JK
Wärtsila i Cavotec opracowują pierwszy na świecie system bezprzewodowego ładownia statków z napędem elektrycznym.
Wärtsilä pracuje nad bezprzewodowym systemem ładowania indukcyjnego, natomiast Cavotec zapewnia zautomatyzowane systemy cumownicze dla różnych typów statków, a także systemów zasilania nabrzeży.
Ładowanie bezprzewodowe eliminuje połączenie pomiędzy statkiem a brzegiem, a tym samym zapewnia i ułatwia bezpieczne połączenia i rozłączenia. Eliminuje również potrzebę konserwacji zużytych kabli. Dzięki tej metodzie znika problem uszkodzeń gniazd elektrycznych spowodowanych przez wodę morską, śnieg i lód. Nowy system ładownia będzie w stanie przenieść więcej niż 1 MW energii elektrycznej. To jest około 300 razy więcej niż w przypadku obecnych ładowarek wykorzystywanych przez samochody elektryczne.
Urządzenia cumownicze Cavotec jest oparte na systemie kotwiczenia próżniowego. Zautomatyzowana technologia eliminuje potrzebę stosowania konwencjonalnej cumy. Zdalnie sterowane poduszki próżniowe są zamontowane na nabrzeżu i uwalniają jednostkę w ciągu kilku sekund.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody