Władze firmy Stena Line zostały wyróżnione na konferencji Green Ship Technology, gdzie ich projekt modernizacji promu Stena Germanica, zdobył główną nagrodę. Ma to być pierwszy prom tej wielkości zasilany metanolem.
Nagrodzony w Kopenhadze statek obecnie przebywa w gdańskiej Stoczni Remontowa. To właśnie tam odbywa się pierwsza na świecie modernizacja tego typu. Inwestycja kosztować będzie szwedzkiego armatora 22 mln euro. Zasilanie metanolem ma w głównej mierze obniżyć emisję zanieczyszczeń. Zastosowanie tego paliwa pozwoli na ograniczenie emisji szkodliwych związków siarki o 99 procent, tlenków azotu – o 60 procent, cząstek stałych – o 95 procent, a dwutlenku węgla – o 25 procent w porównaniu z konwencjonalnym paliwem.
Przy modernizacji pracują fachowcy z Wartsila i Methanexu, a w efekcie Germanica będzie mogła pływać zarówno na standardowym paliwie, jak i na metanolu.
- Chcemy, aby nasze innowacje przynosiły zyski naszym pasażerom i ogółem całemu społeczeństwu. Kwestia paliw jest już od dłuższego czasu przez nas rozważana. Modernizacja Germanicy to będzie pierwszy, duży krok w kierunku rewolucji pod tym względem. Nagroda zdobyta na GST tylko to potwierdza. Cieszymy się, że możemy nad nim pracować i wymieniać się wiedzą z fachowcami z Warstila i Methanexu – mówił Carl-Johan Hagman, prezes Stena Line.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii