• <
ATC_CARGO_TOP

Dwie firmy zainteresowane budową kierownic toru wodnego na Motławie

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Dwie firmy zainteresowane budową kierownic toru wodnego na Motławie
Dwie firmy zainteresowane budową kierownic toru wodnego na Motławie - GospodarkaMorska.pl

pc/gdansk.pl

22.03.2017 Źródło: własne

Dwie firmy złożyły oferty w przetargu na zabudowę kierownic toru wodnego na Motławie zlokalizowanych przy realizowanej obecnie kładce pieszej na wyspę Ołowiankę. Budulcem, z którego wykonane zostaną elementy wykończeniowe powstającej kładki, ma być – według wskazań projektanta - egzotyczne drewno Massaranduba.

Oprócz walorów estetycznych, powstająca zabudowa ma na celu usprawnienie ruchu na szlaku żeglugowym oraz zwiększenie bezpieczeństwa w transporcie wodnym na rzece. Prace będą prowadzone równocześnie z realizowaną aktualnie budową zwodzonej kładki na wyspę i planowane są do końca czerwca tego roku.

Konstrukcję nośną istniejących kierownic stanowią stalowe pale o długości 20m. Na całej długości połączone są one tzw. brusami. Docelowo na całej długości brusów od strony toru wodnego zamocowane zostaną ciągłe belki odbojowe o wym. 150x150 mm. Ze względu na konstrukcję kierownic projektant zabudowy zaproponował wypełnienie przestrzeni miedzy brusami ułożonymi równolegle do nich deskami.

Do wykonania drewnianej konstrukcji wybrano drewno egzotyczne Massaranduba, gdyż wykazuje ono bardzo wysoką naturalną odporność na biodegradację, a jego trwałość w odkrytej architekturze ogrodowej określa się na 30-50 lat. Dodatkowo pod wpływem czynników atmosferycznych drewno podlega naturalnemu procesowi patynowania wierzchniej warstwy, wskutek czego powstaje srebrzysta powłoka nie zmieniająca parametrów technicznych drewna. Czynnikami decydującymi o zastosowaniu takiego rozwiązania są położenie na obszarze historycznego układu miasta Gdańska, jak i charakter rzeki Motławy.

W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska oferty złożyły firmy:

  • Firma Budowlano-Drogowa PRASBET Sp. j. z Grudziądza – 439 000 zł;
  • Przedsiębiorstwo Remontowo-Usługowo-Projektowe „HYDRO-REM” Sp. z o.o. z Gdańska - 307 147,35 zł.

Obecnie oferty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32908,00 $ tona 0,27% 10 cze
 Cynk 2965,00 $ tona -1,03% 10 cze
 Aluminium 2470,00 $ tona 0,45% 10 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.