Chińska stocznia Sinopacific Offshore & Engineering (SOE) zwodowała w piątek największego dotąd gazowca do transportu etanu. Mierząca 180 metrów długości i 26,6 metra szerokości jednostka została wybudowana dla duńskiego armatora Evergas.
To pierwsza z serii jednostek typu Dragon o pojemności 27,5 tys. m3. Choć te statki zostały stworzone z myślą o przewozie etanu, to można nimi transportować również inne gazy, w tym LPG i LNG. Statek posiada pełne wyposażenie od koncernu Wartsila, w tym: dwa silniki 50DF (napędzane ciężkim paliwem lub gazem), dwa generatory prądu 20DF, układ zasilania LNG oraz system przeładunkowy. Co ciekawe te dwa ostatnie systemy będą ze sobą zintegrowane, dzięki czemu system LNG będzie służył do chłodzenia załadunku. Gazowce Dragon mają dzięki temu zużywać mniej energii i mocy, co uczyni je bardziej przyjaznymi środowisku.
Jednostki typu Dragon będą czarterowane dla producenta etylenów INEOS Europe, który będzie transportował etan z Europy do Stanów Zjednoczonych.
- Zwodowanie pierwsze jednostki Dragon to początek nowej ery w transporcie skroplonych gazów. Dzięki technologiom Wartsili, będziemy mieli w swojej flocie najnowocześniejsze i najbardziej przyjazne środowisku na świecie gazowce – powiedział Steffen Jacobsen, prezes Evergas.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej