JK
Wärtsila i Cavotec opracowują pierwszy na świecie system bezprzewodowego ładownia statków z napędem elektrycznym.
Wärtsilä pracuje nad bezprzewodowym systemem ładowania indukcyjnego, natomiast Cavotec zapewnia zautomatyzowane systemy cumownicze dla różnych typów statków, a także systemów zasilania nabrzeży.
Ładowanie bezprzewodowe eliminuje połączenie pomiędzy statkiem a brzegiem, a tym samym zapewnia i ułatwia bezpieczne połączenia i rozłączenia. Eliminuje również potrzebę konserwacji zużytych kabli. Dzięki tej metodzie znika problem uszkodzeń gniazd elektrycznych spowodowanych przez wodę morską, śnieg i lód. Nowy system ładownia będzie w stanie przenieść więcej niż 1 MW energii elektrycznej. To jest około 300 razy więcej niż w przypadku obecnych ładowarek wykorzystywanych przez samochody elektryczne.
Urządzenia cumownicze Cavotec jest oparte na systemie kotwiczenia próżniowego. Zautomatyzowana technologia eliminuje potrzebę stosowania konwencjonalnej cumy. Zdalnie sterowane poduszki próżniowe są zamontowane na nabrzeżu i uwalniają jednostkę w ciągu kilku sekund.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny