Kolejny transport łopat na potrzeby farm wiatrowych dostarczył do Gdyni statek Chipolbroku – Paderewski.
Paderewski zawinął do Portu Gdynia z ładunkiem łopat do wiatraków w piątek, 25 listopada. Statek w towarzystwie trzech holowników Fairplay Towage Poland zacumował bezpiecznie w BCT i tam został rozładowany. Operację nadzorowała Morska Agencja Gdynia.
Paderewski to należący do Chipolbroku frachtowiec zarejestrowany na Cyprze. Ma 190 metrów długości i powstał w 2016 roku, co czyni go stosunkowo nową jednostką. To także jeden z czterech statków tego typu pływających w barwach Chipolbroku. Każdy z nich może pochwalić się 32 tys. DWT. Statki są wyposażone w trzy dźwigi jumbo o udźwigu do 700 ton. Jednostki są wyposażone w silniki Wartsila, które pozwalają frachtowcom na rozwinięcie prędkości do 15 węzłów.
Chipolbrok regularnie realizuje transporty między Dalekim Wschodem a polskimi portami. Na styczeń zapowiedziana jest wizyta kolejnego statku armatora noszącego polską nazwę. Herbert przywiezie do kraju 20 nowych tramwajów, które będą jeździć w Warszawie. Statek wyruszył już w drogę z Masan w Korei Południowej. Będzie to pierwsza wizyta Herberta w Polsce. Statek został oddany do eksploatacji w tym roku. Był już raz na Bałtyku – w ramach dziewiczego rejsu przewoził do Szwecji elementy farm wiatrowych.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych