Coastal Workboats, marka znana w branży morskiej ze swojego zaangażowania w zrównoważony rozwój, będzie współpracować z EST-Floattech, wiodącym dostawcą rozwiązań w zakresie magazynowania energii dla sektora morskiego. EST-Floattech dostarczy system akumulatorów do specjalnie wybudowanego statku użytkowego z napędem elektrycznym (E-LUV), który ma zostać zbudowany w nowej stoczni Coastal Workboats w Stornoway, oraz do lądowego systemu zasilania (SPSS).
Współpraca z Coastal Workboats Scotland stanowi znaczący krok w kierunku obniżenia emisji w brytyjskim przemyśle morskim dzięki technologii EST-Floattechs. Współpraca ta została zrealizowana dzięki otrzymaniu przez firmę Coastal Workboats dotacji w wysokości 6 milionów funtów (7 milionów euro) na zademonstrowanie pierwszej w Wielkiej Brytanii komercyjnej elektrycznej łodzi roboczej i stacji ładowania. Dotacja ta, przyznana w ramach konkursu Clean Maritime Demonstration Competition (CMDC), podkreśla uznanie branży dla pilnej potrzeby zapewnienia czystszych i bardziej ekologicznych operacji morskich, a także będzie stanowić okazję do pochwalenia się wykorzystaniem elektrycznych łodzi roboczych w środowisku komercyjnym.
Statek E-LUV, będzie pierwszą komercyjną elektryczną łodzią roboczą w Wielkiej Brytanii. Prom do przewozu ładunków ro-ro i ładunków suchych, zostanie wyposażony w system akumulatorów Octopus High Energy firmy EST-Floattech o mocy 2400 kWh. System zostanie umieszczony na pokładzie jako dwa niezależne systemy akumulatorów, będzie zasilał szereg urządzeń i będzie używany do żeglowania w pełni elektrycznego. Rozpoczynając krótką próbę na Szetlandach w celach demonstracyjnych, E-LUV będzie kursował między West Burrafirth a Papa Stour. Trasa, trwająca około 45 minut, dwa razy dziennie i pięć dni w tygodniu, prezentuje możliwości rozwiązań w zakresie magazynowania energii w zastosowaniach morskich.
Po drugie, EST-Floattech dostarczy 1200 kWh systemu akumulatorów Octopus High Energy, który zostanie umieszczony w 6-metrowym kontenerze, który będzie wspierać ładowanie statku E-LUV firmy Coastal Workboats. Możliwe jest również umieszczenie na pokładzie kontenerowego rozwiązania do magazynowania energii w celu zwiększenia zasięgu. EST-Floattech będzie współpracować z MJR Power & Automation przy integracji systemu, a cały system zostanie umieszczony w kontenerze przez Renew Marine Ltd.
E-LUV będzie zgodny ze standardami klasyfikacji Bureau Veritas, zapewniając bezpieczeństwo i jakość na najwyższym poziomie. System akumulatorów będzie nie tylko bezpieczniejszy, ale także będzie wymagał mniej konserwacji. Ten prom do przewozu ładunków ro-ro i ładunków suchych stanie się nowym standardem w rejsach bezemisyjnych. Kontrakt ten jest znaczącym osiągnięciem zarówno dla Coastal Workboats, małej, rodzinnej stoczni, jak i dla EST-Floattech.
- Nasza atrakcyjność serii Octopus sprowadza się po prostu do bezpieczeństwa. Firma EST-Floattech wyprodukowała produkt zatwierdzony w swojej klasie, który wprowadza na rynek niespotykany wcześniej poziom bezpieczeństwa. W szczególności pasywny charakter systemu rozpraszania ciepła stanowi wyraźny krok naprzód w zakresie bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku zastosowań w środowisku morskim. Biorąc pod uwagę, że przede wszystkim zależy nam na bezpieczeństwie, Octopus był dla nas idealnym wyborem - mówi główny menedżer ds. inżynierii w Coastal Workboats, Luke Parnell.
- Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do obniżenia emisji w przemyśle morskim w Wielkiej Brytanii, współpracując ramię w ramię z Coastal Workboats, aby wysunąć na pierwszy plan zrównoważone, wysokowydajne rozwiązania energetyczne. Nasza współpraca nad E-LUV jest świadectwem naszego wspólnego zaangażowania na rzecz przyszłości morskiej bardziej odpowiedzialnej pod względem środowiskowym - stwierdza Jelle Meindertsma, menedżer sprzedaży w EST-Floattech.
Współpraca między Coastal Workboats i EST-Floattech stanowi znaczący krok w kierunku osiągnięcia celów środowiskowych Wielkiej Brytanii i pokazuje siłę innowacji w sektorze morskim.
W pełni elektryczny projekt demonstracyjny międzywyspowych łodzi roboczych (w tym E-LUV), stanowi część trzeciej rundy konkursu na demonstrację czystego morza (CMDC3), ogłoszonego we wrześniu 2022 r., finansowanego przez rząd Wielkiej Brytanii i realizowanego we współpracy z Wprowadź innowacje w Wielkiej Brytanii. W ramach CMDC3 Departament przeznaczył 60 mln funtów na 19 sztandarowych projektów wspieranych przez 92 brytyjskie organizacje w celu realizacji demonstracyjnych projektów badawczo-rozwojowych w rzeczywistych warunkach w zakresie czystych rozwiązań morskich. Projekty będą realizowane w wielu lokalizacjach w Wielkiej Brytanii, od północy, aż po Szetlandy i Kornwalię.
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym