Władze firmy Stena Line zostały wyróżnione na konferencji Green Ship Technology, gdzie ich projekt modernizacji promu Stena Germanica, zdobył główną nagrodę. Ma to być pierwszy prom tej wielkości zasilany metanolem.
Nagrodzony w Kopenhadze statek obecnie przebywa w gdańskiej Stoczni Remontowa. To właśnie tam odbywa się pierwsza na świecie modernizacja tego typu. Inwestycja kosztować będzie szwedzkiego armatora 22 mln euro. Zasilanie metanolem ma w głównej mierze obniżyć emisję zanieczyszczeń. Zastosowanie tego paliwa pozwoli na ograniczenie emisji szkodliwych związków siarki o 99 procent, tlenków azotu – o 60 procent, cząstek stałych – o 95 procent, a dwutlenku węgla – o 25 procent w porównaniu z konwencjonalnym paliwem.
Przy modernizacji pracują fachowcy z Wartsila i Methanexu, a w efekcie Germanica będzie mogła pływać zarówno na standardowym paliwie, jak i na metanolu.
- Chcemy, aby nasze innowacje przynosiły zyski naszym pasażerom i ogółem całemu społeczeństwu. Kwestia paliw jest już od dłuższego czasu przez nas rozważana. Modernizacja Germanicy to będzie pierwszy, duży krok w kierunku rewolucji pod tym względem. Nagroda zdobyta na GST tylko to potwierdza. Cieszymy się, że możemy nad nim pracować i wymieniać się wiedzą z fachowcami z Warstila i Methanexu – mówił Carl-Johan Hagman, prezes Stena Line.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza