W Wärtsili powstała koncepcja stworzenia innowacyjnych promów wahadłowych. Projekt został opracowany zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska w Norwegii. Jednostki mają spełniać wymóg eliminacji szkodliwych emisji.
Koncepcja została opracowana dzięki współpracy między Wärtsilä Ship Design i Electrical & Automation. Projekt skupia się na zapewnieniu wysokiej efektywności energetycznej z niskim oporem zarówno powyżej, jak i poniżej linii wody.
Promy są przeznaczone do pracy wyłącznie w oparciu o akumulator lub w konfiguracji akumulatora z hybrydowym silnikiem (opcje paliwowe to: LNG lub biopaliwo). Podczas stosowania napędu elektrycznego emisja szkodliwych substancji zniwelowana jest o 100 procent w porównaniu z konwencjonalnymi instalacjami, natomiast przy zastosowaniu konfiguracji hybrydowwej emisja zmniejsza się nawet o 50 procent.
Innowacyjny prom posiada nowy, bezprzewodowy układ indukcyjnego ładowania Wärtsilä. System eliminuje fizyczne połączenia kablowe, zmniejszając w ten sposób zużycie i umożliwia natychmiastowe rozpoczęcie ładowania, gdy statek przybywa do nabrzeża.
Prom może pomieścić od 60 do 120 samochodów, które zlokalizowane będą na jednym pokładzie, w ten sposób będzie usprawniony ich załadunek i rozładunek.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek