Nowo wybudowany statek napędzany LNG przybił do portu w Göteburgu. Jednostka już teraz spełnia wymogi IMO na rok 2030. Do Göteburga będzie przybijała raz w tygodniu.
Nowy statek nosi nazwę Auto Achieve i pływa pod portugalską banderą. Ceremonia nadania imienia odbyła się 16 listopada.
170-metrowy Auto Achieve będzie mógł przewozić 3600 samochodów oraz inne pojazdy i ładunki cargo.
Zasilanie statku będzie hybrydowe – LNG oraz bateria. Znacznie zmniejszy to emisje gazów cieplarnianych. Już teraz jednostka spełnia cel ustanowiony przez IMO na 2030 rok, czyli 40-procentową dekarbonizację.
Norweska linia UECC informuje, że dzięki użyciu LNG statek redukuje emisję CO2 o 25%, SOX i materii – o 90%, a NOX – o 80%. Jednstka jest też przystosowana do użytkowania „zielonych” paliw, takich jak bio-LNG i paliwa syntetyczne.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów