GospodarkaMorska.pl/promyskat
Wärtsilä 31 pobiła kilka miesięcy temu rekord Guinnessa wydajności w kategorii silników czterosuwowych, a dziś jest ponownie wyróżniona. Tym razem silnik otrzymał nagrodę w kategorii Marine Engines Award podczas European Marine Engineering Conference. Uroczyste wręczenie nagrody odbyło się 13 kwietnia w Amsterdamie.
Silnik w czasie prób, które odbyło się 26 maja 2015 r., uzyskał rezultat, który pozwolił na wpisanie go do Księgi Rekordów Guinnessa. W jego trakcie stwierdzono najwyższy osiągnięty do tej pory poziom efektywności silnika wysokoprężnego. Określono, że zużycie paliwa wyniosło w czasie testu 165 g/kWh. To wynik, jakim nie może się pochwalić żaden inny silnik czterosuwowy obecny w tej chwili na rynku.
Wärtsilä 31 jest pierwszym produktem z nowej generacji silników średniej prędkości. Celem, jaki przyświecał konstruktorom w czasie jego projektowania, było ustalenie nowych standardów pod względem wydajności oraz poziomu emisji.
Produkt, którym może się pochwalić fiński koncern dostępny jest w wersjach od ośmio- do szesnastocylindrowej. Przeznaczony jest dla tych segmentów rynku morskiego, gdzie wymóg w zakresie mocy wynosi od 4,2 do 9,8 MW.
Pierwsze silniki Wärtsilä 31 zostały już zamówione. Będą one zasilać nowej generacji lodołamacz, który jest w trakcie budowy w stoczni PJSC Wyborg w Rosji. Statek budowany jest dla FSUE Atomflot, spółki zależnej od Rosatomu, rosyjskiej Państwowej Korporacji Energii Atomowej. Zamówienie zostało złożone we wrześniu 2015 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii