W japońskiej stoczni Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd zlokalizowanej w Chinach dobiegają końca prace wyposażeniowe statku „Norway Pearl”, o wyporności 27700 GT, który jest najnowszym nabytkiem SMT Shipping Ltd. Załoga nowego statku dotarła już na miejsce, a 14 sierpnia statek wyruszy w swój dziewiczy rejs do Mozambiku.
„Norway Pearl” jest pierwszym z trzech statków serii budowanej na Dalekim Wschodzie. W październiku wejdzie do eksploatacji „Poland Pearl”, a w 2016 roku „Holland Pearl”.
Te trzy nowe statki są w pewnym sensie uświetnieniem obchodzonego właśnie jubileuszu 25-lecia tej firmy, dysponującej flotą o tonażu ponad 1 miliona DWT, zatrudniającej obecnie 1600 marynarzy, w tym blisko 800 z Polski. W kolejne 25-lecie armator wchodzi z planami budowy następnych nowych statków, m.in. wielkich masowców typu kamsarmax oraz cementowców.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej