GospodarkaMorska.pl/promyskat
Wärtsilä 31 pobiła kilka miesięcy temu rekord Guinnessa wydajności w kategorii silników czterosuwowych, a dziś jest ponownie wyróżniona. Tym razem silnik otrzymał nagrodę w kategorii Marine Engines Award podczas European Marine Engineering Conference. Uroczyste wręczenie nagrody odbyło się 13 kwietnia w Amsterdamie.
Silnik w czasie prób, które odbyło się 26 maja 2015 r., uzyskał rezultat, który pozwolił na wpisanie go do Księgi Rekordów Guinnessa. W jego trakcie stwierdzono najwyższy osiągnięty do tej pory poziom efektywności silnika wysokoprężnego. Określono, że zużycie paliwa wyniosło w czasie testu 165 g/kWh. To wynik, jakim nie może się pochwalić żaden inny silnik czterosuwowy obecny w tej chwili na rynku.
Wärtsilä 31 jest pierwszym produktem z nowej generacji silników średniej prędkości. Celem, jaki przyświecał konstruktorom w czasie jego projektowania, było ustalenie nowych standardów pod względem wydajności oraz poziomu emisji.
Produkt, którym może się pochwalić fiński koncern dostępny jest w wersjach od ośmio- do szesnastocylindrowej. Przeznaczony jest dla tych segmentów rynku morskiego, gdzie wymóg w zakresie mocy wynosi od 4,2 do 9,8 MW.
Pierwsze silniki Wärtsilä 31 zostały już zamówione. Będą one zasilać nowej generacji lodołamacz, który jest w trakcie budowy w stoczni PJSC Wyborg w Rosji. Statek budowany jest dla FSUE Atomflot, spółki zależnej od Rosatomu, rosyjskiej Państwowej Korporacji Energii Atomowej. Zamówienie zostało złożone we wrześniu 2015 r.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów