Nowy pakiet rozwiązań w postaci steru strumieniowego i systemu sterowania napędem firmy Wärtsilä ma stanowić innowacyjne rozwiązanie w zakresie prowadzenia dynamicznego pozycjonowania na morzu, co jest współcześnie istotne przy prowadzeniu prac w ramach offshore, gdzie jest istotne utrzymywanie pozycji statku przez długi czas w jednym miejscu. Ma to zapewnić lepszą wydajność operacyjną.
W skład oferowane wyposażenia wchodzi wbudowany, elektryczny ster strumieniowy WST-E i pędniki WST-R, wraz ze zaktualizowanym systemem zdalnego sterowania napędem z ulepszonym interfejsem użytkownika Wärtsilä ProTouch, aby zapewnić większą dokładność i niezawodność operacji dynamicznego pozycjonowania (Dynamic Position, DP). Wärtsilä oferuje również pędniki poprzeczne, które można dołączyć do pakietu. Są one wyposażone w wał napędowy nachylony pod kątem ośmiu stopni, oferowany jako opcja dla głównego steru strumieniowego, w zależności od układu statku. To znacznie ułatwia interakcję pomiędzy pędnikami a kadłubem oraz pędnikami, zapewniając w ten sposób efektywny ciąg, zwiększony nawet o 15 do 20% w porównaniu do pędników nieprzechylonych. Dzięki temu do uzyskania tej samej wydajności DP potrzebna jest mniejsza, zainstalowana moc napędu, co pozwoli na większą wydajność silników, redukując zużycie paliwa, zmniejszając w ten sposób emisję spalin. Ponadto, ponieważ szybka reakcja ciągu jest kluczowa dla statków typu OSV (Offshore Service Vessel), główne pędniki są przygotowane do zapewnienia większej prędkości sterowania i zwiększania mocy, aby zapewnić szybką reakcję, jeśli wymaga tego zdolność DP.
– Dla operatorów statków offshore bezpieczne i niezawodne utrzymywanie statku jest niezbędne. Dzięki temu zoptymalizowanemu rozwiązaniu w zakresie steru strumieniowego i systemu sterowania Wärtsilä oferuje rozwiązanie obsługujące dynamiczne pozycjonowanie, które spełnia wszystkie wymagane standardy przy wyraźnej poprawie wydajności. Oszczędza to czas, zmniejsza koszty i umożliwia istotny wkład w dekarbonizację operacji statków – powiedziała Lauri Tiainen, dyrektor ds. silników sterowych i systemów sterowania napędem w Wärtsilä Marine.
Główne pędniki mają zwartą konstrukcję z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Wymaga to mniej miejsca niż zwykłe pędniki w silniku elektrycznym z napędem L (L-Drive), co pozwala na ich montaż pod pokładem roboczym. Dzięki temu nowe jednostki mieszczą się w przestrzeni, w której zwykle używano silników sterowych z napędem Z (Z-Drive), w którym ruch obrotowy musi wykonać dwa ruchy przypominając w ten sposób literę "Z". Nowe rozwiązanie WST-E ma zwiększyć efektywność energetyczną.
Zaktualizowany system zdalnego sterowania napędem Wärtsilä ProTouch ma jeszcze bardziej upraszczać i ulepszać koncepcje interfejsu urzędnika. Dzieje się tak poprzez zmniejszenie liczby używanych ekranów, które będą posiadały większe rozmiary. Ma to zwiększyć łatwość obsługi i poprawić świadomość sytuacyjną dla nawigatorów, a także usprawnić prace związane z instalacją tych systemów na statkach podczas prac stoczniowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii