Nowy pakiet rozwiązań w postaci steru strumieniowego i systemu sterowania napędem firmy Wärtsilä ma stanowić innowacyjne rozwiązanie w zakresie prowadzenia dynamicznego pozycjonowania na morzu, co jest współcześnie istotne przy prowadzeniu prac w ramach offshore, gdzie jest istotne utrzymywanie pozycji statku przez długi czas w jednym miejscu. Ma to zapewnić lepszą wydajność operacyjną.
W skład oferowane wyposażenia wchodzi wbudowany, elektryczny ster strumieniowy WST-E i pędniki WST-R, wraz ze zaktualizowanym systemem zdalnego sterowania napędem z ulepszonym interfejsem użytkownika Wärtsilä ProTouch, aby zapewnić większą dokładność i niezawodność operacji dynamicznego pozycjonowania (Dynamic Position, DP). Wärtsilä oferuje również pędniki poprzeczne, które można dołączyć do pakietu. Są one wyposażone w wał napędowy nachylony pod kątem ośmiu stopni, oferowany jako opcja dla głównego steru strumieniowego, w zależności od układu statku. To znacznie ułatwia interakcję pomiędzy pędnikami a kadłubem oraz pędnikami, zapewniając w ten sposób efektywny ciąg, zwiększony nawet o 15 do 20% w porównaniu do pędników nieprzechylonych. Dzięki temu do uzyskania tej samej wydajności DP potrzebna jest mniejsza, zainstalowana moc napędu, co pozwoli na większą wydajność silników, redukując zużycie paliwa, zmniejszając w ten sposób emisję spalin. Ponadto, ponieważ szybka reakcja ciągu jest kluczowa dla statków typu OSV (Offshore Service Vessel), główne pędniki są przygotowane do zapewnienia większej prędkości sterowania i zwiększania mocy, aby zapewnić szybką reakcję, jeśli wymaga tego zdolność DP.
– Dla operatorów statków offshore bezpieczne i niezawodne utrzymywanie statku jest niezbędne. Dzięki temu zoptymalizowanemu rozwiązaniu w zakresie steru strumieniowego i systemu sterowania Wärtsilä oferuje rozwiązanie obsługujące dynamiczne pozycjonowanie, które spełnia wszystkie wymagane standardy przy wyraźnej poprawie wydajności. Oszczędza to czas, zmniejsza koszty i umożliwia istotny wkład w dekarbonizację operacji statków – powiedziała Lauri Tiainen, dyrektor ds. silników sterowych i systemów sterowania napędem w Wärtsilä Marine.
Główne pędniki mają zwartą konstrukcję z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Wymaga to mniej miejsca niż zwykłe pędniki w silniku elektrycznym z napędem L (L-Drive), co pozwala na ich montaż pod pokładem roboczym. Dzięki temu nowe jednostki mieszczą się w przestrzeni, w której zwykle używano silników sterowych z napędem Z (Z-Drive), w którym ruch obrotowy musi wykonać dwa ruchy przypominając w ten sposób literę "Z". Nowe rozwiązanie WST-E ma zwiększyć efektywność energetyczną.
Zaktualizowany system zdalnego sterowania napędem Wärtsilä ProTouch ma jeszcze bardziej upraszczać i ulepszać koncepcje interfejsu urzędnika. Dzieje się tak poprzez zmniejszenie liczby używanych ekranów, które będą posiadały większe rozmiary. Ma to zwiększyć łatwość obsługi i poprawić świadomość sytuacyjną dla nawigatorów, a także usprawnić prace związane z instalacją tych systemów na statkach podczas prac stoczniowych.
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym