W doku nr 5 w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trwają prace remontowe na masowcu samowyładowczym - MS Splittnes.
Jednostka przechodzi remont, którego zakres obejmuje m.in. prace kadłubowe i rurarskie, czyszczenie zbiorników paliwowych i balastowych, prace na grodziach w ładowniach, demontaż wind kotwiczno-cumowniczych oraz demontaż łańcucha kotwicznego i remont kotwic. W ramach zlecenia stocznia prowadzi także remont zaworów dennych i burtowych, próby systemów ładunkowych i paliwowych oraz konserwację kadłuba.
Splittnes ma ponad 166 m długości i ponad 20 m szerokości, został wybudowany w 1994 r. w stoczni Kvaerner Kleven Leirvik. Dzięki wyposażeniu w systemy taśmowe, statek może być rozładowywany bez użycia urządzeń portowych.
Klientem MSR Gryfii jest niemiecki armator HJH Shipmanagement, który zarządza flotą statków samowyładowczych o łącznej pojemności 31 000 ton i zdolności przeładunkowej 3 000 ton na godzinę. Armator operuje przede wszystkim na obszarze Europy Północnej.
***
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji. Stocznia jest częścią grupy MARS Shipyards & Offshore.
Damen zbuduje stery dla niemieckich fregat
Finlandia uruchamia pływający terminal LNG. Czy gaz trafi również do Polski?
Incat dostarczy pierwszy na świecie duży prom elektryczny
Brytyjski sektor obrony kupuje statki do ochrony infrastruktury kabli i rurociągów
Projekt klasowy zatwierdzony przy pomocy modelu 3D
Quinto Shipping zamawia od Concordia Damen tankowiec śródlądowy typu „Parsifal”