PMK
Holenderski koncern Royal IHC zwodował najpotężniejszą pogłębiarkę na świecie dla belgijskiej firmy DEME. Jednostka o nazwie Spartacus jest zarazem pierwszą tego typu statkiem zasilanym paliwem LNG.
Spartacus może pochwalić się całkowitą mocą 44180 kW, co daje jej najwyższą dzielność morską wśród tego typu maszyn. Dodatkowo jednostka jest napędzana gazem LNG oraz zdolna do eksploatacji na głębokości do 45 metrów, 10 m więcej niż obecne pogłębiarki.
Jednostka została wyposażona przez fiński koncern Wartsila, która dostarczył: cztery silniki Wärtsilä 46DF, dwa silniki Wärtsilä 20DF oraz system magazynowania i podawania paliwa gazowego Wärtsilä LNGPac.
By sprostać ekologicznym wyzwaniom Spartacus został wyposażony także w system odzysku ciepła odpadowego.
- DEME dąży do innowacji i koncentruje się na zrównoważonym rozwoju, co znajduje odzwierciedlenie w wieloletnim programie inwestycyjnym firmy – powiedział dyrektor generalny DEME, Alain Bernard. - Nowe jednostki są częścią naszych ciągłych wysiłków na rzecz dalszego zwiększenia wydajności, zarówno pod względem produkcji, jak i efektywności środowiskowej. Spartacus wyróżnia się dzięki swojej niezrównanej mocy i zaawansowanej technologii.
- Jesteśmy znani z gotowości do przekraczania granic, by produkować sprzęt o wysokiej wartości dla naszych klientów. Połączenie mocy, wielkości i innowacji sprawia, że Spartacus jest doskonałym przykładem takiego projektu. DEME było kiedyś pierwszą firmą zajmującą się pogłębianiem, która wprowadziła na rynek "jumbo" pogłębiarki, dając początek całej nowej generacji. Jako że Spartacus wkrótce stanie się największym na świecie i najpotężniejszym systemem CSD zasilanym LNG, DEME ponownie ustanowi nowy standard na rynku – powiedział Dave Vander Heyde, prezes IHC.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej