gm24
Kolejne wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni. Zwodowana jednostka to statek rybacki dla duńskiego armatora Astrid Fiske AB.
Statek rybacki ASTRID-MARIE ma ponad 63 metry długości, 12,8 metrów szerokości oraz maksymalne zanurzenie 7,8 metrów. Statek będzie napędzany silnikiem Wartsila o mocy 2999 kW. Jednostka została zaprojektowana przez biuro Karstensens Skibsværft A/S. Zbudowana w Gdyni jensotka ma klasę lodową, która umożliwia połowy w zimnych wodach północy.
Wodowanie kadłuba obyło się dwuetapowo. W środę 17 czerwca kadłub za pomocą wózków samojezdnych został przetransportowany z nabrzeża na pontono-dok, na którym został przeholowany do Nabrzeża Holenderskiego, którego głębokość pozwoliła na zanurzenie doku i zwodowanie jednostki. Operacja zakończyła się w godzinach popołudniowych 18 czerwca. W piątek statek opuścił Gdynie wypływając na holu do stoczni w Danii.
Obecnie w stoczni Karstensen Shipyard Poland prowadzone są prace nad siedmioma projektami o numerach 452, 453, 456, 457, 458, 459, 463. Zagospodarowanie tylu projektów w krótkim okresie czasu to duże wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne. W ostatnich dniach Karstensen zwodował w Gdyni aż trzy jednostki.
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r., na mocy umowy o trzyletniej dzierżawie.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza