gm24
Kolejne wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni. Zwodowana jednostka to statek rybacki dla duńskiego armatora Astrid Fiske AB.
Statek rybacki ASTRID-MARIE ma ponad 63 metry długości, 12,8 metrów szerokości oraz maksymalne zanurzenie 7,8 metrów. Statek będzie napędzany silnikiem Wartsila o mocy 2999 kW. Jednostka została zaprojektowana przez biuro Karstensens Skibsværft A/S. Zbudowana w Gdyni jensotka ma klasę lodową, która umożliwia połowy w zimnych wodach północy.
Wodowanie kadłuba obyło się dwuetapowo. W środę 17 czerwca kadłub za pomocą wózków samojezdnych został przetransportowany z nabrzeża na pontono-dok, na którym został przeholowany do Nabrzeża Holenderskiego, którego głębokość pozwoliła na zanurzenie doku i zwodowanie jednostki. Operacja zakończyła się w godzinach popołudniowych 18 czerwca. W piątek statek opuścił Gdynie wypływając na holu do stoczni w Danii.
Obecnie w stoczni Karstensen Shipyard Poland prowadzone są prace nad siedmioma projektami o numerach 452, 453, 456, 457, 458, 459, 463. Zagospodarowanie tylu projektów w krótkim okresie czasu to duże wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne. W ostatnich dniach Karstensen zwodował w Gdyni aż trzy jednostki.
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r., na mocy umowy o trzyletniej dzierżawie.
Ankieta: polska gospodarka morska
Orlen z umową przyłączeniową dla morskiej farmy wiatrowej
Założyciel Amazona ochrzcił statek do obsługi rakiet kosmicznych
Targi Nor-Shipping przełożone na styczeń 2022 roku
Bez poprawek do ustawy o offshore w senackiej komisji
12,5 dla Szczecina - jak aktualnie wygląda pogłębiany tor wodny?
Ropa brent | 55,47 $ | baryłka | 1,32% | 15:56 |
Cyna | 21495,00 $ | tona | 0,92% | 15 sty |
Cynk | 2698,00 $ | tona | -0,66% | 15 sty |
Aluminium | 2000,00 $ | tona | -0,50% | 15 sty |
Pallad | 2373,00 $ | uncja | -0,17% | 15:54 |
Platyna | 1087,75 $ | uncja | -0,52% | 15:56 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,40% | 15:56 |
Złoto | 1834,20 $ | uncja | -0,14% | 15:56 |