Coastal Workboats, marka znana w branży morskiej ze swojego zaangażowania w zrównoważony rozwój, będzie współpracować z EST-Floattech, wiodącym dostawcą rozwiązań w zakresie magazynowania energii dla sektora morskiego. EST-Floattech dostarczy system akumulatorów do specjalnie wybudowanego statku użytkowego z napędem elektrycznym (E-LUV), który ma zostać zbudowany w nowej stoczni Coastal Workboats w Stornoway, oraz do lądowego systemu zasilania (SPSS).
Współpraca z Coastal Workboats Scotland stanowi znaczący krok w kierunku obniżenia emisji w brytyjskim przemyśle morskim dzięki technologii EST-Floattechs. Współpraca ta została zrealizowana dzięki otrzymaniu przez firmę Coastal Workboats dotacji w wysokości 6 milionów funtów (7 milionów euro) na zademonstrowanie pierwszej w Wielkiej Brytanii komercyjnej elektrycznej łodzi roboczej i stacji ładowania. Dotacja ta, przyznana w ramach konkursu Clean Maritime Demonstration Competition (CMDC), podkreśla uznanie branży dla pilnej potrzeby zapewnienia czystszych i bardziej ekologicznych operacji morskich, a także będzie stanowić okazję do pochwalenia się wykorzystaniem elektrycznych łodzi roboczych w środowisku komercyjnym.
Statek E-LUV, będzie pierwszą komercyjną elektryczną łodzią roboczą w Wielkiej Brytanii. Prom do przewozu ładunków ro-ro i ładunków suchych, zostanie wyposażony w system akumulatorów Octopus High Energy firmy EST-Floattech o mocy 2400 kWh. System zostanie umieszczony na pokładzie jako dwa niezależne systemy akumulatorów, będzie zasilał szereg urządzeń i będzie używany do żeglowania w pełni elektrycznego. Rozpoczynając krótką próbę na Szetlandach w celach demonstracyjnych, E-LUV będzie kursował między West Burrafirth a Papa Stour. Trasa, trwająca około 45 minut, dwa razy dziennie i pięć dni w tygodniu, prezentuje możliwości rozwiązań w zakresie magazynowania energii w zastosowaniach morskich.
Po drugie, EST-Floattech dostarczy 1200 kWh systemu akumulatorów Octopus High Energy, który zostanie umieszczony w 6-metrowym kontenerze, który będzie wspierać ładowanie statku E-LUV firmy Coastal Workboats. Możliwe jest również umieszczenie na pokładzie kontenerowego rozwiązania do magazynowania energii w celu zwiększenia zasięgu. EST-Floattech będzie współpracować z MJR Power & Automation przy integracji systemu, a cały system zostanie umieszczony w kontenerze przez Renew Marine Ltd.
E-LUV będzie zgodny ze standardami klasyfikacji Bureau Veritas, zapewniając bezpieczeństwo i jakość na najwyższym poziomie. System akumulatorów będzie nie tylko bezpieczniejszy, ale także będzie wymagał mniej konserwacji. Ten prom do przewozu ładunków ro-ro i ładunków suchych stanie się nowym standardem w rejsach bezemisyjnych. Kontrakt ten jest znaczącym osiągnięciem zarówno dla Coastal Workboats, małej, rodzinnej stoczni, jak i dla EST-Floattech.
- Nasza atrakcyjność serii Octopus sprowadza się po prostu do bezpieczeństwa. Firma EST-Floattech wyprodukowała produkt zatwierdzony w swojej klasie, który wprowadza na rynek niespotykany wcześniej poziom bezpieczeństwa. W szczególności pasywny charakter systemu rozpraszania ciepła stanowi wyraźny krok naprzód w zakresie bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku zastosowań w środowisku morskim. Biorąc pod uwagę, że przede wszystkim zależy nam na bezpieczeństwie, Octopus był dla nas idealnym wyborem - mówi główny menedżer ds. inżynierii w Coastal Workboats, Luke Parnell.
- Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do obniżenia emisji w przemyśle morskim w Wielkiej Brytanii, współpracując ramię w ramię z Coastal Workboats, aby wysunąć na pierwszy plan zrównoważone, wysokowydajne rozwiązania energetyczne. Nasza współpraca nad E-LUV jest świadectwem naszego wspólnego zaangażowania na rzecz przyszłości morskiej bardziej odpowiedzialnej pod względem środowiskowym - stwierdza Jelle Meindertsma, menedżer sprzedaży w EST-Floattech.
Współpraca między Coastal Workboats i EST-Floattech stanowi znaczący krok w kierunku osiągnięcia celów środowiskowych Wielkiej Brytanii i pokazuje siłę innowacji w sektorze morskim.
W pełni elektryczny projekt demonstracyjny międzywyspowych łodzi roboczych (w tym E-LUV), stanowi część trzeciej rundy konkursu na demonstrację czystego morza (CMDC3), ogłoszonego we wrześniu 2022 r., finansowanego przez rząd Wielkiej Brytanii i realizowanego we współpracy z Wprowadź innowacje w Wielkiej Brytanii. W ramach CMDC3 Departament przeznaczył 60 mln funtów na 19 sztandarowych projektów wspieranych przez 92 brytyjskie organizacje w celu realizacji demonstracyjnych projektów badawczo-rozwojowych w rzeczywistych warunkach w zakresie czystych rozwiązań morskich. Projekty będą realizowane w wielu lokalizacjach w Wielkiej Brytanii, od północy, aż po Szetlandy i Kornwalię.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii