W Wärtsili powstała koncepcja stworzenia innowacyjnych promów wahadłowych. Projekt został opracowany zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska w Norwegii. Jednostki mają spełniać wymóg eliminacji szkodliwych emisji.
Koncepcja została opracowana dzięki współpracy między Wärtsilä Ship Design i Electrical & Automation. Projekt skupia się na zapewnieniu wysokiej efektywności energetycznej z niskim oporem zarówno powyżej, jak i poniżej linii wody.
Promy są przeznaczone do pracy wyłącznie w oparciu o akumulator lub w konfiguracji akumulatora z hybrydowym silnikiem (opcje paliwowe to: LNG lub biopaliwo). Podczas stosowania napędu elektrycznego emisja szkodliwych substancji zniwelowana jest o 100 procent w porównaniu z konwencjonalnymi instalacjami, natomiast przy zastosowaniu konfiguracji hybrydowwej emisja zmniejsza się nawet o 50 procent.
Innowacyjny prom posiada nowy, bezprzewodowy układ indukcyjnego ładowania Wärtsilä. System eliminuje fizyczne połączenia kablowe, zmniejszając w ten sposób zużycie i umożliwia natychmiastowe rozpoczęcie ładowania, gdy statek przybywa do nabrzeża.
Prom może pomieścić od 60 do 120 samochodów, które zlokalizowane będą na jednym pokładzie, w ten sposób będzie usprawniony ich załadunek i rozładunek.
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Wydano zezwolenie na rozbudowę węzła Gdańsk Południe
Mimo sankcji, 250 transportów z paliwem wywiozły w ostatnim miesiącu z Rosji europejskie statki