• <
mewo_2022

Nowa technologia okrętowa od Wärtsilä posłuży do produkcji wodoru

rk

29.11.2022 09:36 Źródło: Wärtsilä
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas Nowa technologia okrętowa od Wärtsilä posłuży do produkcji wodoru

Partnerzy portalu

Nowa technologia okrętowa od Wärtsilä posłuży do produkcji wodoru - GospodarkaMorska.pl
Wärtsilä

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä zawarła umowę o wspólnym rozwoju z rodzimym przedsiębiorstwem Hycamite TCD Technologies, specjalizującym się w rozwoju technologii produkcji czystego wodoru i stałego węgla z metanu.


Obie firmy będą współpracować w celu umożliwienia opłacalnej produkcji wodoru ze skroplonego gazu ziemnego (LNG) na pokładzie jednostek morskich. Projekt koncepcyjny będzie gotowy do I poł. 2023 roku, a prototypowa jednostka testowa wyposażona w te rozwiązanie ma wypłynąć w II poł. 2024 roku. Koncepcja pozwoli na wykorzystanie istniejącej infrastruktury gazowej i umożliwi produkcję wodoru na pokładzie w połączeniu z Systemem Dostarczania Gazu Paliwowego LNGPac firmy Wärtsilä. Dzięki produkcji wodoru na pokładzie i mieszaniu go z LNG, obecna gama elastycznych paliwowych silników typu dual-fuel (DF) może zredukować ogólną emisję CO2 i metanu na statku. Alternatywnie, wodór może być również wykorzystany w ogniwach paliwowych.

Produktem ubocznym procesu jest stały węgiel, który w przeciwieństwie do technologii konwencjonalnych, w których produktem ubocznym jest CO2, może być łatwiej przechowywany i zarządzany na pokładzie. Produkowany węgiel składa się z wysokiej jakości alotropów, takich jak grafit przemysłowy i nanorurki węglowe, oferując tym samym dodatkowe przychody i oferując nowoczesne rozwiązanie recyklingowe.

- Inwestujemy w rozwój opłacalnych przyszłych technologii i rozwiązań w zakresie paliw okrętowych, które mogą przyspieszyć wysiłki zmierzające do dekarbonizacji działalności żeglugowej. Ta współpraca z Hycamite jest ważnym krokiem naprzód w kierunku realizacji naszych celów korporacyjnych. Nasze silniki gazowe mogą już pracować z mieszaninami wodoru i LNG. Możliwość produkcji H2 na pokładzie otwiera nowe, ekscytujące możliwości. Rozwiązanie to pozwala przezwyciężyć brak istniejącej infrastruktury dostaw wodoru. Wspiera również redukcję zagrożeń bezpieczeństwa związanych z przechowywaniem i obsługą ciekłego wodoru oraz umożliwia stopniowe zmniejszanie wpływu statków na środowisko - zaznaczyła dyrektor działu systemów zaopatrzenia w paliwa gazowe Wärtsilä Mathias Jansson.

- Cieszymy się, że możemy współpracować z liderem technologicznym o ugruntowanej pozycji, takim jak Wärtsilä. Wnoszą oni ogromną wiedzę i doświadczenie w zakresie systemów zasilania gazem paliwowym dla statków, a dzięki współpracy możemy sprawić, że dostępność i przechowywanie wodoru na pokładzie stanie się realną opcją dla przemysłu morskiego - stwierdziła założycielka i dyrektor generalna Hycamite Laura Rahikka,.

Technologia może być w zasadzie stosowana dla wszystkich jednostek pływających zasilanych paliwem LNG. Przy zastosowaniu bioLNG rozwiązanie to umożliwia nawet wytwarzanie energii na pokładach statków z ujemnym śladem węglowym.

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.