Wartsila wywalczyła kolejne ważne i unikatowe zamówienie. Fiński koncern wyposaży bowiem w silnik pierwszą na świecie dwupaliwową pogłębiarkę “Scheldt River”. Jednostka powstaje w holenderskiej stoczni Royal IHC na zlecenie DEME Group.
104-metrowa jednostka będzie mogła się pochwalić ładownością 8 tys. m kw. Napędzać ją będą dwa urządzenia Wartsili: 12-cylindrowy oraz 9-cylindrowy silnik 34DF. Do tego Finowie wyposażą pogłębiarkę w śruby napędowe oraz opatentowany system magazynowania i zasilania gazem LNG.
- Nikt nie ma większego doświadczenia w konstrukcji silników dwupaliwowych niż my. To przesądziło o wygraniu przez naszą firmę tego kontraktu. Chcielibyśmy także pogratulować DEME Group, bo będą pierwszymi właścicielami dwupaliwowej pogłębiarki – powiedział Lars Anderson, wiceprezydent Wartsila Marine Solutions.
- Wpływ na środowisko jest bardzo ważny dla każdego armatora obecnie. Dlatego chętnie skorzystamy z technologii LNG, która wyznacza nowe standardy w redukcji emisji zanieczyszczeń – powiedział Jan Gabriel z DEME.
To drugi w krótkim czasie w Wartsili kontrakt na konstrukcję silnika dla pogłębiarki. Finowie zainstalują swoje silniki i urządzenia pomocnicze na największej na świecie pogłębiarce, budowanej dla China Communication Construction Company (CCCC). Rekordowy statek powstaje w chińskiej stoczni Shanghai Zhenhua Heavy Industries i ma być ukończony w październiku 2017 roku.
140-metrowa jednostka o zasięgu pogłębiania do 35 metrów będzie wyposażona w głowicę tnącą, a jej pompa ma mieć moc aż do 7,5 tys. kW. To wręcz astronomiczny wynik w tej klasie jednostek. Dla porównania: statek Tian Jing Hao, trzecia największa na świecie pogłębiarka ma moc tylko 4,2 tys. kW.
Udział Wartsili w powstaniu tej jednostki to opracowanie trzech 16-cylindrowych silników oraz interfejsu CBM pozwalającego nimi zarządzać. System CBM monitoruje na bieżąco pracę silników i reguluje między innymi temperaturę. Pozwoli to obniżyć konsumpcję paliwa.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek