Wartsila wywalczyła kolejne ważne i unikatowe zamówienie. Fiński koncern wyposaży bowiem w silnik pierwszą na świecie dwupaliwową pogłębiarkę “Scheldt River”. Jednostka powstaje w holenderskiej stoczni Royal IHC na zlecenie DEME Group.
104-metrowa jednostka będzie mogła się pochwalić ładownością 8 tys. m kw. Napędzać ją będą dwa urządzenia Wartsili: 12-cylindrowy oraz 9-cylindrowy silnik 34DF. Do tego Finowie wyposażą pogłębiarkę w śruby napędowe oraz opatentowany system magazynowania i zasilania gazem LNG.
- Nikt nie ma większego doświadczenia w konstrukcji silników dwupaliwowych niż my. To przesądziło o wygraniu przez naszą firmę tego kontraktu. Chcielibyśmy także pogratulować DEME Group, bo będą pierwszymi właścicielami dwupaliwowej pogłębiarki – powiedział Lars Anderson, wiceprezydent Wartsila Marine Solutions.
- Wpływ na środowisko jest bardzo ważny dla każdego armatora obecnie. Dlatego chętnie skorzystamy z technologii LNG, która wyznacza nowe standardy w redukcji emisji zanieczyszczeń – powiedział Jan Gabriel z DEME.
To drugi w krótkim czasie w Wartsili kontrakt na konstrukcję silnika dla pogłębiarki. Finowie zainstalują swoje silniki i urządzenia pomocnicze na największej na świecie pogłębiarce, budowanej dla China Communication Construction Company (CCCC). Rekordowy statek powstaje w chińskiej stoczni Shanghai Zhenhua Heavy Industries i ma być ukończony w październiku 2017 roku.
140-metrowa jednostka o zasięgu pogłębiania do 35 metrów będzie wyposażona w głowicę tnącą, a jej pompa ma mieć moc aż do 7,5 tys. kW. To wręcz astronomiczny wynik w tej klasie jednostek. Dla porównania: statek Tian Jing Hao, trzecia największa na świecie pogłębiarka ma moc tylko 4,2 tys. kW.
Udział Wartsili w powstaniu tej jednostki to opracowanie trzech 16-cylindrowych silników oraz interfejsu CBM pozwalającego nimi zarządzać. System CBM monitoruje na bieżąco pracę silników i reguluje między innymi temperaturę. Pozwoli to obniżyć konsumpcję paliwa.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym