• <

PŻM i H.Cegielski wracają do bliskiej współpracy

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki PŻM i H.Cegielski wracają do bliskiej współpracy
PŻM i H.Cegielski wracają do bliskiej współpracy - GospodarkaMorska.pl

pc

25.09.2016 Źródło: własne

23 września Polska Żegluga Morska oraz H. Cegielski-Poznań podpisały list intencyjny w sprawie serwisowania silników MAN na statkach PŻM oraz rozszerzenia współpracy pomiędzy obiema firmami. Podczas spotkania wielokrotnie podkreślano długoletnie więzy łączące PŻM i Cegielskiego oraz chęć wspólnego działania obu znanych krajowych marek na rzecz polskiej gospodarki.

Współpraca PŻM z H.Cegielski trwa od dziesięcioleci, a do niedawna urządzenia z Poznania pracowały na wszystkich statkach PŻM. Ostatnie silniki Cegielskiego na życzenie armatora sprowadzono w częściach z Polski i zamontowano na trzech „jeziorowcach” („Juno”, „Lubie” i „Solina”), zbudowanych w chińskiej stoczni Mingde w 2011 i 2012 roku. Na więcej, pomimo usilnych starań PŻM, nie zgodził się licencjodawca. Obecnie obie strony chcą powrócić do dawnej bliskiej kooperacji.

– Podpisujemy list intencyjny, dotyczący wznowienia współpracy z największym polskim producentem silników okrętowych H. Cegielski Poznań. Współpraca ta dotyczyć ma przede wszystkim serwisowania silników MAN, w które zaopatrzona jest połowa floty PŻM oraz dystrybucji części zamiennych. Serwis ten ma mieć głównie charakter prewencyjny, tak aby wszystkie silniki pracujące na statkach PŻM działały sprawnie i bezawaryjnie – mówi Grzegorz Wardzyński, dyrektor Pionu Technicznego PŻM.

– Wybierając Cegielskiego do serwisowania, a jest to bardzo ważny element w eksploatacji statków, liczymy na to, że z roku na rok zakres naszej wzajemnej kooperacji będzie się poszerzał. Na tym etapie, jako armator będziemy chcieli także skorzystać z technicznych rad specjalistów z Cegielskiego, tak aby poprawić pracę silników, by były one jak najbardziej ekonomiczne i przyjazne środowisku. Trzymamy kciuki, aby powrócić do tych czasów, gdy Cegielski był absolutnie numerem jeden, jeśli chodzi o dostawę silników i części zamiennych na statki PŻM – mówi Paweł Szynkaruk, dyrektor naczelny PŻM.

– Zakłady Cegielskiego są spółką Skarbu Państwa, więc tacy klienci jak PŻM należą dla nas do priorytetowych. Zarząd H. Cegielski przyjął nową strategię, w której chce proponować polskie produkty polskim firmom. W tym kontekście więc współpraca z największym krajowym armatorem jest dla nas niezwykle istotna. Jako firma przechodzimy obecnie proces restrukturyzacji i mocno inwestujemy w nowe technologie, aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów. Chcemy proponować produkty nowoczesne, które będą wzmacniały naszą rodzimą gospodarkę - mówi Wojciech Więcławek, dyrektor generalny H. Cegielski-Poznań S.A.

Firma H. Cegielski-Poznań jest jedną z największych firm z sektora mechanicznego w Polsce, produkującą części zamienne do silników na licencji Wartsila i MAN oraz posiadającą profesjonalny dział serwisu, świadczący obsługę silników czterosuwowych i dwusuwowych w zastosowaniach morskich i stacjonarnych. Polska Żegluga Morska to największy polski armator i jeden z największych przewoźników ładunków masowych w Europie. Posiada obecnie 59 statków, na których zatrudnia 2500 polskich marynarzy.

Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32397,00 $ tona 0,63% 4 maj
 Cynk 2959,00 $ tona 1,89% 4 maj
 Aluminium 2434,00 $ tona -0,45% 4 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.