek typu jack-up lift vessel, które będą służyć do konserwacji i naprawy statków eksploatowanych w branży offshore.
05.04.2016

Kolejny statek na wodzie w Remontowej Shipbuilding

We wtorek, 23 lutego 2016 zwodowany został kolejny, czwarty z serii statek typu PSV z napędem gazowym przeznaczony do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych.
26.02.2016

Nowość od Wärtsila i Cavotecu

Wärtsila i Cavotec opracowują pierwszy na świecie system bezprzewodowego ładownia statków z napędem elektrycznym.
27.01.2016

Pierwszy statek z napędem LNG w Porcie Gdynia

Pierwszy w historii portu statek z napędem na gaz (LNG) - m/v „Greenland zawinął do portu gdyńskiego w minioną niedzielę – 24 stycznia. Jednostka zacumowała przy Nabrzeżu Bułgarskim.
25.01.2016

Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa 2016: Potrzebna strategia dla polskiej marynarki wojennej

Pierwsze Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa już za nami. 14 stycznia w Warszawie naukowcy, przedsiębiorcy, politycy i osoby związane z marynarką wojenną dyskutowali na temat przyszłości polskich sił morskich.
15.01.2016

Zero emisji – Wärtsilä stworzyła koncepcję nowych promów

W Wärtsili powstała koncepcja stworzenia innowacyjnych promów wahadłowych. Projekt został opracowany zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska w Norwegii. Jednostki mają spełniać wymóg eliminacji szkodliwych emisji.
14.01.2016

Nauta zbuduje statek rybacki dla Szkotów

13 listopada Stocznia Remontowa Nauta zawarła kontrakt na budowę w pełni wyposażonego statku rybackiego. Klientem stoczni jest armator szkocki.
18.11.2015

Wartsila: Statki powinny pływać jeszcze wolniej

Fiński koncern Wartsila poprzez swój projekt Busser zaproponował nowy koncept Ultra Slow Steamingu, polegający na promocji wolniejszych, większych i prostszych operacji morskich.
14.10.2015

Ekologiczne napędy przyszłości (cz. 1): LNG

W branży morskiej widać wyraźny zwrot ku tworzeniu bardziej ekologicznych statków. Po części wymuszają to nowe przepisy poszczególnych organizacji międzynarodowych (Unii Europejskiej czy Międzynarodowej Organizacji Morskiej), po części wpisuje się to w ogólny nurt dbania o środowisko. Główny nacisk położony jest na konstrukcje nowoczesnych napędów zdolnych zmniejszyć lub zlikwidować całkowicie emisję szkodliwych substancji. Obecnie królem wśród ekonapędów są silniki wykorzystujące paliwo LNG. Jakie są jego zalety, a jakie
24.09.2015

„Nasza przyszłość zależy od rozwoju polskiej gospodarki morskiej” - rozmowa z Franciszkiem Magnowskim, prezesem Wartsila Polska

W tym roku obchodzimy już dwie dekady obecności marki Wartsila w Polsce. O początkach działalności fińskiego koncernu w naszym kraju, rozwoju i planach na przyszłość rozmawiamy z Franciszkiem Magnowskim, prezesem zarządu Warstila Polska Sp. z o.o.
16.09.2015

UE przeznacza środki na LNG

Co najmniej 73 statki będą do 2020 roku napędzane LNG, na ten cel Komisja Europejska przeznaczy 33 miliony euro w projekcie dla portów w Genui i La Spezia.
15.09.2015

Wartsila wyposaży w silnik pierwszą na świecie dwupaliwową pogłębiarkę

Wartsila wywalczyła kolejne ważne i unikatowe zamówienie. Fiński koncern wyposaży bowiem w silnik pierwsza na świecie dwupaliwową pogłębiarkę “Scheldt River”. Jednostka powstaje w holenderskiej stoczni Royal IHC na zlecenie DEME Group.
12.08.2015

Jaakko Eskola nowym prezesem Wärtsilä Corporation

W poniedziałek ogłoszono, że stanowisko nowego prezesa i dyrektora generalnego Wärtsilä Corporation obejmie Jaakko Eskola. Przejmie on stanowisko z dniem 1 listopada 2015 r., jako następca Björna Rosengrena, który stanie się prezesem Sandvik - globalnej grupy inżynieryjnej z siedzibą w Szwecji.
11.08.2015

Silnik Wartsili zasili megakontenerowiec CMA CGM

Silnik Wartsili będzie zainstalowany na najnowszym megakontenerowcu budowanym dla francuskiego armatora CMA CGM. Statek o nośności 20,6 tys. TEU powstanie w filipińskiej stoczni Hanjin Heavy Industries & Construction (HHIC).
17.07.2015

Masowiec PŻM na przeglądzie w Wartsila Polska

Masowiec Juno to kolejny statek Polskiej Żeglugi Morskiej, na którym specjaliści Wartsila Polska przeprowadzili przegląd silników.
17.07.2015

Silnik Wärtsilä z rekordem Guinnessa

Wärtsilä pochwaliła się niezwykłym rezultatem, jaki udało się osiągnąć dzięki nowemu silnikowi wyprodukowanemu przez fiński koncern. Jednostka napędowa Wärtsilä 31 pobiła rekord wydajności w kategorii silników czterosuwowych.
03.06.2015

W Chinach zwodowano największy gazowiec do przewozu etanu

Chińska stocznia Sinopacific Offshore & Engineering (SOE) zwodowała w piątek największego dotąd gazowca do transportu etanu. Mierząca 180 metrów długości i 26,6 metra szerokości jednostka została wybudowana dla duńskiego armatora Evergas.
01.06.2015

Unitest zrealizuje belgijski kontrakt rządowy

Tworzone przez gdyńską firmę symulatory siłowni okrętowych wykorzystywane są już w ponad 60 krajach świata. Bazują na najnowszych rozwiązaniach technologicznych i znajdują zastosowanie zarówno w procesie dydaktycznym studentów, jak i podczas szkoleń doskonalących umiejętności kadry morskiej. Belgijski kontrakt związany z programem nabywania nowych kwalifikacji zawodowych przez osoby bezrobotne i zagrożone utratą pracy jest jednak największy w historii istnienia firmy.
28.04.2015

Polacy zrobili projekty transportowców LNG dla Wartsila

Wartsila potwierdza swoją dominację w sektorze paliw LNG. Fiński koncern właśnie wypuścił cztery nowe projekty transportowców obsługujące ten typ paliwa. Część z nich została stworzona w polskiej spółce-córce firmy.


24.03.2015

Nowatorski projekt modernizacji promu Stena Germanica w Stoczni Remontowa nagrodzony

Władze firmy Stena Line zostały wyróżnione na konferencji Green Ship Technology, gdzie ich projekt modernizacji promu Stena Germanica, zdobył główną nagrodę. Ma to być pierwszy prom tej wielkości zasilany metanolem.
20.03.2015

Nowy prom dla Tallink z silnikami Wärtsilä

Nowoczesny prom, który powstanie dla Tallink, będzie wyposażony w silniki wyprodukowane przez koncern Wärtsilä. Zgodnie z planem, do stoczni Meyer Turku, która podpisała kontakt na budowę statku z estońskim armatorem, zostaną one dostarczone na początku 2016 r.
15.03.2015

20 lat koncernu Wärtsilä w Polsce

W Polsce działają obecnie trzy spółki należące do koncernu Wärtsilä; Wartsila Polska Sp. z o.o., Wärtsilä Ship Design Poland Sp. z o.o. oraz Wärtsilä Baltic Design Centre Sp. z o.o. Ich siedziby, nie bez przyczyny, mieszczą się tam, gdzie funkcjonuje i rozwija się polski przemysł okrętowy; w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie.
18.02.2015

Wärtsilä Polska nadzoruje montaż scubberów w Stoczni Nauta

W gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta trwa montaż scrubberów na statkach fińskiego armatora Finnlines. Wykonanie nowych systemów oczyszczania spalin nadzoruje Wartsila Polska. Umowa zakłada instalację systemów „Open Loop Scrubber” na sześciu jednostkach ro-ro, należących do tego przewoźnika.
26.01.2015

Jabo – rodzinna firma rozwija żagle

Stocznia Jabo Jan Wierzchowski istnieje od 20. lat. Firma zajmuje się budową w pełni wyposażonych jachtów, oferuje też wykonanie oddzielnych konstrukcji z aluminium i stali, między innymi: kadłubów i nadbudówek, jednostek pływających, masztów i boi.
20.10.2014

Pierwsze zamówienie na silnik dwusuwowy Wärtsilä DF

Nowe feedery 1,400 TEU Baltic będą pierwszymi kontenerowcami wyposażonymi w dwusuwowy, niskociśnieniowy i dwupaliwowy silnik Wärtsilä DF i zostaną wyprodukowane dla GNS Shipping GmbH & CoK i zarządzane przez Nordic Hamburg. Dodatkowo będą napędzane 7-cylindrowymi głównymi silnikami Wärtsilä RT-flex50DF.
22.09.2014

Remontowa Shipbuilding zwodowała kolejną jednostkę PSV (wideo)

We wtorek, 16 września w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING odbyło się wodowanie specjalistycznego statku przeznaczonego do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Statek budowany jest dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore. Statek został już zakontraktowany do pracy na Morzu Północnym przy obsłudze pola naftowego eksploatowanego przez koncern Shell.
17.09.2014

Syn Antares ochrzczony i gotowy do pracy

Po ośmiu latach od podpisania kontraktu jednostka Syn Antares gotowa jest do opuszczenia Stoczni Gdańsk. W ten sposób kończy się pełna niepodziewanych zwrotów akcji historia, w której pojawia się między innymi bankructwo zleceniodawcy, licytacja statku i proces cywilny.
17.04.2014

Podsumowanie Konferencji CLIMAX ON-SITE MACHINING SOLUTIONS

Tegoroczna, a zarazem pierwsza edycja konferencji CLIMAX On-Site Machining Solutions zgromadziła w jednym miejscu przedstawicieli wielu sektorów gospodarki. Pomysłodawcą i organizatorem przedsięwzięcia jest firma CLIMAX Portable Machine Tools Sp. z o.o., polski oddział międzynarodowej grupy CLIMAX specjalizującej się od wielu lat w dostarczaniu usług i produktów z zakresu obróbki mobilnej.
26.11.2013

Salt Ship Design Poland - „z optymizmem patrzymy w przyszłość”

Salt Ship Design Poland - polski oddział Salt Ship Design Norway jest biurem projektowo-konstrukcyjnym, specjalizującym się w projektowaniu statków obsługujących platformy wiertnicze oraz jednostek specjalnego przeznaczenia. Norwesko-polska grupa realizuje kluczowe dla branży offshore projekty dopasowane do potrzeb klienta (tailormade), z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych.
21.11.2013

Znany w Europie dodatek Xbee do paliw - już dostępny na polskim rynku

Xbee to naturalny enzymatyczny dodatek do wszelkiego rodzaju paliw - nie jest on produktem chemicznym. Jego organiczny skład umożliwia zastosowanie we wszystkich typach silników w kombinacji z wszelkiego typu paliwami. Głównym składnikiem Xbee jest enzym, który przyśpieszając reakcje chemiczne rozbija długie łańcuchy węglowodorowe, ułatwiając przez to spalanie paliwa. Poprzez prawidłowe działanie enzymu produkt przyczynia się do zmniejszenia ilości zanieczyszczeń w spalinach.
19.11.2013

Wärtsilä - Efektywność, Ekonomia, Środowisko

Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne kładą nacisk na wydajność pracy silnika i działania proekologiczne. Fiński koncern Wärtsilä może pochwalić się unikalnymi rozwiązaniami na tym polu.
25.10.2013

Konstrukcje z Energomontażu Północ Gdynia trafiają do klientów na całym świecie

W niedzielę 5 maja br. Gdynię opuścił ciężarowiec Palau z wielkogabarytową konstrukcją, przeznaczoną docelowo do zamontowania na statku budowanym w stoczni południowo-koreańskiej. To pierwsza część zamówienia realizowana przez EPG. Pomorskie przedsiębiorstwo w tym samym czasie realizuje identyczną wieżę. Obydwie konstrukcje zostaną zainstalowane na statkach konstrukcyjnych offshore, przystosowanych do pionowego (w systemie J-lay) układania rurociągów elastycznych i kabli.
15.05.2013

Gdańska Stocznia „Remontowa”- jesteśmy lustrzanym odbiciem potrzeb rynku

Grupa „Remontowa” należy do grona największych prywatnych pracodawców w północnej Polsce. Realizowane przez nią projekty z dziedziny offshore i nowych technologii nie tylko wpływają na wzrost potencjału przedsiębiorstwa, ale też przyczyniają się do przeorientowania produkcji polskiej branży stoczniowej. O genezie aktualnej polityki przedsiębiorstwa oraz jego standardach jakości opowie Zbigniew Andruszkiewicz, członek Zarządu ds. Handlowych i Produkcyjnych Gdańskiej Stoczni „Remontowej” im. J. Piłsudskiego.
10.09.2012

Dziękujemy za wysłane grafiki.