Crowley Maritime Corp. i VT Halter Marine wprowadziły na rynek nowy statek El Coquí, jeden z pierwszych na świecie ConRo, zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Wartsila Ship Design Poland stworzyła projekt jednostki.
El Coquí, podobnie jak jej siostrzana jednostka Taíno, będzie mogła przewozić do 2400 TEU oraz blisko 400 samochodów i większych pojazdów. Zakres wymiarów i typów kontenerów będzie można dostosowywać, na pokład wejdą kontenery mierzące nawet 53 stóp szerokości, a także 300 kontenerów chłodniczych.
Paliwo statków z LNG znacznie obniży emisję szkodliwych substancji. Zredukuje 100-procent emisji tlenku siarki (SOx) i cząstek stałych (PM); 92-procent tlenku azotu (NOx), oraz 35 procent dwutlenku węgla (CO2) na kontener. Jednostka wejdzie w końcową fazę budowy i testów w drugiej połowie 2017 roku. Wodowanie mało mejsce 20 marca w stoczni VT Halter Marine Inc.
Dodajmy, że projekt statku został wyróżniony podczas Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni. W kategorii innowacyjny projekt nagrodzono spółkę Wartsila Ship Design Poland.
Tankowiec u wybrzeży Gotlandii powiązany jest z rosyjskim oligarchą
GIOŚ: przeprowadzono badania geofizyczne Morza Bałtyckiego na obszarze ponad 7 tys. km2
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli