Crowley Maritime Corp. i VT Halter Marine wprowadziły na rynek nowy statek El Coquí, jeden z pierwszych na świecie ConRo, zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Wartsila Ship Design Poland stworzyła projekt jednostki.
El Coquí, podobnie jak jej siostrzana jednostka Taíno, będzie mogła przewozić do 2400 TEU oraz blisko 400 samochodów i większych pojazdów. Zakres wymiarów i typów kontenerów będzie można dostosowywać, na pokład wejdą kontenery mierzące nawet 53 stóp szerokości, a także 300 kontenerów chłodniczych.
Paliwo statków z LNG znacznie obniży emisję szkodliwych substancji. Zredukuje 100-procent emisji tlenku siarki (SOx) i cząstek stałych (PM); 92-procent tlenku azotu (NOx), oraz 35 procent dwutlenku węgla (CO2) na kontener. Jednostka wejdzie w końcową fazę budowy i testów w drugiej połowie 2017 roku. Wodowanie mało mejsce 20 marca w stoczni VT Halter Marine Inc.
Dodajmy, że projekt statku został wyróżniony podczas Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni. W kategorii innowacyjny projekt nagrodzono spółkę Wartsila Ship Design Poland.
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich