Masowiec Juno to kolejny statek Polskiej Żeglugi Morskiej, na którym specjaliści Wartsila Polska przeprowadzili przegląd silników.
Zakres serwisu, prowadzonego przez inżynierów Wartsila Polska, obejmował przegląd silnika głównego RTA 48 TB Sulzera, w tym łożysk głównych, łożysk wyrzutowych i łożysk korbowych. Ponadto, przeprowadzono serwis dwóch układów nr 1 i nr 6, w tym głowicy i tłoka, niezbędnych do okresowej akceptacji klasy przez DNV GL. Sprawdzony został także jeden z silników pomocniczych. Zdemontowane elementy, czyli głowice, tuleje, tłoki i pompy paliwowe, trafiły do warsztatu firmy w Gdańsku a po przeglądzie zostały ponownie zamontowane w maszynowni.
Masowiec Juno, o nośności 30 tys. t, to tzw. jeziorowiec, przystosowany do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Do eksploatacji wszedł w 2011 r. jako piąty z serii tego typu statków zbudowanych dla PŻM przez chińską stocznię Mingde.
PŻM jest jednym z największych i najważniejszych klientów Wartsila Polska. Efektem ścisłej współpracy są przeglądy silników na dziesiątkach statków szczecińskiego armatora. Tylko w br., w stoczniach w Trójmieście i w Szczecinie, inżynierowie Wartsila Polska serwisowali urządzenia na siedmiu jednostkach PŻM: Kociewie, Szczecin, Drawsko, Miedwie, Solina, Lubie i Mazury.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej