pc/gdansk.pl
Dwie firmy złożyły oferty w przetargu na zabudowę kierownic toru wodnego na Motławie zlokalizowanych przy realizowanej obecnie kładce pieszej na wyspę Ołowiankę. Budulcem, z którego wykonane zostaną elementy wykończeniowe powstającej kładki, ma być – według wskazań projektanta - egzotyczne drewno Massaranduba.
Oprócz walorów estetycznych, powstająca zabudowa ma na celu usprawnienie ruchu na szlaku żeglugowym oraz zwiększenie bezpieczeństwa w transporcie wodnym na rzece. Prace będą prowadzone równocześnie z realizowaną aktualnie budową zwodzonej kładki na wyspę i planowane są do końca czerwca tego roku.
Konstrukcję nośną istniejących kierownic stanowią stalowe pale o długości 20m. Na całej długości połączone są one tzw. brusami. Docelowo na całej długości brusów od strony toru wodnego zamocowane zostaną ciągłe belki odbojowe o wym. 150x150 mm. Ze względu na konstrukcję kierownic projektant zabudowy zaproponował wypełnienie przestrzeni miedzy brusami ułożonymi równolegle do nich deskami.
Do wykonania drewnianej konstrukcji wybrano drewno egzotyczne Massaranduba, gdyż wykazuje ono bardzo wysoką naturalną odporność na biodegradację, a jego trwałość w odkrytej architekturze ogrodowej określa się na 30-50 lat. Dodatkowo pod wpływem czynników atmosferycznych drewno podlega naturalnemu procesowi patynowania wierzchniej warstwy, wskutek czego powstaje srebrzysta powłoka nie zmieniająca parametrów technicznych drewna. Czynnikami decydującymi o zastosowaniu takiego rozwiązania są położenie na obszarze historycznego układu miasta Gdańska, jak i charakter rzeki Motławy.
W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska oferty złożyły firmy:
Obecnie oferty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej